اخبار گردشگری

پرداخت تسهیلات بانکی به طرح های بوم گردی در آستارا

داریوش ملک زاده روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: طرح های بوم گردی باید به تایید دهیاری ها برسد و شهرستان آستارا با داشتن مزایایی همچون دریا، کوه و جنگل از بستر مناسبی برای سرمایه گذاری در بوم گردی برخوردار است.
وی بیان کرد: اقامتگاه های بوم گردی باید با رویکرد معماری سنتی و بومی اجرا شود و علاوه بر تامین رفاه گردشگران، فرصت آشنایی آنها را با فرهنگ و سنت های محلی فراهم کند.
وی ادامه داد: توسعه صنعت بوم گردی، ماندگاری گردشگران و ثبات اقتصادی را در پی خواهد داشت و در بازدیدهای میدانی از روستاهای آستارا، مناطق مستعد طرح های بوم گردی شناسایی شده است.
ملک زاده گفت: تابلوی موزه حکیم نظامی آستارا نصب شد و در روزهای آینده با همت هیات امنای آن، بازگشایی خواهد شد و به همشهریان توصیه می شود اسناد و مدارک تاریخی خود را به موزه تحویل دهند.
مدرسه حکیم نظامی آستارا در سال ۱۲۸۷ هجری خورشیدی احداث و بعدها در فهرست آثار ملی ایران ثبت و در خرداد ۹۵ با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به عنوان موزه فرهنگ و آموزش حکیم نظامی افتتاح شد.
تدریس نیما یوشیج بنیانگذار شعر نو در سال های ابتدایی ۱۳۰۰ هجری خورشیدی و دانش آموختگی شخصیت های برجسته علمی، فرهنگی و ادبی کشور در آن، از سوابق این مدرسه است و با دارا بودن حیاط بزرگ، بام های سفالی، در و پنجره های چوبی و شومینه های چدنی ترکیبی از معماری اصیل و بومی منطقه را به نمایش گذاشته است.
شهرستان بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی و لوندویل و ۶۲ روستا در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده است.
خبرنگار: یوسف هدایتی**انتشاردهنده:کبیری
۷۱۰۵ / ۷۱۲۴/۲۰۰۷

انتهای پیام /*


فرهنگی


طرح های بوم گردی


گیلان


آستارا