اخبار گردشگری

تأثیر هوش مصنوعی بر صنعت هتلداری

امروزه هوش مصنوعی ، نقل و نبات در هر محفلی است و صحبت از کاربری های جدید و شگفت انگیز آن است.صنعت هتلداری و گردشگری این میان از این تحولات تکنولوژی بی بهره نبوده است. صنعت مهماننوازی و گردشگری اخیراً تحت تأثیر تحولات فناوری اطلاعات و ارتباطات به لطف نوآوریها در هوش مصنوعی و ابزارهای آن، دچار تحول عمیقی شده است. انقلابی که با توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات به وجود آمد، تغییرات شگرفی را در صنعت گردشگری و هتلداری ایجاد کرد.

⭕️ هوش مصنوعی چیست ؟

هوش مصنوعی به انگلیسی Artificial intelligence که به طور مخفف آن را AI نیز مینامند، در واقع تکنولوژی است که به نحوی قابلیت تفکر دارد. البته این قابلیت تفکر با چیزی که ما به عنوان تفکر انسانی میشناسیم تا حد زیادی تفاوت دارد، اما در حقیقت سعی دارد تا از آن تقلید کند.تاریخچه هوش مصنوعی به سال های جنگ جهانی دوم بر میگردد. زمانی که نیروهای آلمانی برای رمز نگاری و ارسال ایمن پیام ها از ماشین enigma استفاده می کردند و دانشمند انگلیسی، آلن تورینگ در تلاش برای شکست این کدها برآمد.

درک این نکته مهم است که هوش مصنوعی یک سکه دو رو است. هتلدارانی که می دانند چگونه از ابزارهای هوش مصنوعی برای کارآمدتر و موثرتر استفاده کنند، با رشد چشم انگیزی نسبت به گذشته روبرو خواهند شد. کسانی که با هوش مصنوعی همگام نمی شوند ، ممکن است در موقعیت چالش برانگیزی قرار بگیرند.

 

⭕️ کاربرد هوش مصنوعی در صنعت هتلداری ( مهمان نوازی )

1.سیستم های رزرواسیون هوش مصنوعی

2.کمک به دسترسی خدمات

3.مدیریت عملیاتی,از اداره ترافیک مهمانان تا مدیریت انرژی

4.مدیریت سیستم های امنیتی

5.کنترل سیستم های هوشمند برای نورپردازی,تنظیم دما و خدمات صوتی