رپرتاژ خبری

تور مسافرتی داخلی ارزان

کشور ایران سراسر زیبایی است و هر گوشه از آن دارای جاهای دیدنی بکر و فوق‌العاده‌ای است. و هر کسی دوست دارد این کشور زیبا را از نزدیک ببینید و با فرهنگ غنی آن آشنا شود. ایران یکی از دیدنی‌ترین کشورها از نظر گردشگران خارجی است. با این حال ایرانیان بسیاری نیز وجود دارند که آنطور که باید در ایران سفر نرفته‌اند و هنوز جاهای بسیاری را ندیده‌اند. مگر می‌شود ایرانی باشی و جای جای این سرزمین تاریخی و زیبا را نبینی؟ اگر دلتان می‌خواهد یک ایرانگردی اساسی داشته‌باشید، بهترین راه‌حل استفاده از تور داخلی مناسب و به صرفه است. تا بتوانید هر چند وقت یکبار از این تورها استفاده کنید و به سراسر ایران سفر کنید و تجربه‌های خاص و بی‌نظیری به‌دست بیاورید.

معرفی تورهای داخلی

تورهای داخلی انواع مختلفی دارند و با قیمت‌های بسیار متفاوتی ارائه می‌شوند. در اینجا چند مورد از تورهای داخلی را به شما معرفی می‌کنیم.

تور داخلی ارزان‌قیمت

تورهای داخلی با قیمت ارزان در اکثر آژانس‌ها و شرکت‌های گردشگری وجود دارد. باید توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید تور ارزان را تجربه کنید نمی‌توانید هتل‌های 4 ستاره به بالا را انتخاب کنید. و به‌عنوان اقامتگاه باید از هاستل یا هتل‌های رده پایین یا متوسط استفاده‌کنید. همین طور باید توجه داشته‌باشید که خدماتی که در تور ارائه می‌شوند با بودجه شما هم‌خوانی داشته‌باشد.

آفر تور داخلی یا تور لحظه آخری

تورهای داخلی هوایی معمولاً در زمان‌های مختلفی آفرهای ویژه‌ای می‌خورند. به‌طور مثال اگر در نزدیکی اجرای تور، ظرفیت تکمیل نشود، شرکت گردشگری از آنجایی که بلیط‌ها را از قبل تهیه کرده است، ناچارا تور را با 10 تا 50 درصد تخفیف به فروش می‌رساند تا متحمل ضرر مالی بالایی نشود. این آفر تقریباً همان تورهای لحظه آخری است که در چند روز مانده به شروع تور با قیمتی مقرون به صرفه و ارزان برای گردشگران به فروش می‌رسانند. برای دسترسی سریع به این تورها و آفرهای ارائه شده باید به‌طور مداوم به بررسی آنها بپردازید.

تورهای لوکس داخلی

در مقابل دو مورد قبلی، این تورها قیمت بسیار بالایی دارند و از جمله باکیفیت‌ترین، کمیاب‌ترین و لوکس‌ترین تورها را در برمی‌گیرند. این نوع سفرها را بی‌شک همه دوست دارند و دلشان می‌خواهد حداقل برای یکبار هم که شده از آنها استفاده‌کنند. اما همان طور که از نام آنها پیداست، این تورها هزینه‌های زیادی را شامل می‌شوند و گران هستند. به طور مثال اکثر این تورها هوایی می‌باشند و بلیط هواپیمایی آنها فرست کلاس یا بیزینس کلاس است که گران‌ترین صندلی‌های پرواز می‌باشند.

تور داخلی

عوامل تأثیر گذار بر قیمت تورهای داخلی

قیمت تور یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها برای تصمیم‌گیری در مورد سفر با تور است. اگر شما تمایل داشته‌باشید به شهرهای مختلفی از کشور سفر کنید قاعدتاً باید قیمت تور را مد نظر داشته‌باشید تا بتوانید سفرهای بیشتری بروید.

فاصله مقصد تور داخلی تا محل سکونت

مقاصد پرطرفدار قاعدتاً قیمت بیشتری هم دارند. به‌طور مثال مقاصدی همچون شیراز، مشهد، شمال و… هزینه‌های بیشتری نسبت به شهرهای کم‌طرفدار دارند. علاوه بر این، هر چقدر مقصد سفر از محل سکونت شما فاصله بیشتری داشته‌باشد، قیمت تور نیز افزایش پیدا می‌کند. اما در برخی از تورها، مثل تور ماشین شخصی هزینه رفت و برگشت بسیار کاهش خواهد یافت. که در برخی از شرکت‌ها برای راحتی گردشگران، این تورها را برای مقاصد پرطرفدار نیز ارائه می‌دهند. که شما می‌توانید با قیمتی خیلی کمتر یک تور داخلی را تجربه کنید.

تور ماشین شخصی

نوع اقامتگاه تور داخلی

نوع اقامتگاهی که برای تور در نظر گرفته شده‌است، تأثیر مستقیمی بر قیمت نهایی دارد. اقامتگاه‌هایی که در اکثر تورها وجود دارند به هتل‌های ارزان‌قیمت، هتل‌های چند ستاره، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، هتل آپارتمان و… تقسیم می‌شوند که هر کدام قیمت و شرایط متفاوتی دارند. پس شما قبل از انتخاب و رزرو به‌طور کامل تور مورد نظر را بررسی کنید و با توجه به بودجه خود تصمیم بگیرید.

نوع حمل و نقل در تور

عامل دیگری که در قیمت تور تأثیرگذار است، نوع حمل و نقل آن می‌باشد. به‌طور مثال تور داخلی که حمل و نقل آن از طریق هوایی است از تور داخلی که به‌صورت زمینی برگزار می‌شود، قیمت بسیار بیشتری دارد. توجه به این موضوع قبل از رزرو تور نیز حائز اهمیت است.

خدمات و امکانات تور داخلی

تورهای داخلی همگی دارای یک سری خدمات هستند که آنها بسته به شرایط ممکن است کم و زیاد شوند و روی قیمت نهایی تور تأثیر بگذارند. پس حتماً قبل از ثبت نام در تور مد نظر خود خدمات آن را نیز بررسی کنید.

زمان اجرای تور

زمان برگزاری تور در قیمت نهایی تأثیر چشمگیری دارد. به‌طور مثال در ایام تعطیل و جشن‌ها قیمت تور از دیگر زمان‌های سال بسیار بیشتر است. در مقابل این ایام شلوغ و پرطرفدار برای مسافرت، زمان‌هایی وجود دارد که قیمت تورها به‌شدت کاهش می‌یابد. اگر به‌دنبال تور داخلی ارزان هستید حتماً در زمان مدرسه، دانشگاه و امتحانات، ماه رمضان و سایر ایام کم تردد سفر کنید.

نکات مهم برای رزرو تور ارزان داخلی

با توجه به عوامل تأثیرگذار بر قیمت نهایی تور که در بالا به‌صورت کامل توضیح داده شد، برای رزرو تور داخلی ارزان‌قیمت باید به یک سری نکات توجه کنید. این نکات شامل موارد زیر می‌باشند.

  • از ابتدا بودجه سفر خود را مشخص کنید.
  • شرکت خدمات گردشگری که می‌خواهید از آن تور تهیه کنید را اعتبار سنجی کنید.
  • قبل از رزرو تور هتل‌های ارائه شده را بررسی کنید.
  • مسافت را بررسی کنید و با توجه به آن نوع سفر زمینی و هوایی را انتخاب کنید. زیرا در برخی از مقصدها سفر با هواپیما صرفه اقتصادی بهتری دارد.
  • مقاصد نزدیک محل زندگیتان را انتخاب کنید.
  • تورهای‌ی را انتخاب کنید که صبحانه جزئی از خدماتش باشد.
  • در کمپین‌های شرکت گردشگری مد نظر خود شرکت کنید و از تخفیفات آنها باخبر شوید.
  • به زمان سفر خود دقت کنید و زمان‌های شلوغ را برای سفر انتخاب نکنید. و در فصل‌های کم گردشگر سفر کنید.
  • از تورهای لحظه آخری با خبر شوید و در زمان مناسب آنها را رزرو کنید.

انواع تور مسافرتی

بعد از اینکه با تورهای مسافرتی داخلی ارزان آشنا شدید، ارائه توضیحاتی در مورد تعریف تور و اینکه شامل چه دسته‌بندی‌هایی می‌شود نیز خالی از لطف نیست. به‌طور کلی به پکیج‌های گردشگری که شامل خدماتی همچون حمل و نقل، اقامتگاه و گشت‌های شهری است، تور گفته‌می‌شود. که این تورها خود با توجه به عواملی مانند امکانات، شرایط و حتی قیمت به دسته‌بندی‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. این دسته‌بندی‌ها عبارتند از:

از نظر مقصد

با توجه به مقصدی که برای سفر انتخاب می‌کنید، تورهای داخلی و خارجی در این دسته‌بندی قرار می‌گیرند. تور داخلی که پیش‌تر در مورد آن مفصل صحبت کردیم، آن دسته از تورهای‌ی است که برای کسانی که تمایل دارند در داخل ایران مسافرت کنند و شهرهای آن را ببینند، برگزار می‌شوند. تور خارجی تفاوت بسیاری با تور داخلی دارد و برای کسانی برگزار می‌شود که دوست دارند به کشورهای خارجی سفر کنند و این کشورها را از نزدیک ببینند. شرایط ثبت نام در تور خارجی بسیار متفاوت از تور داخلی است. به‌طور مثال شما برای رفتن به خارج از کشور نیاز به ویزا دارید و باید مراحل گرفتن آن را طی کنید.

از نظر شرایط

علاوه بر مقصد، شرایط نیز در دسته‌بندی تورها تأثیر به سزایی دارد. تورها از نظر شرایط به دو دسته تور گروهی و تور مستقل تقسیم می‌شوند. در تورهای گروهی، افراد به‌صورت دسته جمعی سفر می‌روند و دارای برنامه‌های خاصی هستند. این نوع سفر بسیار لذت‌بخش است چرا که شما با افراد جدیدی آشنا خواهید شد و ارتباطی دوستانه بین شما شکل خواهد گرفت. به‌طور مثال تورطبیعت گردی از جمله تورهای گروهی است که می‌تواند تجربه بسیار خوبی را در اختیارتان قرار دهد.

دسته بندی دیگر، تورهای مستقل است. این تورها بسیار متفاوت از تورهای گروهی هستند و امکان اجرای آن باب میل و سلیقه افراد وجود دارد. به‌گونه‌ای که در این نوع سفر معمولاً بلیط سفر و اقامتگاه برای شما هماهنگ می‌شود و شما می‌توانید آزادانه در مقصد به گشت و گذار بپردازید و یک سفر کاملاً شخصی را تجربه کنید.

هتل  5 ستاره در ایران

سخن پایانی

بی‌تردید دیدن کل جهان و به‌نوعی جهانگردی را باید از ایران خودمان و زیبایی‌های درون آن شروع کنیم. برای دیدن جاذبه‌های دیدنی ایران بهترین راه‌حل استفاده از تورهای داخلی‌ای است که قیمت مناسب و مقرون به صرفه‌ای داشته‌باشند. البته انتخاب تورهای داخلی مناسب، خود دارای معیارهای متفاوتی است که قبل از انتخاب باید آنها را به‌طور کامل بررسی کنید. تا بتوانید با در نظر گرفتن بودجه خود بهترین انتخاب ممکن را داشته‌باشید.

به‌طور کلی در این نوشته به‌طور مفصل در مورد تور داخلی ارزان، ویژگی‌های آن، نکاتی برای رزرو تور ارزان‌تر، انواع تور مسافرتی و تور داخلی و… پرداختیم. و پس از خواندن این مطلب شما باید بدانید که با توجه به نکات گفته شده چگونه باید یک تور ارزان داخلی را برای خود رزرو کنید و سفری بی‌نهایت لذت‌بخش را تجربه کنید.