رپرتاژ خبری, اخبار ویژه

هزینه سفر به شیراز با ماشین شخصی

هزینه سفر به شیراز با ماشین شخصی، به مراتب کمتر از سفر با هواپیما و یا قطار و اتوبوس است؛ به همین دلیل، بسیاری از مردم برای سفر به شهرهایی مثل شیراز، علاقه دارند که از خودرو شخصی خود استفاده کنند. از طرفی، رزرو هتل‌های مقرون به صرفه، مانند هتل پرسپولیس شیراز نیز، به کاهش هزینه‌ سفر کمک می‌کند.
با این حال، این سؤال ممکن است ذهن شما را درگیر کند که هزینه سفر به شیراز با ماشین شخصی چقدر است؟ چگونه می‌توانیم تمام هزینه‌های خود را محاسبه کنیم؛ برای مثال، خرید سوغاتی، رزرو هتل و بازدید از جاهای دیدنی و جذاب شیراز، چقدر برایمان خرج بر می‌دارد؟ برای پاسخ به این سؤالات، این مقاله را از دست ندهید!

صفر تا صد هزینه سفر به شیراز با ماشین شخصی

برای محاسبه هزینه سفر به شیراز با ماشین شخصی، اولین کار، بررسی برنامه سفر است. قصد دارید از چه جاهای دیدنی بازدید کنید؟ آیا برای اقامت، هتل 5 ستاره رزرو می‌کنید یا می‌خواهید یک هتل 4 یا 3 ستاره را انتخاب کنید؟ علاوه بر اینها، خرید سوغاتی نیز می‌تواند هزینه متفاوتی برای شما داشته باشد.

هزینه رزرو هتل در شیراز

یکی از بخش‌های مهم محاسبه هزینه سفر به شیراز با ماشین شخصی، هزینه لازم برای رزرو هتل در شیراز است. بسیاری از هتل‌های شیراز، قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ دارند؛ با این حال، ممکن است بعضی از هتل‌ها با توجه به نوع خدماتی که ارائه می‌دهند، قیمت بیشتری داشته باشند. در ادامه، به سه نمونه از هتل‌های 5، 4 و 3 ستاره در شیراز اشاره خواهیم کرد و هزینه رزرو هرکدام از آنها را بررسی می‌کنیم.

هتل 5 ستاره بزرگ شیراز

 

هتل 5 ستاره بزرگ شیراز
یکی از هتل‌هایی که کاملاً در مجاورت دروازه قرآن شیراز قرار دارد، هتل بزرگ شیراز است. این هتل 5 ستاره، یکی از بهترین هتل‌های لاکچری در این شهر است که از نظر کیفیت خدمات و امکانات، امتیاز 4.6 از 5 را کسب کرده است.
این هتل، دارای 158 باب اتاق است که چشم‌انداز تمام اتاق‌ها، رو به فضای سبز و دروازه قرآن است. از جمله امکانات برتر هتل 5 ستاره بزرگ شیراز، می‌توان به سالن بدنسازی، فروشگاه و غرفه، استخر و سالن کنفرانس اشاره کرد. این هتل، همچنین دارای سونا خشک، اسپا، سونا بخار، جکوزی و سالن ماساژ است.
قیمت اتاق‌ها در هتل 5 ستاره بزرگ شیراز، از شبی 1906000 تومان (مرداد 1402) شروع می‌شود. بنابراین با توجه به امکانات لوکس، این هتل را می‌توان یک هتل مقرون به صرفه در شیراز دانست.

هتل الیزه

رزرو یک هتل 4 ستاره، تا حد زیادی می‌تواند هزینه سفر به شیراز با ماشین شخصی را کاهش دهد. البته اگر بخواهید در شیراز، کمتر از ماشین شخصی استفاده کنید و از ترافیک دوری کنید، استفاده از مترو و سامانه حمل و نقل شهری، گزینه بهتری است.
یکی از بهترین هتل‌ها در شیراز که فاصله کمی تا ایستگاه مترو دارد، هتل 4 ستاره الیزه است. این هتل از نظر امکانات و خدمات، شباهت زیادی به یک هتل 5 ستاره دارد؛ با این حال، قیمت اتاق‌ها در هتل الیزه، از شبی 1440000 تومان (مرداد 1402) شروع می‌شود.
از جمله امکانات برتر هتل الیزه می‌توان به استخر، سالن بدنسازی و سالن کنفرانس اشاره کرد. این هتل، همچنین دارای رستوران مجلل و یک کافی‌شاپ است. علاوه بر این، امکاناتی مانند تاکسی سرویس، فضای سبز، جکوزی، سونا خشک و سونا بخار، رمپ و روم سرویس نیز در این هتل، ارائه می‌شود.

هتل سنتی نیایش

یکی از هتل‌های 3 ستاره که هزینه رزرو آن، نسبتاً کمتر از سایر هتل‌ها است، هتل سنتی نیایش است. اگر قصد دارید که هزینه سفر به شیراز با ماشین شخصی را محاسبه کنید و از طرفی، می‌خواهید یک هتل 3 ستاره را انتخاب کنید، قیمت این هتل می‌تواند یک دید کلی به شما ارائه دهد.
قیمت هتل سنتی نیایش شیراز، از شبی 690 هزارتومان در مرداد 1402، شروع می‌شود. این هتل، در نزدیکی شاهچراغ و در کوچه کلانتری عباسی، واقع شده است.
از جمله امکانات هتل سنتی نیایش، می‌توان به چندین رستوران مجلل با نمای سنتی و منوی ایرانی، کافی‌شاپ، چایخانه، فروشگاه، سونا، جکوزی، پرسنل مجرب، اینترنت و پارکینگ اشاره کرد. این هتل، همچنین دارای یک پارک آبی بزرگ برای کودکان است. مزیت ویژه هتل سنتی نیایش، نزدیکی به ایستگاه مترو است.

هتل آریو برزن

اگر به دنبال یک هتل 4 ستاره در شیراز هستید که دارای امکانات رفاهی و خدمات عالی باشد، می‌توانید هتل آریو را به عنوان گزینه‌ای مناسب در نظر بگیرید. این هتل در سال 1379 با 51 اتاق و 110 تخت در 5 طبقه بنا شده است.
هتل آریو بزرن، دارای واحدهای اقامتی زیبا با دکوراسیون مدرن و شیک است. کلیه اتاق‌ها، از تمامی امکانات لازم برای رفاه میهمانان مانند تلویزیون، گاوصندوق، مینی‌بار، سشوار، حوله، لوازم بهداشتی و غیره برخوردار هستند. همچنین این هتل دارای رستوران، کافی‌شاپ، سالن بیلیارد، اتاق چمدان، اینترنت، خدمات خانه‌داری، خدمات باربری، چایخانه و … است.
هتل آریو برزن، در بلوار زند و خیابان رودکی شیراز واقع شده است که دسترسی آسان به مراکز تجاری و گردشگری شیراز را فراهم می‌کند. این هتل در فاصله 4 دقیقه‌ای از حافظیه و باغ ارم و یک ساعت و 30 دقیقه‌ای از پاسارگاد قرار دارد. برای رسیدن به فرودگاه شیراز نیز تنها نیاز به 12 دقیقه سفر با خودرو دارید. قیمت رزرو اتاق در این هتل از شبی 850 هزارتومان (مرداد 1402) شروع می‌شود.

هزینه خرید سوغاتی در شیراز

 

هزینه خرید سوغاتی، ممکن است با توجه به بازارهایی که می‌روید یا سوغاتی‌هایی که می‌خرید متفاوت باشد؛ در ادامه با انواع سوغاتی شیراز و قیمت هرکدام بیشتر آشنا خواهید شد.

یوخه؛ شیرینی افسانه‌ای شیراز

یکی از شیرینی‌های شیراز که صد در صد با خوردن آن، برای همیشه عاشقش می‌شوید، شیرینی یوخه است. این شیرینی، تا حد زیادی شبیه کاک در کرمانشاه است. مواد اولیه تهیه یوخه، آرد گندم، کره حیوانی، تخم مرغ، شکر و … است.
برای تزئین این شیرینی خوشمزه، از مغز بادوم، پسته، دارچین، پودر قند یا خلال بادام استفاده می‌کنند. این شیرینی از چند لایه نازک خمیر روی هم تشکیل شده است و طعم بی‌نظیری دارد. قیمت یوخه شیراز، تقریباً کیلیویی 100 هزارتومان (مرداد 1402) است؛ البته می‌توانید این شیرینی را با قیمت‌های کمتری نیز خریداری کنید.

مسقطی؛ حتماً یکبار امتحان کنید

مسقطی یکی از خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین سوغات شیراز است که هر کسی را با طعم خاص و لذت بخش خود شاد می‌کند. این حلوای ژله‌ای از علاقه مندان زیادی برخوردار است و اگر قصد خرید سوغات شیراز را دارید، پیشنهاد می‌کنیم از خرید آن غافل نشوید.
 این حلوا با استفاده از نشاسته و آب و روغن و شکر درست می‌شود و در آن از مغزها و پودرهای عطرانه مانند پودر گل محمدی استفاده می‌شود. برای تهیه بهترین مسقطی می‌توانید به فروشگاه مسقطی لاری مراجعه کنید که نام آشنایی در بین گردشگران دارد و طعم فوق العاده‌ای دارد. دلیل این محبوبیت به فراوان بودن مغزهای خشکبار در آن باز می‌گردد.
قیمت یک جعبه یک کیلویی مسقطی در بازارهای مختلف شیراز، از 100 هزارتومان تا 200 هزارتومان متغیر است. برای محاسبه هزینه سفر به شیراز با ماشین شخصی، هزینه سوغاتی‌هایی که می‌خرید نیز باید لحاظ کنید. یکی از سوغاتی‌هایی که احتمالاً از آن خرید خواهید کرد، همین مسقطی‌های خوشمزه هستند.

فالوده شیرازی؛ بستنی با شهرت جهانی

شاید بخواهید در گرمای شیراز، برای یک بار هم که شده، طعم بی‌نظیر فالوده شیرازی را امتحان کنید. با این حساب، قیمت فالوده شیرازی چقدر است؟ فالوده شیرازی یکی از خوشمزه‌ترین و معروف‌ترین دسرهای ایرانی است که در شهر شیراز و سایر مناطق کشور پخته و مصرف می‌شود.
 این دسر سرد و لذیذ از رشته‌های نازک نشاسته‌ای تهیه می‌شود که در شربت شکر و گلاب یخ زده قرار می‌گیرند. برای افزایش طعم و عطر فالوده، معمولا از آب لیمو، عرق نسترن، شربت آلبالو، پسته آسیاب شده و بستنی سنتی استفاده می‌شود.
برای تهیه فالوده شیرازی، نشاسته را با آب مخلوط کرده و روی حرارت قرار می‌دهند تا خمیری شکل شود. سپس خمیر را با چنگال یا دستگاه فالوده ساز به رشته‌های نازک تبدیل کرده و در آب یخ قرار می‌دهند تا خنک شوند.
خوردن موادغذایی، قطعاً تأثیر زیادی در هزینه سفر به شیراز با ماشین شخصی خواهد داشت. هزینه خرید فالوده شیرازی، ممکن است از 35 هزار تومان تا 100 هزار تومان متغیر باشد.

هزینه بازدید از جاهای دیدنی

برای محاسبه هزینه سفر به شیراز با ماشین شخصی، بررسی هزینه بازدید از جاهای دیدنی نیز اهمیت زیادی دارد. از جمله جاهای دیدنی شیراز که بازدید از آنها ارزان است، می‌توان به سعدیه و مسجد نصیرالملک اشاره کرد.

سعدیه شیراز

سعدیه در خطه‌ای زیبا و سرسبز در شیراز واقع شده است. در نزدیکی آن باغ دلگشا قرار دارد که سعدی در زندگانی خود از آن استفاده زیادی می‌کرده است. گفته می‌شود سعدی خودش خواسته است که در آنجا به خاک سپرده شود. این مکان را بعضی منابع حد شیراز یا گازرگاه نامیده‌اند.
برای ورود به سعدیه، گردشگران داخلی باید 20 هزار تومان و گردشگران خارجی باید 100 هزار تومان پول بپردازند. اگر قصد دارید با سعدی شیرین زبان بیشتر آشنا شوید، بهتر است هتل نزدیک به سعدیه را برای اقامت انتخاب کنید.
هتل جهانگردی نام هتل سه ستاره‌ ای است که در شروع بلوار ابونصر قرار دارد و فقط 7 دقیقه تا سعدیه فاصله دارد. اما اگر می‌خواهید بدانید سعدیه تا مرکز شهر چقدر راه است تا بتوانید بهتر تصمیم بگیرید، باید بگویم از سعدیه تا مرکز شهر حدود 20 دقیقه راه پیش رو دارید.

مسجد نصیرالملک

مسجد نصیرالملک یا مسجد صورتی یکی از زیباترین و شگفت‌انگیزترین مساجد ایران و جهان است که در شهر تاریخی و فرهنگی شیراز قرار دارد.
این مسجد با تزئینات بی‌نظیر و رنگین کمانی از شیشه‌های رنگی، کاشی‌های هفت رنگ، مقرنس‌های زیبا، آجرهای برجسته، نقوش اسلیمی و گل‌ومرغ، نقاشی‌های دست ساز و کتیبه‌های خوشنویسی، به عنوان یک شاهکار معماری ایران شناخته می‌شود. این مسجد در سال ۱۲۹۴ هجری قمری به دستور حاج حسن‌علی نصیرالملک، حاکم فارس، ساخته شد و در سال ۱۳۰۵ هجری قمری به اتمام رسید.
طبق آخرین گزارش‌ها، هزینه بازدید از مسجد نصیرالملک برای گردشگران داخلی، تقریباً 10 هزارتومان و برای گردشگران خارجی، 20 هزارتومان است.

حافظیه

حافظیه شیراز یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین جاهای دیدنی در شهر زیبای شیراز است. این مجموعه، آرامگاه ابدی شاعر و سخن‌ور بلندآوازه ایرانی، خواجه شمس‌الدین محمد حافظ شیرازی را در خود جای داده است. حافظ به‌دلیل اشعار عرفانی و عاشقانه‌اش نزد ایرانیان جایگاه خاصی دارد و بسیاری از مردم به‌وقت دلتنگی یا در مناسبت‌های مختلف به حافظ رجوع می‌کنند.
حافظیه در فاصله 3 دقیقه‌ای از دروازه قرآن و در حدفاصل چهارراه ادبیات و چهارراه حافظیه واقع شده است. این مکان در موقعیتی قرار دارد که به «گلگشت مصلی» مشهور است؛ میدانی تفریحی که اغلب در اشعار حافظ ذکر می‌شود و حدود ۱۹٬۰۰۰ متر مربع وسعت دارد. حافظیه بارها از سوی حاکمان تیموری، صفوی، افشار و زند بازسازی و مرمت شده است.
برای بازدید از حافظیه، باید بلیت ورودی بخرید؛ هزینه ورودی برای بازدیدکنندگان ایرانی، 5 هزار تومان و برای گردشگران خارجی، 100 هزار تومان است.

جمع‌بندی

باید اعتراف کرد که هزینه سفر به شیراز را نمی‌توان به‌طور دقیق محاسبه و یک عدد دقیق اعلام کرد. هزینه سفر به شیراز با ماشین شخصی، بستگی به عوامل زیادی دارد که در این مقاله به بعضی از آنها اشاره کردیم. مثلاً به این مسأله بستگی دارد که از کجا و چطور به شیراز سفر می‌کنید.
یا در کجا اقامت خواهید کرد؛ چه جاذبه‌هایی را می‌ببینید و چه خوراکی‌هایی را می‌خرید. همچنین بستگی دارد که چقدر در شیراز می‌مانید و چقدر بودجه برای سفر خود در نظر گرفته‌اید. علاوه بر همه اینها، هزینه عوارض بین راهی را هم باید به این مبلغ، اضافه کنید.