اقامتگاه, رپرتاژ خبری, گردشگری و توریسم

امکانات هتل درویشی برای افراد کم توان

 

 

امکانات هتل درویشی برای افراد کم توان

افراد کم توان و معلول هم باید بتوانند از سفر و اقامت در هتلشان لذت ببرند. بااین‌حال بسیاری از هتل‌ها بدون توجه به شرایط افراد کم توان امکانات ویژه‌ای را به آن‌ها اختصاص نمی‌دهند یا حداقل امکانات را نیز برای آن‌ها فراهم نمی‌کنند. این در حالی است که در بسیاری از کشورهای دنیا هتل‌ها موظف هستند که حقوق این افراد را به رسمیت بشناسند و بخش‌های مختلف هتل را برای آن‌ها مناسب‌سازی کنند.

علاوه بر این در نظر گرفتن برخی امکانات خاص برای راحتی بیش‌تر این مسافران در دستور کار بسیاری از هتل‌های پنج ستاره دنیا قرار دارد. به‌تازگی در ایران هم هتل‌ها به این مسئله توجه نشان داده‌اند و تلاش کرده‌اند که برای جلب رضایت مسافران کم توان و معلول کارهایی را انجام بدهند. هتل درویشی یکی از این هتل‌ها است. اگر شما هم ناتوانایی‌های جسمی دارید؛ به شما پیشنهاد می‌کنیم که قبل از رزرو هتل گامبرون کیش و سایر هتل‌های کشور حتماً به امکانات هتل برای افراد کم توان و معلول توجه کنید تا اقامتی لذت‌بخش‌تر داشته باشید.

رمپ و آسانسور برای افراد کم توان و معلول

بسیاری از افراد توانایی استفاده از پله‌ها را ندارند به همین دلیل در بخش ورودی هتل‌ها باید از رمپ‌های مناسب برای ورود خروج افراد کم توان استفاده شود. علاوه بر این در همه بخش‌های ناهموار هتل نیز باید رمپ وجود داشته باشد تا مسافران کم توان به راحتی رفت‌وآمد کنند. آسانسور هم که جزو جدانشدنی از هتل‌های جدید است. بسیاری از هتل‌ها برای راحتی و آسایش مسافران آسانسور دارند. با این حال اگر قصد رزرو هتل گامبرون کیش یا هتل‌های دیگر را دارید؛ بهتر است از وجود رمپ و آسانسور در هتل مطمئن شوید.

 

سرویس بهداشتی فرنگی

یکی از امکانات اولیه که در بسیاری از هتل‌های ایران مانند هتل درویشی وجود دارد، سرویس بهداشتی فرنگی است. البته که امروزه بسیاری از افراد استفاده از سرویس بهداشتی فرنگی را ترجیح می‌دهند. بااین‌حال وجود این نوع سرویس‌های بهداشتی برای افراد کم توان و معلول از اهمیت بیش‌تری برخوردار است.

ویلچرهای مخصوص برای حرکت افراد کم توان

افراد کم توان فقط شامل افراد معلول نمی‌شود بلکه سالمندان نیز در این دسته جای می‌گیرند. بسیاری از هتل‌های پنج ستاره مانند هتل درویشی با ارائه خدماتی مانند در اختیار گذاشتن ویلچر رایگان به افراد معلول و سالمند تلاش می‌کنند که خاطره خوبی از اقامت در هتل در ذهن مسافرانشان باقی بگذارند.

درب‌های خودکار و درب‌های کشویی

باز و بسته کردن درب‌های اتاق برای بسیاری از افراد کم توان کار دشواری است. در برخی از هتل‌ها اتاق‌هایی با طراحی اختصاصی برای افراد کم توان و معلول وجود دارد. بااین‌حال تعداد هتل‌هایی که چنین اتاق‌های دارند بسیار انگشت‌شمار است. استفاده از درب‌های کشویی و درب‌های خودکار در هتل درویشی یکی از راه‌حل‌های خوب و کارآمد برای راحتی مسافران کم توان محسوب می‌شود.

قوانین بین‌المللی درباره امکانات هتل‌ها برای افراد کم توان

تا اینجا با امکانات هتل‌های ایران برای افراد کم توان و معلول آشنا شدید. در این بخش می‌خواهیم برخی از قوانین بین‌المللی که در بسیاری از هتل‌های خارجی رعایت می‌شود را برای شما بازگو کنیم. آشنایی با این قوانین می‌تواند به شما در هنگام رزرو هتل‌های خارجی و آشنایی با حقوق اولیه افراد کم توان کمک کند. این قوانین شامل بخش‌های زیادی می‌شوند.

 

برای مثال همه هتل‌ها وظیفه دارند که برای سطوح غیرهم‌سطح از رمپ‌های استاندارد استفاده کنند. استفاده از آژیرهای خطر تصویری برای افراد ناشنوا و بهره‌گیری از سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی با امکان استفاده آسان نیز جزو قوانینی هستند که بسیاری از هتل‌ها آن‌ها را رعایت می‌کنند.

طراحی درب‌هایی که برای رفت‌وآمد افراد ویلچری مناسب باشد، استفاده از خط بریل در اتاق‌هایی که افراد نابینا در آن اقامت دارند و موارد مشابه نیز بخش دیگری از پیش‌بینی هتل‌های پنج ستاره برای اقامت افراد کم توان است. در سال‌های اخیر در ایران نیز به ساخت هتل‌های مناسب برای افراد کم توان توجه ویژه‌ای شده است. بااین‌حال هنوز هتل کامل و مجهزی برای اقامت این افراد در شهرهای توریستی وجود ندارد.

رزرو اینترنتی هتل درویشی

هتل درویشی یکی از هتل‌های پنج ستاره و بسیار لوکس شهر مشهد است. این هتل 23 طبقه با بیش از 200 واحد اقامتی یکی از هتل‌های پیشرو در زمینه رعایت حقوق افراد کم توان به حساب می‌آید. اگر به زودی قصد سفر به شهر مشهد را دارید و دنبال هتلی مناسب برای اقامت در این شهر هستید؛ هتل مجلل درویشی انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. شما می‌توانید برای رزرو اینترنتی این هتل به سایت علی بابا مراجعه کنید.