تور ارزان, گردشگری و توریسم

سفر ارزان شمال با قطار

اجرای جمعه 1 دی سفر به جنگل و آبشار شیرگاه با قطار
تماشای جنگل زیبای پاییزی در مسیر ریل رویایی شمال
دیدار از اخرین اثر ثبت شده ایران در میراث جهانی یونسکو
تماشای شکوه ایران نوین در شاهکار سه خط طلا و پل ورسک

دوستان سلام روز جمعه 1 دی سفر یک روزه با قطار به طبیعت زیبای جنگل و آبشار شیرگاه رو اجرا میکنیم.

ساعت 8 صبح با قطار کوپه ای 6تخته از راه اهن تهران حرکت می کنیم و پس از صرف صبحانه داخل قطار، از مناظری بدیع و زیبا از جمله کوه های مریخی و رنگی مسیر گرمسار

(محدوده ایستگاه های بن کوه و کبوتر دره)، کوه اژدها، دودکش جن، روستاهای سرسبز سیمین دشت و زرین دشت، ییلاقات و باغات میوه اطراف فیروزکوه، تونل سه کیلومتری گدوک، پیچ شوراب، شاهکار ریلیِ سه خط طلا و شاهکار مهندسی پل ورسک گذر می کنیم.

 

(در واقع تو این مسیر چندین اقلیم مختلف شامل بیابان، کویر، کوهستان، دشت و جنگل هیرکانی رو مشاهده و اب و هواهای متفاوتی رو تجربه می کنیم) لازم به ذکره راه اهن سراسری ایران (کریدور شمال جنوب تاسیس 1315) سال گذشته به عنوان جدیدترین اثر تاریخی ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

این مسیر ریلی و ایستگاه های قدیمی اون مانند ایستگاه دوگل و ورسک یادآور خاطرات فیلم سینمایی دهه شصتی “ترن” با بازی بیاد ماندنی فرامرز قریبیان نیز هستند. پس از اتمام این مناظر هیجان انگیز، حدود ساعت 2 ظهر نهار رو داخل قطار میل می کنیم.

 

پس از صرف نهار با منو انتخابی (اکبر جوجه، چلو جوجه، چلو کوبیده، چلو مرغ، چلو خورش) حدود ساعت 3 ظهر می رسیم شیرگاه و با یک ساعت پیاده روی میریم جنگل و آبشار شیرگاه. پس از ساعاتی استراحت در فضای زیبای جنگلی به سمت ایستگاه راه اهن بر می گردیم و عصرونه آش رشته می خوریم. ساعت 19 با قطار کوپه ای 6تخته بر می گردیم تهران و در نهایت ساعت 2 شب راه اهن تهران خواهیم بود.

هزینه شرکت در برنامه شامل قطار رفت و برگشت کوپه ای، صبحانه، نهار، عصرونه و هزینه سرپرستی و اجرای برنامه 900 هزار تومنه.

تذکر مهم: با توجه به محدود بودن بلیت های قطار، ثبت‌نام باید حداکثر تا یک هفته قبل از برنامه انجام بشه در غیر اینصورت تضمینی برای ثبت‌نام وجود نداره!

تایم لپس زیبا از مسیر پاییزی قطار شیرگاه
https://www.aparat.com/v/UanvB/

تصاویری زیبا از طبیعت پاییزی ایستگاه شیرگاه
https://mehrnews.com/xZ3wB

تصاویری زیبا از طبیعت پاییزی جنگل شیرگاه
https://isna.ir/photo/97092713622

برای ثبت نام تلگرام پیام بدین:
@989194578985

توجه: استعمال مواد مخدر و مشروبات الکلی در برنامه های گروه اکیدا ممنوعه!

گروه گردشگری سفربان
http://t.me/joinchat/AAAAAD7oegrdnVeMxHcyKA