اخبار گردشگری

مشکلات طبیعت گردی دماوند بررسی شد

به روز یکشنبه گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، علیرضا جعفری افزود: این نشست با هدف تبیین محورهای توسعه گردشگری پایدار و همچنین بررسی مسائل و مشکلات پروژه های در حال اجرا با عنوان طبیعت گردی و بوم گردی در مزرعه گردشگری صنم برگزار شد.
جعفری گفت: با توجه به پیش بینی های انجام شده ایجاد این واحد بوم گردی با الهام از طبیعت خاص منطقه در محدوده روستای مشهد شهرستان دماوند به عنوان اولین طرح متفاوت در حوزه تلفیق طبیعت گردی و بوم گردی با رویکرد توسعه گردشگری شهرستان دماوند در دست اجرا است.
معاون برنامه ریزی اداره کل میراث فرهنگی استان تهران با بیان اینکه در حال حاضر 9 پروژه گردشگری در سطح استان با پیشرفت 5 تا 30 درصدی در حال تکمیل است، ادامه داد: در حال حاضر مناطق پرند، آویشن دماوند و سلمان فیروزکوه که توسط بخش خصوصی در حال تکمیل هستند.
وی گفت: فاز نخست از جمله شهربازی، تله کابین و محوطه سازی ها تکمیل شده تا با محقق شدن وام ها فازهای بعدی به مرحله بهره برداری برسد.
به گفته وی در سه طرح مزبور بیش از یک هزار و 200 فرصت شغل مستقیم برای افراد جویای کار ایجاد شده است.
معاون سرمایه گذاری و برنامه ریزی اداره کل میراث فرهنگی استان تهران به 6 پروژه دیگر استان اشاره کرد و افزود: تخته رستم در شهریار، منطقه نمونه گردشگری نام آور شهرستان فیروزکوه، منطقه چشمه اسد دماوند، دربندسر، منطقه لواسان و شمیرانات بوده و اعتبارات آنها با توجه به وسعت سرمایه گذاری از طریق صندوق توسعه ملی بخش تسهیلات مناطق روستایی و عشایری محقق می شود.
نشست کارگروه گردشگری استان با حضور دستگاه های اجرایی، مدیرکل و معاونان سرمایه گذاری و صنایع دستی این اداره کل امروز در استانداری تهران برگزار شد.
تهرام/7247//1348

انتهای پیام /*


فرهنگي


اداره كل ميراث فرهنگي


طبيعت گردي