اخبار گردشگری, اماکن دیدنی ایران

۳۸هزار گردشگر از اماکن تاریخی گلپایگان دیدن کردند

‘ مصطفی قانونی ‘ عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۶۰ درصد افزایش یافته است.
وی اضافه کرد: طی مدت یاد شده، چهارهزار و ۳۰۰ مسافر نوروزی در مدارس، هتل ها، مهمانپذیرها و اردوگاه های موقت و اقامتگاه های بومگردی پیش بینی شده توسط ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان گلپایگان اقامت کردند.
رئیس دفتر نمایندگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در گلپایگان همچنین گفت: پنج هزار نقشه و بروشور راهنمای گردشگری که در آنها مراکز اقامتی، تاریخی و سوغات این شهرستان معرفی شده است نیز در ایستگاه های امنیت و سلامت، مراکز اطلاع رسانی و اماکن اقامتی گلپایگان بین مسافران نوروزی توزیع شده است.
قانونی با اشاره به اینکه تاکنون ۲۵ بنای تاریخی شهرستان گلپایگان به ثبت آثار ملی رسیده است، گفت: سه بنای تاریخی دیگر این شهرستان شامل تپه وداغ، حمام آقاحسین و کبوتر خانه خواجه علیجان نیز در نوبت ثبت آثار ملی قرار دارند.
رئیس دفتر نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در گلپایگان از مسجد جامع، مناره سلجوقی، امامزاده ۱۷تن، ارگ گوگد، بازار سنتی، امامزاده سیدالسادات، پل قاضی زاهد و سنگ نگاره ها به عنوان مهمترین آثار تاریخی این شهرستان نام بُرد.
شهرستان گلپایگان با قدمت هفت هزار سال دارای حدود ۳۰۰ اثر تاریخی و گردشگری است.
این شهرستان با سه شهر گلپایگان، گوگد و گلشهر و ۵۲ روستا و آبادی و جمعیت افزون بر ۹۰ هزار نفر در ۱۸۰ کیلومتری شمال غرب اصفهان قرار دارد.
ت/۷۱۳۸ / ۲۰۹۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


نوروز ۹۷


گلپایگان