اخبار گردشگری

جشنواره استقبال از نوروز در آستارا برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا عصر دوشنبه در این آئین گفت: تکم خوانی، نوروزخوانی، دستمال انداختن و تخم مرغ بازی از رسوم مردم آستارا در چهارشنبه سوری و نوروز بود و متاسفانه بسیاری از آنها غبار فراموشی گرفته است.
داریوش ملک زاده افزود: این جشنواره با همکاری سپاه ناحیه آستارا برگزار می شود و با برگزاری جشنواره های فرهنگی، سنت های فراموش شده را برای نسل های سوم و چهارم معرفی می کنیم.
وی اظهار کرد: جشنواره هایی نظیر آش دوغ محلی، گل گاو زبان، عسل و کیوی را در آستارا برگزار خواهیم کرد تا فرهنگ این شهرستان، در کنار ظرفیت های تجاری و اقتصادی آن برجسته شود.
وی بیان کرد: اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا برنامه سالیانه ای را با هدف تثبیت هویت فرهنگی و ترویج آن تنظیم کرده است و با توجه به ثبت جهانی نوروز، از برنامه های فرهنگی در این رابطه استقبال می کنیم.
برپایی هفت سفره هفت سین و صنایع دستی و اجرای موسیقی سنتی از دیگر بخش های جشنواره استقبال از نوروز در آستارا بود.
شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و یکی از ۲۰ شهر گردشگر پذیر ایران است.

**یادواره شهدای امام زادگان آستارا برگزار شد
یادواره ۳۴ شهید آرام گرفته در جوار حرم امام زادگان آستارا به مناسبت ۲۲ اسفند، روز بزرگداشت شهدا برگزار شد.
حجت الاسلام حافظ نیا امام جمعه آستارا عصر دوشنبه در این آئین گفت: شهادت، مقام بزرگی است و خداوند آن را به بندگان خاص خود عطا می کند.
وی افزود: هر کس شهدا را ناظر بر اعمال خود بداند، مسیر زندگی اش رنگ و بوی سعادت می گیرد و با برگزاری برنامه های فرهنگی نظیر راهیان نور و یادواره های شهدا، باید نسل جوان را با اندیشه مردان آسمانی آشنا کرد.
وی با اشاره به اینکه شهدا بهترین راهنمای ما در مسیر سعادت هستند، افزود: باید در برگزاری این یادواره ها به تاثیرگذاری آنها توجه شود.
ابراهیم و قاسم(ع) از فرزندان امام موسی کاظم(ع) در سال ۲۵۳ هجری قمری در راه ترویج اسلام به شهادت رسیده اند و مرقد مطهر آنها در هفت کیلومتری جاده آستارا به تالش قرار دارد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان قرار دارد و ۱۶۶ شهید را به نظام جمهوری اسلامی تقدیم کرده است.
۷۱۰۵ / ۷۱۲۴ /۶۰۳۰

انتهای پیام /*


فرهنگی


جشنواره


استقبال نوروز


آستارا