اخبار گردشگری

کاشی های سرقتی خانه‌ تاریخی عطروش شیراز تحویل داده شد

به گزارش ایرنا، سرهنگ آیت اله عیدی پور روز یکشنبه به خبرنگاران گفت: به استناد گزارش مامور بافت تاریخی- فرهنگی شیراز، در نیمه اول سال ۹۳ ، تعدادی از کاشی های تزئینی نمای تاج بنای خانه تاریخی عطروش به سرقت رفته بود.
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی فارس بیان کرد: هفته گذشته ، در تماس تلفنی سرهنگ احمد رضا نظریان فرمانده یگان حفاظت زندانهای استان فارس مشخص شد، یکی از زندانیان که به جرم سرقت در حال سپری کردن ایام محکومیت خود در زندان بوده پس از اتمام دوران محکومیت خود با توجه به اصلاح و تادیب، اعتمادسازی و راهنمایی ها صورت گرفته اظهار نموده است که تمایل دارد کاشی هایی منقوش ابنیه تاریخی را که چند سال پیش به سرقت برده و در محل امنی نگهداری می کند را به اداره کل میراث فرهنگی استان فارس تحویل دهد.
وی ادامه داد: در نهایت پس ازهماهنگی های لازم ، تعداد ۳۶ عدد از کاشی های سرقتی جهت نصب مجدد در محل خود به معاونت میراث فرهنگی استان فارس تحویل داده شد.
بنا بر این گزارش، خانه تاریخی عطروش یادگاری از دوران قاجار در بافت فرهنگی-تاریخی شهر شیراز واقع است و به شماره ۱۰۶۷ در اردیبهشت ماه ۵۴ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
۹۸۷۳/ ۲۰۲۷
خبرنگار: محمدامین افشارپور ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی

انتهای پیام /*


فرهنگی


سرقت کاشی تاریخی


میراث فرهنگی


کاشی کاری شیراز