اخبار گردشگری

معاون رئیس جمهوری: دولت ۱۱ طرح برای تبریز ۲۰۱۸ در دست اجرا دارد

علی اصغر مونسان روز پنجشنبه در جلسه ستاد برنامه ریزی و اجرایی تبریز ٢٠١٨ توجه به امر تبلیغات برای این رویداد بین المللی را بسیار مهم و موثر دانست و با بیان اینکه در این رابطه فرصت های زیادی از دست رفته است، گفت: تبلیغات بین المللی در این زمینه را باید بیشتر از گذشته ادامه داد و در این مسیر بخش خصوصی باید وارد میدان شود.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از رویداد تبریز ۲۰۱۸ به عنوان فرصتی بین المللی برای جمهوری اسلامی ایران در عرصه گردشگری و توسعه این صنعت پردرآمد یاد و اظهار کرد: این مهم باید فتح بابی باشد برای رونق و رشد صنعت و اقتصاد گردشگری کشور و منطقه، زیرا که این صنعت جزو سه حوزه پردرآمد اقتصادی جهان به شمار می رود.
مونسان با بیان اینکه گردشگری در اشتغال زائی نقش تعیین کننده و بسیار مهمی دارد، یادآوری کرد: از هر ۱۱شغل در جهان یک مورد به اشتغال مستقیم صنعت گردشگری اختصاص دارد و با توجه به ظرفیت های بسیار برجسته ایران و آذربایجان در این زمینه، می توان با کوچکترین سرمایه گذاری ها و زحمات اندک در بازار نه چندان رقابتی وارد شد.
وی، گردشگری را زمینه ای لازم و مفید در توزیع عادلانه ثروت در کشور خواند.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه با بیان اینکه در ماه های گذشته کار چندان مفیدی برای رویداد بین المللی تبریز ۲۰۱۸ صورت نگرفته و فرصت ها از دست رفته است گفت: در این رابطه نباید به اعتبارات و بودجه های ملی توجه شود زیرا به دلیل کمبودهای اعتباری دولت انتظار زیادی در این رابطه متصور نیست و باید مسئولان استانی به داشته های داخل استان معطوف شوند.
مونسان، نقش دولت در توسعه گردشگری را هموار کننده راه این مسیر توصیف و اظهار کرد: در این راه دولت و مجلس شورای اسلامی حمایت های لازم از تبریز ۲۰۱۸ را دارند اما در کنار آن توجه به ظرفیت های داخلی استان باید مد نظر باشد.
وی، برگزاری نمایشگاه های با کیفیت صنایع دستی، تورهای اینفو به خصوص با کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان و همکاری شهرداری تبریز برای برگشت ساختمان های اداری قدیمی به عرصه گردشگری و دستور ویژه استاندار آذربایجان شرقی در این باره را از جمله راهکارهای فوری برای معرفی رویداد تبریز ۲۰۱۸ به جهانیان بیان کرد.
به گزارش ایرنا، رئیس افتخاری ستاد تبریز ۲۰۱۸ نیز در این نشست با تاکید بر اینکه تاکنون اقدامات شایسته ای برای این رویداد بزرگ به انجام نرسیده است، گفت: باید برای ۳۶۵ روز از سال ۲۰۱۸ تا پایان آن به صورت روزانه برنامه های مدون با اقدامات جانبی آن در سایت ویژه ای به زبان های زنده دنیا و زبان های رایج در کشورهای اسلامی درج شود.
محمدرضا نعمت زاده افزود: حوزه های هنری و ادبی از جمله فرش تبریز، شعر، ادبیات و مفاخر فرهنگی و علمی و حوزوی آذربایجان و تبریز جزو بهترین زمینه ها برای تبلیغات رویداد تبریز ۲۰۱۸ است که تاکنون نادیده گرفته شده است.
وی، تبلیغات را بهترین و موثرترین راهکار برای شناسائی و معرفی جاذبه های گردشگری تبریز به جهان بیان و اظهار کرد: متاسفانه در این رابطه نیز نقصان های فراوانی وجود دارد و باید بخش خصوصی در این عرصه وارد شود.
نعمت زاده ادامه داد: تا زمانی که بخش خصوصی وارد میدان نشود نتایج مناسبی از نشست های تبریز ۲۰۱۸ حاصل نخواهد شد.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی ** انتشار: رستگار
۳۰۳۸/۶۱۸۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


تبریز۲۰۱۸


مونسان