اخبار گردشگری

پیش بینی سفر ۲ میلیون گردشگر ایرانی به ترکیه در سال جاری میلادی

به گزارش روز دوشنبه ایرنا و به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، وی با اشاره به رشد روزافزون حضور گردشگران ایرانی در ترکیه، علاقه و توجه ایرانیان به ترکیه به مالکان آژانس های مسافرتی روحیه داده است.
وی بیان کرد: سال گذشته حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار گردشگر ایرانی به ترکیه سفر کرده بودند، در حالی که طی هفت ماه امسال یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به ترکیه آمده اند و بر اساس این آمار می توان پیش بینی کرد که تا پایان امسال، این تعداد از ۲ میلیون نفر فراتر برود.
وی اعلام کرد: سال گذشته گردشگران ایرانی بالغ بر ۲ میلیارد دلار در ترکیه هزینه کردند و پیش بینی می شود که این رقم در سال جاری به ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار برسد.
وی وجود تشابه فرهنگی و جفرافیایی را از جمله مهمترین علل سفر ایرانی ها برای گذراندن تعطیلات در ترکیه عنوان کرد و گفت: ایرانی ها در ترکیه احساس راحتی کرده و در آرامش و بدون حس بیگانگی تعطیلات خود را سپری می کنند و به دلیل نزدیکی فرهنگی و مسلمان بودن، ترکیه را به اروپا ترجیح می دهند.
وی گردش در مراکز شهری و خرید در مراکز خرید و نیز حلال بودن و تنوع غذایی را از جمله جاذبه های گردشگری ترکیه برای اتباع ایران ذکر کرد و ادامه داد: استانبول به عنوان مرکز فرهنگی مهم از جمله مقاصد مهم سفر ایرانیان محسوب می شود.
وی با اشاره به افزایش شمار گردشگران ایرانی ازمیر اظهار کرد: در حالی که طی پنج سال گذشته شمار گردشگران ایرانی ازمیر کمتر از ۱۰ هزار نفر بود، در هفت ماه امسال به ۴۰ هزار نفر رسیده است.
وی تاکید کرد: باید اقدامات ویژه ای برای گسترش دوستی میان دو کشور و شناساندن آنها صورت گرفته و پروازهای مستقیم از ایران به ازمیر و آنتالیا افزایش یابد.
وی پیش بینی کرد که با انجام برخی اقدامات، می توان شمار گردشگران ایرانی ورودی به ترکیه را به پنج تا ۶ میلیون نفر افزایش داد.
نوری شمشکلر، رایزن فرهنگی سفارت ترکیه در تهران اوایل سال میلادی جاری از سفر یک میلیون و ۷۰۰ هزار گردشگر ایرانی به ترکیه در سال ۲۰۱۶ خبر داد و اعلام کرد: ایران جزو پنج کشور گردشگرفرست به ترکیه محسوب می شود.
بر اساس اعلام وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه، به طور میانگین هر مسافر ایرانی یک هزار و ۵۰۰ دلار و هر خانواده ایرانی سه هزار و ۵۰۰ دلار هنگام سفر به ترکیه هزینه می کند.
خاورم/۱۹۰۵**انتشار دهنده: حسن فاخری

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


سفر ایرانیان


ترکیه