اخبار گردشگری

راهنمای لباس و وسایل سفر به کویر

هنگامی که به قسمت بسته بندی چمدان می‌رسیم، اکثر اوقات به جرم به تاخیر انداختن آن تا آخرین لحظه متهم می‌شویم. فکر کردن به برداشتن وسایل سفر و بسته بندی آن‌ها در چمدان آدم را تا مرز دیوانگی می‌برد. این موارد اغلب باعث می‌شود وسایل نامناسبی با توجه به مقصدمان همراه خود ببریم.
راهنمای لباس و وسایل سفر به کویر
با توجه به این موارد، تصور می‌کنیم تعطیلات بعدی برنامه طبیعتگردی و سفر به کویر خواهیم داشت؛ با بیش از ۳۰۰ روز آفتابی در کل سال و تجربه گرمای تا ۴۰ درجه در روز‌های تابستان. در کنار این موارد یک تجربه شترسواری، یک استراحت بنای سنتی کویر و بازدید از مکان‌های تاریخی و باستانی را در تعطیلات خود داشته باشید. کوله پشتی در ادامه راهنمایی‌های مفیدی را در اختیار شما خواهیم گذاشت:


لباس‌هایی با رنگ‌های روشن بپوشید

امروزه تور‌های یک روزه بسیاری برای کویر ارائه می‌شود که بهترین راه برای احساس راحتی و خنکی طی سفر، استفاده از لباس مناسب است. لباس‌های رنگ روشن منعکس کننده‌ی نور هستند و شما را خنک نگه می‌دارند.


از لباس‌های گشاد استفاده کنید

برای جلوگیری از ایجاد هرگونه ناراحتی پوستی در گرمای سوزان کویر؛ از لباس‌های گشاد استفاده کنید. لباس گشاد و نازک برای این سفر بسیار مناسب است.


راهنمای لباس و وسایل سفر به کویر


به فکر پوشش پوست خود باشید

اگر قصد بازدید از مکانی در ساعات اوج تابش آفتاب را دارید که سایه‌ی کمی را پوشش میدهد؛ از لباس‌های آستین بلند؛ شلوار یا دامن گشاد و بلند استفاده کنید. عدم انجام این کار می‌تواند شما را دچارخورشید سوختگی، گرما زدگی و از دست دادن حجم زیادی از آب بدن شود؛ بنابراین پوشش کامل‌تر در این سفر به نفع شما خواهد بود. در این سفر بهتر است از کتونی‌های مناسب استفاده کنید؛ هم راه رفتنتان راحت‌تر می‌شود هم از پای خود در برابر جانوران یا تابش خورشید محافظت می‌کنید.

کلاه لبه دار و عینک آفتابی تیره را نیز فراموش نکنید


همراه داشتن ژاکت یا شال

ممکن است مسخره به نظر برسد، اما باید یدانید که شب‌های کویر بسیار سرد است، زیرا با سقوط دمای شدید روبرو خواهید شد. تغییرات شدید در درجه حرارت به یکباره گاهی اوقات باعث بازگشت کمپ‌هایی می‌شود که قصد اقامت چند روزه را داشته اند. پس لباس گرم همراه داشته باشید که برنامه سفریتان بهم نخورد. حتی با استفاده از سال در طول روز و هنگام تابش خورشید از سوخته شدن موهایتان نیز جلوگیری کنید.


وسایل الکترونیکی

اگر همراه خود دوربین دیجیتال دارید؛ برای حمل راحتر آن بندی که می‌توانید به وسیله آن آنرا بر گردنتان بیاندازید؛ وصل کنید. چند باتری اضافی و سه پایه همراه داشته باشید تا عکس انداختن از صحنه‌های ناب را از دست ندهید.


راهنمای لباس و وسایل سفر به کویر

با رعایت این نکات می‌توانید سفر خوبی را ربای خود رقم بزنید


لینک مطالب: sickontheroad.com