اخبار گردشگری

مهمترین جشنواره‌های آگرا هند

در سفر به هند ؛ آگرا، شهری فوق‌العاده زیبا که قدمت آن به قرن ۱۵ قبل از میلاد باز می‌گردد. بنا‌های تاریخی ساخته شده در آن نیز از بهترین مواد مواد ساخته شده‌اند که بعد از گذشت این زمان طولانی، هنوز هم زیبا و پابرجا هستند. اگر با شرایط آب و هوایی مشکلی نداشته باشید، می‌توانید در هر زمانی از سال به آگرا سفر کرده و از جشنواره‌های سنتی و خاصی که در آن برگزار می‌شود، نهایت لذت را ببرید.


جشنواره های آگرا

تاج ماهوتساو (Taj Mahotsav)
جشن بزرگ تاج، یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین جشنواره‌ها است که در ابتدای سال برگزار می‌شود. در این جشن انواع سرگرمی و فعالیت برای تمامی سنین وجود دارد. مثلا کودکان می‌توانند از فیل و شتر سواری و بزرگسالان از اجرای موسیقی زنده توسط هنرمندان معروف، لذت ببرند. در این جشنواره‌ی ۱۰ روزه می‌‌توانید از هنر‌های دستی و آشپزی هندیان نیز بهره‌مند شوید. شاید این جشنواره بهترین زمان برای خرید سوغاتی باشد.


جشنواره های آگرا

جشنواره رام بارات (Ram Barat)
در این جشن بیش از هزاران نفر با پوشیدن لباس سنتی عروس‌ها در هند، ازدواجی فانتزی را ترتیب می‌دهند. افرادی که لباس عروس به تن دارند، تاج‌های گل به گردن می‌آویزند و با ارابه‌های تزئین شده در سطح شهر می‌چرخند. دیگر افراد شرکت‌کننده در این جشن نیز لباس‌های رنگارنگ و زیبا به تن می‌کنند و همگی به رقص و شادی می‌پردازند.


جشنواره های آگرا

جشنواره کایلاش (Kailash)
این جشنواره هر ساله در طول فصل باران‌های موسمی یعنی در ماه‌های آگوست تا سپتامبر برگزار می‌شود. این جشن به منظور ادای احترام و عبادت شیوا، خدای هندیان برگزار شده و که مشهور‌ترین آنها در ۱۲ کیلومتری آگرا در معبد کایلاش انجام می‌شود.


جشنواره های آگرا

جشن Bateshwar
این نیز یکی دیگر از جشن‌های معروف به منظور ادای احترام و عبادت شیوا است که در تمامی هندوستان برگزار می‌شود. در آگرا نیز معابد زیادی وجود دارد که در زمان برگزاری این جشن یعنی در ماه اکتبر یا نوامبر به این کار اختصاص می‌یابد. افراد شرکت‌کننده در این جشن، نهایتا خود را در آب رودخانه یامونا غسل می‌دهند تا از تمام کثیفی‌ها پاک شوند.

مترجم: سحر مردانه
منبع: www.visittnt.com