اخبار ویژه

ایستگاه مترو علامه جعفری | اولین ایستگاه از توسعه غربی خط چهار مترو تهران

 

یکی از جدیدترین ایستگاه‌های فعال مترو تهران، ایستگاه مترو علامه جعفری نام دارد که در تاریخ 9 اردیبهشت 1402 افتتاح شده است. این ایستگاه تاکنون از سمت غرب پایتخت اولین ایستگاه خط چهار به‌شمار رفته و در خیابان پروانه شمالی و در کنار بزرگراه علامه جعفری قرار دارد.
ایستگاه علامه جعفری در نقشه مترو تهران بیستمین ایستگاه افتتاح شده خط چهار یعنی شهید کلاهدوز- علامه جعفری است. این ایستگاه در محله فردوس و غرب تهران قرار گرفته و به مناطق مهمی مانند: استادیوم آزادی، هتل المپیک، شهربازی ارم و مرکز تجاری تفریحی کوروش دسترسی بسیار خوبی دارد. در ادامه به مسیرهای دسترسی و منتهی به این مکان‌ها از طریق این ایستگاه تازه تاسیس اشاره خواهیم کرد.

دسترسی به استادیوم آزادی

این ایستگاه همانند ایستگاه مترو چیتگر نزدیکترین خروجی به این استادیوم به‌شمار می‌رود. شما از این ایستگاه تا ورزشگاه آزادی با گذر از بزرگراه علامه جعفری و خیابان دهکده المپیک با خودروی شخصی تنها 20 دقیقه فاصله خواهید داشت.

هتل المپیک

این هتل تهران که تقریبا تنها هتل غرب پایتخت است از جمله هتل‌های چهار ستاره با امکانات عالی و مناسب پایتخت به‌شمار می‌رود. رزرو هتل المپیک معمولا از طریق ورزشکاران و تیم‌های ورزشی انجام می‌گیرد و در روزهایی که تیم ملی و تیم‌های مهم باشگاهی در استادیوم آزادی بازی دارند معمولا مملو از مسافر و میهمان است. برای دسترسی به این هتل از طریق ایستگاه مترو علامه جعفری پس از گذر از خیابان حجازی در بزرگراه باکری قرار گرفته و با خودروی شخصی تنها 15 دقیقه تا این مکان فاصله خواهید داشت.

شهربازی ارم

شهربازی ارم از جمله قدیمی‌ترین و مهمترین شهربازی‌های پایتخت است که همواره برای تفریح و گردش مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای دسترسی به این مجموعه از طریق ایستگاه علامه جعفری کافی است بعد از قرار گرفتن در خیابان حجازی به بزرگراه باکری وارد شده و از خروجی شهربازی ارم به داخل این مجموعه گسترده بروید. شما از این ایستگاه تا شهربازی ارم با خودروی شخصی تنها 10 دقیقه فاصله خواهید داشت.

مجتمع تجاری کوروش

مجتمع تجاری کوروش یا کوروش مال یکی از بزرگترین مراکز خرید تهران است که در شمال‌غرب پایتخت قرار دارد. این مرکز تجاری یکی از بزرگترین پردیس سینمایی و مرکز بازی سالنی در کشور را دارد و معمولا مملو از جمعیت در رده‌های سنی مختلف است.
برای دسترسی به این مجموعه تفریحی و تجاری از طرق ایستگاه مترو علامه جعفری شما تقریبا کمترین فاصله زمانی را خواهید داشت. بعد از خروج از ایستگاه با قرار گرفتن در بزرگراه حکیم و اتوبان ستاری تنها با طی کردن چهار دقیقه همراه با خودرو به این مجتمع تجاری خواهید رسید.


ایستگاه مترو علامه جعفری در یک طبقه طراحی و ساخته شده و دارای دو سکو است که تنها یک سکوی آن در حال حاضر فعالیت دارد. این ایستگاه که در نقشه مترو تهران با رنگ زرد نمایش داده می‌شود در میان دو ایستگاه مترو آیت الله کاشانی در جهت شمال و ایستگاه مترو ارم سبز در جنوب واقع شده است. با توجه به قرارگیری این ایستگاه مترو در میان دو ایستگاه تبادلی علاوه بر دسترسی‌های عنوان شده، این ایستگاه تازه تاسیس اهمیت دوچندانی را به لحاظ موقعیت قرارگیری نیز پیدا می‌کند.