رپرتاژ خبری

ترجمه رسمی مدارک برای مهاجرت تحصیلی به آلمان

اگر هدف شما مهاجرت تحصیلی به آلمان باشد لازم است ابتدا اطلاعاتی درباره چند و چون مسیر مهاجرت به این کشور اروپایی بدانید. کشوری که از نظر اقتصادی در جهان رتبه بالایی دارد از همین رو مهاجرت و اقامت در این کشور رویای دست نیافتنی برای خیلی افراد به شمار می آید. اگر شما شرایط مهاجرت تحصیلی به این کشور را دارید کافی است تمامی مدارک مورد نظر سفارت این کشور در اولین فرصت با ترجمه رسمی فوری آماده کرده و خود را مهیای مهاجرت و اقامت در این کشور کنید. در این مقاله هر آنچه لازم است درباره مهاجرت تحصیلی به کشور آلمان بدانید را بیان خواهیم کرد.

ترجمه رسمی چیست؟

ترجمه رسمی نوعی از ترجمه به زبان های مختلف است که به دلیل داشتن اعتبار و مجوز قوه قضاییه و ثبت آن روی برگه هایی با سربرگ قوه قضایی متفاوت از ترجمه های معمولی می باشد. فردی که اقدام به ترجمه رسمی می کند به عنوان مترجم رسمی شناخته می شود که این فرد به دلیل داشتن مهر و امضای معتبر از قوه قضاییه می تواند پس از انجام ترجمه ها تاییدیه آن را از دادگستری و وزارت امور خارجه دریافت کند. دارالترجمه رسمی نیز موسساتی هستند که با داشتن مجوز از سوی قوه قضاییه دارای پروانه کاری معتبر هستند. از همین رو هر مدرکی که این مجموعه ها و مترجمان معتبر آن ترجمه کنند از سوی وزارت امور خارجه، دادگستری و سفارت کشورهای مختلف دارای اعتبار بالایی هستند و سند محسوب می شوند.
امروزه به دلیل افزایش درخواست ویزا از سوی افراد با اهداف مهاجرتی، فرایند ترجمه های رسمی به زبان های مختلف بسیار زیاد شده است. از هیمن رو افراد برای تسریع در روند پیگیری پرونده درخواست ویزا از گزینه “ترجمه رسمی فوری” استفاده می کند، تا مترجمان رسمی این مدارک را در اولویت ترجمه قرار دهند. غالبا ترجمه های فوری در کمتر از 24 ساعت آماده و تحویل مشتریان داده می شود تا بتوانند فرایند پیگیری پرونده های مهاجرتی خود را تسریع ببخشند. در نظر داشته باشید که ترجمه فوری مدارک امکان پذیر است و نمی توان روند دریافت تاییدیه های دادگستری و وزارت امور خارجه را تسریع کرد.

ترجمه رسمی مدارک برای سفارت آلمان

مهاجرت تحصیلی به آلمان برای پیگیری در وهله نخست نیازمند آماده سازی مدارکی است که سفارت این کشور از شما می خواهد. برای این موضوع لازم است که تمامی مدارک را به صورت مدون برای ترجمه به دارالترجمه آلمانی بسپارید. این ترجمه با ترجمه های معمولی کاملا متفاوت است و به دلیل داشتن مهر و امضای مترجم رسمی و نیز دریافت تاییدیه های دادگستری و وزارت امور خارجه به عنوان یک سند رسمی اعتبار دارد.

انواع ویزای تحصیلی آلمان

همانطور که می دانید روش‌های مهاجرت به آلمان مختلف است. مانند بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر، مسیر مهاجرت برای اقشار مختلف جامعه فراهم است اما اگر شما می توانید در دسته دنشجویان به این کشور مهاجرت کنید، قطعا مسیر کم هزینه تر و راحت تری در پیش خواهید داشت.
اگر به عنوان کسی که قصد ادامه تحصیل دارد بخواهید به آلمان مهاجرت کنید، می توانید برای انواع ویزای این کشور درخواست بدهید. ویزاهای تحصیلی که آلمان برای افراد صادر می کند شامل موارد زیر می باشد:
1. ویزای فنی حرفه ای یا Hauptschule: یکی دیگر از انواع ویزاهای تحصیلی آلمان دریافت این ویزا برای دانش آموزان فارغ التحصیل از دوره های راهنمایی است. این افراد در صورت کسب نمره 5 تا 9 می توانند برای دوره متوسطه به مدارس فنی و حرفه ای آلمان راه پیدا کنند. گذراندن دوره کارورزی در این دبیرستان ها الزامی است.
2. ویزای کار و دانش یا Realschule: کسانی که می خواهند از این طریق به آلمان مهاجرت کنند باید ریز نمرات و مدارک دوره راهنمایی را که نمره 5 تا 10 است را ارائه کنند تا بتوانند این ویزا را دریافت کنند. گذراندن دوره های کارورزی در این مدارس اختیاری می باشد.
3. ویزای مدارس نظری Gymnasium: در این دبیرستان ها فرد باید بتواند حداقل نمره 10 تا 13 را دریافت کند. در این صورت می تواند برای پذیرش دانشگاه های آلمان اقدام کند.
4. ویزای دانشجویی: یکی دیگر از انواع ویزای تحصیلی ویژه دانشجویان است. این افراد باید به صورت وقت مشغول به تحصیل در یکی از دانشگاه های این کشور باشند. برای دریافت این ویزا نیز فرد باید بتواند از یکی از دانشگاه های آلمان پذیرش دریافت کند. کسانی که با این ویزا در آلمان مشغول تحصیل می شوند نمی توانند همزمان کار کنند.
5. ویزای اپلای دانشجویی: این ویزا به منزله تحصیل در این دانشگاه نیست. در صورتی فردی بتواند این ویزا را دریافت کند، برای اپلای شرایط خود به آلمان سفر می کند تا به این وسیله مسیر تحصیلی خود را به صورت حضوری فراهم کند.
6. ویزای دوره های آموزشی زبان: یکی دیگر از انواع ویزاهای تحصیلی برای کسانی است که می خواهند دوره های زبان آلمانی را در این کشور بگذرانند. بدون این ویزا امکان حضور در این دوره ها را نخواهید داشت.

مراحل دریافت ویزای تحصیلی آلمان


برای اینکه بتوانید ویزای تحصیلی کشور آلمان را دریافت کنید باید مراحل زیر را طی کنید:
1. دریافت پذیرش از یکی از دانشگاه های معتبر آلمان
2. رزرو وقت مصاحبه سفارت آلمان
3. دریافت ایمیل از سفارت به همراه شماره پیگیری
4. اعلام زمان مصاحبه برای فرد و اطلاع رسانی آن از طریق ایمیل
5. تایید ایمیل ارسال شده برای قطعی شدن زمان مصاحبه
6. مراجعه به سفارت و ارائه ترجمه رسمی مدارک تحصیلی، هویتی و مدارک مورد نطر سفارت
7. اعلام نتیجه مصاحبه پس از 2 ماه از طریق ایمیل

مدارک مورد نیاز سفارت آلمان برای ویزای تحصیلی

اگر قرار است از طریق مهاجرت تحصیلی به آلمان مهاجرت کنید، یکی از مهمترین مسیرهایی که باید طی کنید گردآوری مدارکی است که سفارت از شما می خواهد تا فرایند بررسی درخواست شما آغاز شود. این مدارک شامل موارد زیر می باشد:
1. ارائه فرم تکمیل شده درخواست ویزای تحصیلی
2. ارائه تاییدیه پذیرش دانشگاه مورد نظر در آلمان
3. ارائه برگه انگیزه نامه از تحصیل در آلمان
4. ارائه مدارک هویتی اعم از شناسنامه، کارت ملی و پاسپورت معتبر
5. ارائه اسناد و مدارک اثبات تمکن مالی برای تحصیل و تامین هزینه های زندگی در مدت اقامت
6. ارائه ریز نمرات آخرین مقطع تحصیلی
7. ارائه مدرک زبان با توجه به نوع ویزا و مقطع تحصیلی
8. ارائه ترجمه رسمی مدارک به آلمانی که توسط یکی از موسسات ترجمه معتبر انجام شده است، مهمترین بخش از مدارک است که می تواند نقش تعیین کننده در مسیر بررسی پرونده مهاجرت شما باشد.

مراحل گام به گام ترجمه رسمی مدارک


در صورتی که می خواهید مدارک مهاجرت تحصیلی به آلمان را برای ترجمه به دارالترجمه رسمی رنسانس بسپارید باید ابتدا نحوه سفارشات خود را مشخص کنید. اینکه می خواهید به صورت حضوری، آنلاین یا فوری سفارشات خود را ثبت کنید. در صورتی که بخواهید به صورت آنلاین سفارش خود را ثبت کنید باید مراحل زیر را طی کنید:
1. ایجاد یک حساب کاربری در وبسایت دارالترجمه رسمی رنسانس
2. انتخاب مدرک یا سند مورد نظر برای ترجمه
3. تماس با واحد پشتیبانی دارالترجمه برای انجام هماهنگی های لازم جهت ارسال اصل مدارک
4. دریافت پیامک تکمیل سفارش
5. پرینت نهایی و مهر و امضای مترجم رسمی برای سفارشات
6. دریافت تاییدیه های دادگستری و وزارت امور خارجه
7. ارسال اصل مدارک به همراه ترجمه های انجام شده توسط پیک معتبر و معتمد

نکات مهم در ترجمه رسمی مدارک

زمانی که مدارک خود را برای ترجمه به موسسه های رسمی ترجمه می سپارید نکات زیر باید مورد توجه قرار گیرد:
1. انجام ترجمه ها توس مترجم رسمی معتبر با مهر و امضا
2. انجام ترجمه ها با سربرگ قوه قضاییه
3. دریافت تاییدیه های دادگستری و وزارت امور خارجه
4. در نظر گرفتن زمان ترجمه رسمی لازم برای ارائه مدارک به سفارت
5. ترجمه مدارک به زبان رسمی مورد تایید سفارت آلمان
6. در نظر گرفتن محدودیت زمانی اعتبار ترجمه ها برای پیگیری پرونده درخواست ویزا
7. آماده سازی برخی مدارک مکمل برای اعتبار بیشتر مدارک اصلی

دارالترجمه‌ رسمی مورد تایید سفارت آلمان

یکی از مهمترین ویژگی های دارالترجمه خوب، مجموعه ای است که نزدیک به محل سفارت این کشور و در واقع در دسترس باشد. دارالترجمه رنسانس تنها دارالترجمه رسمی در محدوده میدان فردوسی و خیابان انقلاب است که می توانید خدمات ترجمه ای خود را دریافت کنید. این مجموعه با ارائه سریع ترجمه ها به زبان انگلیسی آماده تحویل سفارشات شما برای ترجمه مدارک هویتی، تحصیلی، شغلی و… است.
مترجمان رسمی دارالترجمه رنسانس تلاش می کنند تا تمامی سفارشات در کمتر از 24 ساعت با بالاترین کیفیت و اعتبار تکمیل و به مشتریان تحویل داده شود. در صورتی که نتوانید 24 ساعت منتظر دریافت ترجمه های خود باشید، می توانید سفارشات خود را به صورت فوری ثبت کنید.
موسسه ترجمه رنسانس با بهره گیری از ظرفیت مترجمان زبده و با تجربه سعی دارد تا در کوتاه ترین زمان سفارشات را آماده و پس از بازبینی توسط مشاورین مورد تایید سفارت از اعتبار و کیفیت ترجمه ها اطمینان حاصل کند. همین موضوع رضایتمندی حداکثری مشتریان را از این مجموعه به همراه دارد. نام این دارالترجمه برگرفته از دوران قرون وسطی اروپا است که با دمیده شدن روح فرهنگ و علم، اروپا جانی دوباره بگیرد. این نام باعث شد تا دارالترجمه رنسانس هدف خود را با تکیه بر دانش فنی و حقوقی پایه گذاری کند و به مشتریان با تعهد کاری و اخلاقی ارائه خدمت کند.

هزینه ترجمه مدارک به آلمانی


حتما برای شما مهم است که بدانید قیمت ترجمه رسمی اسناد و مدارک به زبان آلمانی برای مدارک تحصیلی چقدر است؟ به طور کلی هزینه ترجمه مدارک به زبان هایی غیر از انگلیسی حدود 30 درصد بیشتر است شما باید مبالغ زیر را بابت ترجمه مدارک خود به زبان آلمانی پرداخت کنید:
• ریز نمرات دوره راهنمایی: 79 هزار تومان
• ریز نمرات دوره دبیرستان و پیش دانشگاهی: 39 هزار تومان
• ریز نمرات دوره دانشگاه: 43200 تومان هر درس
• کارت معافیت: 64 هزار تومان
• کارت پایان خدمت: 86 هزار تومان
• گواهی اشتغال به تحصیل: 79 هزار تومان
• کارت ملی: 64 هزار تومان
• شناسنامه: 75 هزار تومان
• وقایع شناسنامه: 10800 تومات
• توصیه نامه تحصیلی: 79 هزار تومان
• دیپلم: 90 هزار تومان
• گواهی عدم سوء پیشینه: 86 هزار تومان
• سرفصل دروس دانشگاهی: 117 هزار تومان
• کارنامه توصیفی ابتدایی: 120 هزار تومان
• گواهی پایان دوره های دانشگاهی اعم از کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری: 129 هزار تومان
• گواهی فنی و حرفه ای: 129 هزار تومان
نتیجه گیری
یکی از بهترین روش های مهاجرتی به کشورهای اروپایی به ویژه استفاده از ویزای تحصیلی است. روشی که نسبت به بسیاری روش های دیگر کم هزینه و البته سریع تر است. این کشور با دانشگاه های معتبر در سطح جهانی و نیز اقتصاد پویا آینده روشنی را برای دانشجویان و فارغ التحصیلان ترسیم می کند. در صورتی که جایز شرایط ادامه تحصیل در این کشور باشید، قطعا ویزای تحصیلی بهترین گزینه ای است که می تواند در نهایت منجر به اقامت دائم و اشتغال در این کشور شود.
در نظر داشته باشید در صورتی که تصمیم شما برای ادامه تحصیل در این کشور قطعی باشد، باید مدارک مورد نظر سفارت این کشور را با بالاترین کیفیت و اعتبار ترجمه رسمی کنید و تحویل دهید. ترجمه مدارک در واقع اصلی ترین سند رسمی است که می تواند مسیر سرنوشت شما را تعیین کند از همین رو برای انتخاب دارالترجمه معتبر دقت کافی را به عمل آورد. دارالترجمه رسمی رنسانس یکی از موسسات معتبر در محدوده سفارت آلمان است که شما می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن ترجمه مدارک خود را سفارش داده و آن ها را با بالاترین کیفیت و اعتبار دریافت کنید. بازبینی ترجمه های صورت گرفته توسط مشاوران سفارت مهمترین دلیلی است که اعتبار ترجمه های این موسسه را افزایش داده است.