رپرتاژ خبری

سوالات متداول لیپوماتیک باسن

داشتن اندامی زیبا اعتماد به نفس را زیاد می کند و باعث می شود تا فرد چه در جمع و چه در زندگی روزمره احساس بهتری داشته باشد. برای داشتن اندامی زیبا باید فرم قسمت های مختلف بدن متناسب و زیبا باشند. باسن هم از این قاعده مستثنی نیست. بسیاری از افراد از بزرگ بودن یا چاقی این ناحیه رنج می برند و به همین دلیل به سراغ لیپوماتیک باسن می‌روند.
تجمع چربی در این ناحیه تناسب بدن فرد را به هم می ریزد و به همین دلیل بسیاری از افراد می خواهند تا باسنی کوچک تر و سفت تری داشته باشند. متاسفانه خلاص شدن از چربی های این ناحیه به وسیله رژیم غذایی و ورزش بسیار سخت و در برخی از مواقع نشدنی است. به همین دلیل یکی از بهترین روش های که می توان از طریق آن باسن خوش فرم داشته باشید، لیپوماتیک باسن است. از طریق لیپوماتیک باسن می توانید در کمترین زمان و ایمن ترین روش از شر چربی‌های انباشته این ناحیه از بدن خلاص شوید و فرم دلخواه خود را به دست آورید. در این مقاله سعی داریم تا به سوالات متداول شما دراین باره پاسخ دهیم:

لیپوماتیک باسن چیست؟

در این جراحی با استفاده از امواج صوتی، چربی های انباشته ناحیه باسن را خرد کرده و سپس با استفاده از ساکشن آن را از زیر پوست خارج می کنند. اگر جراحی که انتخاب می کنید ماهر باشد و از تجهیزات پیشرفته و مدرنی را استفاده کند؛ این جراحی عوارض زیادی ندارد و بسیار ایمن است. از طرفی دیگر می توان چربی خارج شده را به قسمت های مختلفی از بدن مانند سینه تزریق کرد.

دستگاه لیپوماتیک باسن چگونه کار می‌کند؟

دستگاه هایی که در جراحی لیپوماتیک باسن استفاده می شوند، بسیار پیشرفته هستند. همان طور که گفته شد، کانولا و دستگاه لیپوماتیک باسن، امواج صوت و ارتعاشی تولید می کند. این عمل باعث خرد شدن بافت چربی می شود و آن را به شکل مایع در می آورد. پس از آن چربی ها به وسیله ساکشن از زیر پوست و ناحیه مشخص شده خارج می شوند.
دستگاه های لیپوماتیک باسن فناوری بالایی دارند و به همین دلیل ارتعاشات و امواج صوتی تولید شده، تنها روی بافت چربی تاثیر می گذارند و آسیبی به عروق دیگر بدن وارد نمی کنند.

آیا نتایج حاصل از لیپوماتیک باسن دائمی است؟

این موضوع تا حد زیادی به سبک زندگی شما بعد از جراحی بستگی دارد. با این روش چربی های انباشته ناحیه باسن برای همیشه خارج می شوند و اگر مراقبت های ویژه بعد از عمل و همچنین توصیه های پزشک را رعایت کنید؛ نتایج این جراحی دائمی خواهد بود. اگر رژیم غذایی مناسبی را دنبال کنید و چربی جدید به باسن اضافه نشود؛ نتایج لیپوماتیک همیشگی خواهد بود. علاوه بر این حتما باید با مشورت پزشک، ورزش را شروع کنید تا فرم مناسب باسن حفظ شود.

آیا برای جراحی لیپوماتیک باسن می توان از پوشش بیمه استفاده کرد؟

خیر. لیپوماتیک در دسته جراحی های زیبایی قرار می گیرد و به همین علت این نوع عمل تحت پوشش بیمه قرار ندارد. توصیه می کنیم که در جلسه مشاوره ای که قبل از جراحی با پزشک معالج برگزار می شود، حتما در زمینه بیمه و هزینه های عمل مشورت کنید.
ناهمواری بعد از لیپوماتیک باسن ممکن است یکی از عوارض این عمل زیبایی باشد، شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آن به سایت دکتر ایزدپناه مراجعه نمایید.

عمل لیپوماتیک باسن چقدر طول می‌کشد؟

مدت زمانی که جراحی لیپوماتیک باسن طول می کشد، به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهم ترین آن ها حجم چربی خارج شده، وسعت مناطق جراحی و تجهیزات و مهارت جراح هستند. معمولا در شرایط مساعد، لیپوماتیک باسن بین ۳ تا ۵ ساعت زمان خواهد برد. نکته مهم در این نوع جراحی، این است که بعد از لیپوماتیک نیازی به بستری بیمار در بیمارستان نیست و فرد مرخص می شود تا در خانه استراحت کند.

مناسب ترین سن برای لیپوماتیک باسن چقدر است؟

در کل بهتر است همه انواع جراحی لیپوماتیک به خصوص لیپوماتیک باسن را بعد از ۱۸ سالگی است. معمولا اکثر جراح های متخصص این عمل را برای افراد زیر ۱۸ سال انجام نمی دهند. این موضوع دلیل مشخصی دارد. برای اینکه نتایج این عمل ماندگار باشند و بهترین نتیجه از آن حاصل شود، باید رشد ناحیه باسن کامل شده باشد.

آیا می توان بعد از لیپوماتیک باسن باردار شد؟

عمل لیپوماتیک تاثیر منفی بر روی بارداری ندارد و همه خانم ها می توانند بعد از انجام عمل لیپوماتیک باردار شوند. البته توجه داشته باشید که باید مدت زمان مشخصی از جراحی لیپوماتیک گذشته باشد. توصیه می کنیم که بعد از زایمان و زمانی که دیگر قصد بچه دار شدن ندارید، این جراحی را انجام دهد؛ چون ممکن است بعد از بارداری به دلیل افزایش وزن، فرم باسن مجدد از بین برود و نیاز به لیپوماتیک مجدد داشته باشید.

آیا لیپوماتیک باسن درد و خونریزی دارد؟

لیپوماتیک باسن یکی از امن ترین و کم خطر ترین جراحی های پیکرتراشی به حساب می آید. در این نوع جراحی زیبایی، برشی بسیار کوچک (در حد ۲ تا ۵ میلیمتر) در ناحیه باسن ایجاد شده و توسط تجهیزات پیشرفته ای چربی خارج می شود. به همین دلیل لیپوماتیک، خونریزی کمی دارد و احتمال عفونت در آن بسیار پایین است. البته توجه داشته باشید که باید تمام توصیه های پزشک را قبل و بعد از عمل رعایت کنید.
درد بعد از لیپوماتیک ، ممکن است به سراغ شما بیاید، بنابراین باید اطلاعات لازم درباره شیوه کنترل و مهار آن را داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره به سایت دکتر ایزدپناه مراجعه نمایید.

تفاوت بین لیپوماتیک باسن با لیپوساکشن در چیست؟

در لیپوماتیک چربی های ناحیه باسن از طریق ارتعاش می شکنند و سپس توسط دستگاه ساکشن از زیرپوست به صورت مایع خارج می شوند. این کار توسط دستگاه های پیشرفته و امواج صوتی انجام می شود و به هیچ عنوان چربی خارج شده تخریب نمی شود. در لیپوساکشن چربی از طریق حرارت، آب شده و از طریق ساکشن از زیر پوست خارج می شود. چربی خارج شده در لیپوساکشن کاملا تخریب می شود و دیگر قابل استفاده نیست. چربی خارج شده در لیپوماتیک را می توان به نواحی دیگر بدن تزریق کرد.

نتایج لیپوماتیک باسن چه مدت دیده می شود؟

معمولا بین یک تا سه ماه بعد از جراحی لیپوماتیک باسن، نتایج آن را می توان مشاهده کرد. بلافاصله بعد از عمل ناحیه جراحی شده کمی متورم است و به همین علت شاید نتوان بلافاصله بعد از انجام آن نتایج جراحی را به چشم دید. معمولا مقدار زیادی از تورم در یک ماه پس از جراحی از بین می رود و می توانید نتایج اولیه را مشاهده کنید.

سخن پایانی

اگر می خواهید باسنی خوش فرم داشته باشید و رژیم غذایی و ورزش به شما کمکی نکرده است؛ بهترین روش انجام عمل لیپوماتیک باسن است. در این مقاله در مورد چگونگی انجان این جراحی، مزایا، معایب، هزینه ها و توصیه های قبل و بعد از لیپوماتیک باسن صحبت کردیم. اگر به فکر انجان این نوع جراحی هستید، حتما این مقاله را به دقت بخوانید تا جواب اکثر سوال های خود را پیدا کنید.
فراموش نکنید که انواع جراحی‌های پلاستیک، ترمیمی و زیبایی باید با ظرافت و دقت انجام شود تا نتیجه حاصل از آن طبیعی و مطلوب باشد. اگر قصد انجام هر کدام از جراحی های فوق را دارید، شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع جراحی‌های زیبایی، مقالات سایت را به آدرسdrkambiz-izadpanah.com مطالعه نموده و یا نمونه کارهای بیشتری را در پیج اینستاگرام دکتر ایزدپناه مشاهده کنید.