اخبار گردشگری

گذران تعطیلات عید فطر در بهاران مطبوع سمیرم

چند سالی است که به برکت چرخش ماه های قمری، رمضان المبارک به بهارو تابستان رسیده تا مسافران ماه خدا بعد از یک ماه عبودیت و بندگی، دو سه روزی را به سرزمین هزار چشمگان جنوب اصفهان بکوچند و از طراوت بهاریش بهره ای ببرند.
هر چند کم آبی است، اما آبشار زیبای سمیرم با همان اندک جوش و خروشش چنان جمعیتی را پیرامون خود جذب کرده است که مأمور ورودی این تفرجگاه بیشتر اوقات مجبور می شود به گردشگران بگوید: ظرفیت تکمیل است!
نمره یا همان پلاک ماشین ها نشان از حضور گردشگران در سمیرم اصفهان دارد. بیشترین مسافران از تهران و نصف جهان و دیگر نقاط دور و نزدیک کشور به این منطقه خوش آب و هوا امده اند.
عملیات احداث جاده سلامت در ابتدای ورودی آبشار باعث شده شهرداری مسیر جایگزین را از بین واحدهای فاز سوم شهرک آبشار مشخص کند و مسافران مجبورند بخشی از مسیر را در گرد و خاک موجود این شهرک نوپا طی کنند و کمی از مشکلات زیرساختی سمیرم را از نزدیک ببینند.
هر چند شهرداری چند مرحله اقدام به آب پاشی و شن ریزی این مسیر خاکی کرده است اما تردد پرشمار خودروها و گرم شدن هوا در اواسط روز، به سرعت این مسیر جایگزین را به حالت اولیه اش بر می گرداند.
لوله گذاری آب، فاضلاب و آسفالت جاده آبشار اما همین چند ماه قبل انجام شد که علاوه بر کم کردن مشکلات بهداشتی این محل، سهولت تردد مردم و خودروها در این مسیر را به دنبال داشته است.
باغ و بند آبی دریاچه در مرکز شهر سمیرم نیز این روزها شلوغ و پرجمعیت است. بخصوص که شب گذشته تیم ملی کشورمان برنده اولین بازی جام جهانی روسیه بود و جشن و سرور مردم این شهر با هموطنانشان در این محل همراه و همصدا شد.
بنرهای کوچک تبلیغاتی خانه مسافرها و اقامت گاه های شبانه نیز در مسیرهای حضور مسافران زیاد به چشم می خورد.
آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) و گلستان شهدا در ورودی شمال شهر سمیرم هم پذیرای گردشگران و مسافران عید سعید فطر است.
مسافران مشغول خرید کشک، عسل، لواشک، سرکه سیب، قارا و گیاهان دارویی از غرفه ها و مغازه ها این مجموعه زیارتی و سیاحتی هستند و از مزه ترش و شیرین این خوراکی های بومی و خانگی لذت می برند.
برخی نیز به غرفه های نمد، قالی و جاجیم های رنگارنگ این دیار سر می زنند و عده ای دیگر مشغول سلفی گرفتن از بلندای «نارین قلعه» با مناظر دیدنی اش هستند.
این روزها علاوه بر مرکز سمیرم دیگر نقاط و گردشگاه های این خطه هم شلوغ و مملو از مسافر است.
رودخانه شمس آباد و چشمه ناز در غرب، رودخانه کزِن و حسین آباد در شمال، سد حنا در شرق و روستاها، باغ ها، چشمه ها و رودخانه های بی بی سیدان، بابازرنگ، آب ملخ، خفر، سیور، رودآباد، خینه، دنگزلو و نُقل در بخش های پادنا و دناکوه سمیرم، دیگر طبیعت گاه های خدادادی این خطه خوش آب و هوا نیز، پذیرای مسافران است .
مسافرانی که یکی از آنها را دیدم که از شلوغی و ازدحام زیاد جمعیت به چمنزار یکی از میدان های شهر پناه برده بود و وقتی فهمید من خبرنگارم در همان حالت لمیده و خندان گفت: بهشت زیبایی دارید حیف که امکانات و زیرساخت خوب و کافی ندارد!
و منِ خبرنگارِ ساکن سمیرم همچنان چشم براه همان بهشت زمینی مملو از توجه و امکانات و اعتبارات برخوردارانه هستم تا شاید و ان شاالله عید فطر سال بعد شرمنده هم وطنان عزیزم نباشم.
از جمله آثار تاریخی و طبیعی سمیرم پارک تخت قراچه، چشمه ‘خوانسار’، تخت سلیمان آب ملخ ، ‘حمام کمال الملک وزیر’،’تل شاهی و وزیری’، ‘قلعه بهمن’، آبشار ‘خفر’، آبشار سمیرم، چشمه ‘ ناز ونک’، ‘تالاب خان وردشت’، آبشار ‘بی بی سیدان’، چشمه’بابا زرنگ کمه’ ،چشمه ‘نوول’ غار ‘دنگزلو’ ، ‘لای سرخ دنا’ و ‘امامزادگان ابراهیم، زید ابن علی، سیداحمد و سید محمد خفر، بی بی ناز خاتون و بی بی گل خاتون کمه و حنا’ است.
شهرستان کوهستانی و معتدل سمیرم دارای ۱۰۰ هزار جمعیت است که در جنوب استان اصفهان، شمال یاسوج، شرق اقلید و آباده استان فارس و غرب لُردگان استان چهارمحال و بختیاری واقع است.
گ/۷۱۴۷ / ۱۳۳۹

انتهای پیام /*


اجتماعی


تعطیلات فطر


گردشگران و مسافران


سمیرم