اخبار گردشگری

چگونه در هند سوغاتی بخریم؟

انواع مختلفی از سوغاتی‌های خیره‌کننده از جمله: صنایع دستی، پارچه، جواهرات، مبلمان، کارهای هنری، ادویه‌جات، ترشی‌جات و …. در هند وجود دارد. در این کشور هم وسایل سنتی و هم وسایل مدرن تولید می‌شود و گاهی اوقات هم در برخی کارهای مدرن الهام گرفتن از کارهای سنتی نیز مشاهده می‌شود. در کل می‌توان گفت که کل کشور هند یک فروشگاه بزرگ است.


چگونه در هند سوغاتی بخریم؟


نکات کاربردی هنگام خرید سوغاتی در هند

آسان بگیرید و صبور باشید:

مگر می‌توان در برابر کالاهای متنوع با قیمت مقرون به صرفه مقاومت کرد؟ اما ما می‌گوییم که هنگام خرید صبور باشید زیرا یک کالا را در طول بازار چندین بار با قیمت متفاوت خواهید دید پس عجله‌ای نیست که همان ابتدا با قیمت بالا آن را خریداری کنید.

از چانه زدن لذت ببرید:

نگران اینکه فروشنده ناراحت شود نباشید، زیرا این یک معامله و نوعی کسب و کار است. هنگام خرید در هند حتما استعداد چانه زدن خود را به کار بگیرید و از آن استفاده کنید تا از خرید با قیمت فوق‌العاده مناسب لذت ببرید.

چه زمانی باید تخفیف بگیرید:

مغازه‌هایی که در فروشگاه‌های بزرگ هند وجود دارند معمولا دارای قیمت ثابتی هستند و معمولا تلاش شما برای تخفیف بی نتیجه می‌ماند اما از دست‌فروشان خیابانی به راحتی می‌توانید تخفیف بگیرید.

تحقیق و بررسی کنید:

مانند تمام دنیا که هر منطقه‌ای مختص تولید یا فروش کالایی خاص است، در هند نیز مناطق با وسایل خاص تفکیک شده‌اند. مثلا در منطقه‌ای لباس‌های سنتی اصل هند یافت می‌شود و در منطقه‌ای دیگر سنگ‌های قیمتی و جواهرات ناب. پس باید به خوبی بدانید که برای خرید چه چیزی به کجا بروید.

تمام جاده‌ها به دهلی می‌رسند:

تقریبا می‌توان گفت تمامی پرواز‌ها به دهلی وارد و از دهلی خارج می‌شوند. شما می‌توانید تمام چیزهایی که در سراسر هند دیده‌اید را در دهلی بیابید. در برخی مواقع هم دیده شده است که همان کالا پیدا نمی‌شود اما مشابه آن در دسترس است. اگر کالای مد نظر شما مهم و خاص است، بهتر است به جای خرید در دهلی از همان منطقه بخرید.


مترجم: سحر مردانه
منبع: breathedreamgo.com