اخبار گردشگری

تبدیل ارز در گرجستان

هر توریستی قبل از سفر به یک کشور خارجی، نه تنها باید برای مسیر و مسائل سفر برنامه‌ریزی کند، بلکه باید به امور مالی نیز توجه کند. قطعا برای هر سفر با توجه به هزینه‌ها و مخارج، بودجه‌ای در نظر می‌گیرید. حال ما شما را راهنمایی می‌کنیم تا بهتر بدانید برای سفر به گرجستان چه ارزی نیاز دارید و چگونه می‌توانید آن را تبدیل کنید.


تبدیل ارز در گرجستان

پول ملی گرجستان

در گرجستان، قبل از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و همچنین بازیابی استقلال، از روبل روسیه استفاده می‌شد. بعد از مستقل شدن گرجستان، در ماه اکتبر ۱۹۹۵،نام لاری برای ارز ملی گرجستان انتخاب شد که تا امروز باقی مانده است. نام لاری که برای واحد پول ملی این کشور انتخاب شده است، یک کلمه قدیمی گرجی به معنای گنج یا اموال است.

در بازار ارز بین‌المللی، لاری به عنوان GEL شناخته می‌شود. پول ملی گرجستان با تاکید بر میراث فرهنگی کشور طراحی شده است. برای مثال در قسمت جلوی اسکناس، نیکو پیروسمانی هنرمند مشهور گرجستان در میان منظره‌ای زیبا به تصویر کشیده شده است. بر روی بقیه اسکناس‌ها نیز طرح‌هایی تاریخی و فرهنگی کشیده شده است.

بیشتر معاملات انجام شده در گرجستان بر مبنای این واحد پولی است و اگر شما برای خرید یا دریافت خدمات ارزی دیگر پرداخت کنید، شامل جریمه شده و هزینه‌ی بیشتری از شما خواهند گرفت. پس دقت داشته باشید قبل از سفر مبلغ مشخصی از پول خود را به لاری تبدیل کنید.


تبدیل ارز در گرجستان

نکات مفید برای گردشگران

  • در گرجستان، مانند هر کشور متمدن دیگر، برای تبدیل ارز مشکلی نخواهید داشت. رایج‌ترین ارز‌ها در گرجستان دلارآمریکا، یورو و روبل است. شما می‌توانید به راحتی در بانک‌های اصلی، این ارز‌ها یا هر ارز دیگری را به پول رایج گرجستان تبدیل کنید.
  • دفاتر مبادله‌ی ارز معمولا در نزدیکی ایستگاه‌های مترو، هتل‌ها، مراکز خرید و فروشگاه‌های بزرگ مستقر هستند.
  • ممکن است در خیابان‌های اصلی افرادی را ببنیدی که با قیمت پایین‌تر ارز را تبدیل می‌کنند اما رعایت ایمنی بهتر است از این کار صرف نظر کنید تا قربانی کلاهبرداری‌ها نشوید.
  • بانک‌ها معمولا در تمامی روزهای هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۷:۳۰ – ۱۸ و در روز شنبه از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۱۴ خدمات‌رسانی می‌کنند.
  • دفاتر مبادله ارز معمولا تا ساعات پایانی شب باز هستند و اگر می‌خواهید مبادله انجام دهید حتما نرخ را خودتان هم حساب کنید.
  • برای تبدیل ارز در بانک‌ها ارائه کارت شناسایی ضروری است اما در دفاتر خدماتی ارائه کارت شناسایی ضرورتی ندارد.
  • در گرجستان برای انجام معامله می‌توانید از کارت‌های اعتباری استفاده کنید اما توجه داشته باشید که کمیسیونی برای آن دریافت می‌شود که اصلا سودآور نیست.
  • همراه داشتن دلار و تبدیل آن در گرجستان سودآور است. اما برای انجام معاملات بهتر است از همان پول رایج گرجستان استفاده کنید.

مترجم: سحر مردانه
منبع: mygeotrip.com