اخبار گردشگری

بهترین غذا‌های خیابانی آگرا

آگرا که در قدیم پایتخت حاکمان مغول بوده است و همه آن را با تاج محل می‌شناسند، یکی از شهرهای زیبای هند است. این شهر در شمال هند قرار دارد و منطقه‌ای کاملا توریستی محسوب می‌شود. فرهنگ غذایی حاکم در آگرا نیز مانند فرهنگ غذایی مرکز هند بسیار جذاب و اشتها آور است پس با برخی از غذا‌های خیابانی و معروف آن آشنا خواهیم شد.


» غذاهای معروف هندی که باید امتحان کنید    »  بهترین غذاهای خیابانی هند


بهترین غذاهای خیابانی آگرا

شیرینی پتا (Petha)

اگر از هندی‌ها بپرسید هنگام ملاقات دوستان و آشنایان چه چیزی برای آنها می‌برند، بدون شک پاسخ خواهند داد: پتا. پتا نوعی شیرینی محبوب و معروف در آگرا است. این شیرینی در همه جای آگرا با طعم و اشکال مختلف یافت می‌شود اما بیشتر به شکل نیمه شفاف و مکعبی است.


بهترین غذاهای خیابانی آگرا

پاراتا (Paratha)

همیشه در کنار غذای اصلی موغلای دیده می‌شود. بیشتر گیاه‌خواران هنگام طپخ این نان از سبزیجات خشک استفاده می کنند. گاهی اوقات نیز با پنیر، هویج و گل کلم رنده شده پر می‌شود که کاملا بستگی به طبع و سلیقه غذایی شخص دارد.


بهترین غذاهای خیابانی آگرا

موغلای (Mughlai)

موغلای، یک سوغات از دوران مغول در هند است. اصل این غذا، مغولی اما تحت تاثیر فرهنگ هند با تغییراتی مواجه شده است. این غذا از گوشت، میوه‌های خشک و انواع ادویه طبخ می‌شود. با گذشت زمان این غذا از آگرا به دیگر نقاط هند هم رفته است.


بهترین غذاهای خیابانی آگرا

دالموت (Dalmoth)

اگر می‌خواهید چیزی ترد و طعم‌دار بخورید، حتما دالموت را امتحان کنید. یک میان وعده لذیذ که از عدس سرخ شده، آجیل، ادویه و روغن تهیه می‌شود.


بهترین غذاهای خیابانی آگرا

نرگسی کوفته (Nargisi Kofta)

غذایی مخصوص گیاه‌خواران که از پنیر رنده شده و سیب‌زمینی تهیه می‌شود. پنیر و سیب زمینی را با هم ترکیب کرده و به شکل پوره درمی‌آورند‌، سپس به آن ادویه اضافه می‌کنند. این مخلوط معطر را به شکل توپ‌های کوچک درآورده و در آرد می‌غلتانند. سپس در روغن سرخ کرده و در آخر با سس یا هر چاشنی دیگری سرو می‌کنند.


مترجم: سحر مردانه
منبع: www.indianeagle.com