اخبار گردشگری

بهترین غذاهای خیابانی بمبئی

بخش مهم و قابل توجهی از فرهنگ هند از طریق غذاهای خوش آب و رنگ و پر ادویه آن، مشخص خواهد شد. سفر به بمبئی نیز یکی از شهرهای هند است که غذاهای محلی و خوشمزه در سراسر این شهر در کنار خیابان چشم‌نوازی می‌کند. شما نمی‌توانید به بمبئی سفر کنید و طعم غذاهای معروف خیابانی آن را نچشید.


بهترین غذاهای خیابانی بمبئی

پاو بهاجی (pav bhaji)
یکی از غذاهای لذیذ و گیاهی که در سراسر بمبئی دیده می‌شود. ترکیب این غذا در هرجا می‌تواند متفاوت باشد اما اصل آن نان تستی است که در کره تفت داده شده و با سسی که از ادویه و سبزیجات درست شده است همراه با پیاز و ترشی میل می‌شود.


بهترین غذاهای خیابانی بمبئی

کباب با دود معروفش
در جاده محمد علی، بوی کباب‌های سرخ شده و دودی به مشام شما خواهد رسید. کباب‌های بمبئی معمولا از تکه‌های گوشت ماهی یا گوشت قرمز (گوشت گوسفند) تهیه می‌شود. این غذا از خاورمیانه وارد هند شده و مانند بیشتر مانند اصل آن به سیخ کشیده شده و روی کباب‌پز پخته می‌شود.


بهترین غذاهای خیابانی بمبئی

وادا پاو (Vada Pav)
میان وعده‌ای که در تمامی بمبئی به وفور دیده می‌شود. برای تهیه این غذا، پوره‌ی سیب زمینی را با سیر، چیلی، گشنیز و آرد نخود درون روغن سرخ می‌کنند، سپس درون نان قرار داده و با ترشی میل می کنند.


بهترین غذاهای خیابانی بمبئی

پانی پوری (Pani puri)
یکی از پرطرفدار‌ترین غذاهای خیابانی در سراسر هند، پانی پوری است. توپی تو خالی و ترد که با سیب زمینی، پیاز، جوانه عدس و ادویه پر شده و سرو می‌شود. این غذا می‌تواند بسته به سلیقه مشتری، ترش، شیرین و تند باشد.


بهترین غذاهای خیابانی بمبئی

مرغ تیکا رول
مرغ تیکا رول، یکی دیگر از گزینه‌های مناسب برای غذا است. این مرغ در برش نازک بخارپز شده و با خلال پیاز پوشانده می‌شود. این غذا به قدری لذیذ و آب دار است که نیازی به سس ندارد.


بهترین غذاهای خیابانی بمبئی

میان وعده بلپوری (Bhel puri)

یکی از رایج‌ترین میان وعده‌ها که در تمام طول روز پخته و سرو می‌شود. این غذا از برنج بوداده شده به همراه پیاز خردشده، فلفل سبز سرخ‌شده و سبزیجات تهیه می‌شود و همراه با سس تند میل می‌شود.


بهترین غذاهای خیابانی بمبئی

آب میوه و میلک شیک
در هوای گرم بمبئی، نباید به سادگی از کنار آب میوه‌های کلاسیک یا جدید گذشت. آب میوه و نوشیدنی‌های خوشمزه که هر روز از میوه‌ها و محصولات تازه تهیه می‌شود، در کل هند طرفداران زیادی دارد.


مترجم: سحر مردانه
منبع: www.theguardian.com