اخبار گردشگری

نکات کلیدی برای سفر به هند

هند مقصدی عجیب و غریب است زیرا سواحل زیبا، جاذبه‌های تاریخی فراوان، مناطق توریستی و ….همه در کنار هم قرار گرفته‌اند. اگر گوش دهید و پذیرا باشید، این کشور می‌توانند برای شما همانند یک معلم عالی عمل کند. حال نکات کلیدی و کاربردی در سفر به هند را در این مقاله بخوانید:


نکات کلیدی و کاربردی در سفر به هند

رسانه‌ها باعث ترس شما نشوند:

امروزه به وفور دیده می‌شود که در رسانه‌های اجتماعی اطلاعات و اخباری در مورد هند به اشتراک گذاشته می‌شود که گاهی احساسات شما را بر می‌انگیزد و گاهی اوقات نیز موجب ترس شما می‌شود. این اخبار شاید اشتباه نباشند و کاملا درست هم نیستند. بهتر است نگرش خود را عوض کنید تا سفر امن و راحتی را به هند تجربه کنید.


نکات کلیدی و کاربردی در سفر به هند

انعطاف‌پذیر باشید:

سعی کنید ویژگی‌های فرهنگی در هند را بدون مقایسه، پذیرا باشید. ممکن است اتفاقات خاصی رخ دهد و برنامه شما کمی با تغییر روبرو شود، ممکن است اتفاقی هم نیوفتد، در هر صورت خونسردی خود را حفظ کنید. تاخیر، لغو و موقعیت‌های تصادفی ممکن است در هرکجای دنیا دیده شود. به جای موضع گرفتن، بهتر است با تغییرات همراه شوید و از سفر لذت ببرید.


نکات کلیدی و کاربردی در سفر به هند

از پیش برنامه‌ریزی کنید:

اگر در این سفر با تورها همراه نیستید و از آژانس‌های مسافرتی کمک نگرفته‌اید، حتما از چند هفته قبل برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم را انجام دهید. اگر تمامی برنامه‌های شما به طور کامل مشخص باشد، دیگر نگرانی نخواهید داشت.


» برنامه ریزی سفر


نکات کلیدی و کاربردی در سفر به هند

چانه زدن را یاد بگیرید:

هرکسی می‌تواند این کار را انجام دهد، پس شما نباید برای خود استثنا قائل شوید. قیمت‌گذاری در هند به طور کل برای مسافران خارجی بالاتر است زیرا این باور غلط در میان آنها وجود دارد که خارجی‌ها پولدار هستند. شما باید بدانید که از چه کسانی تخفیف بخواهید، مثلا چانه زدن با هنرمندان و کشاورزان در بازار درست نیست، زیرا برای کار خود سختی زیاد کشیده‌اند اما اگر از فروشگاه خرید می‌کنید، حتما درخواست تخفیف داشته باشید.


نکات کلیدی و کاربردی در سفر به هند

برای نگاه‌ها و سوال‌ها آماده باشید:

هندی‌ها، همیشه به مسافران خارجی توجه خاصی دارند و ممکن است با نگاه‌های خیره شما را زیر نظر داشته باشند. حتی ممکن است خواهان عکس گرفتن با شما باشند، نباید ناراحت شوید زیرا آنها هیچ ایده یا قصدی ندارند. اغلب اگر با مردمان محلی صحبت کنید، شاید از شما سوال‌های شخصی نیز بپرسند، باید بدانید که اصلا قصد خاصی ندارند، فقط علاقه‌مند هستند.


نکات کلیدی و کاربردی در سفر به هند

همانند مردم محلی باشید:

خیلی خوب است اگر بتوانید زمان سفر خود را با زمان برگزاری جشنواره‌های زیبا در هند، هماهنگ کنید. بدین‌گونه با فرهنگ غنی هند آشنا می‌شوید و فرصت این را دارید که بیشتر در میان مردمان محلی باشید و با آنها ارتباط برقرار کنید.


نکات کلیدی و کاربردی در سفر به هند

بار اضافی را فراموش کنید:

سعی کنید لباس کمتری برای این سفر در چمدان بگذارید زیرا غیر ممکن است که در هند خرید نکنید. فقط داروهای خاص خود را همراه داشته باشید و برای تبدیل آداپتور شارژر و حفاظت از نور خورشید، به فکر باشید.

در نهایت تجربه یوگا و مدیتیشن در هند را از دست ندهید.


مترجم: سحر مردانه
منبع: theplanetd.com