اخبار گردشگری

کاخ کاترین سنت پترزبورگ، زیبا و باشکوه

اگر تابه‌حال به شهر سنت پترزبورگ و کشور روسیه سفر کرده‌اید، به‌احتمال‌زیاد به کاخ عظیم و زیبای کاترین سر زده‌اید، اما اگر قصد سفر دارید، پیشنهاد می‌شود که از این بنای تاریخی و فرهنگی بازدید کنید. کاخ کاترین یکی از شکوهمندترین قصر‌های جهان است که طراحی خاص و منحصربه‌فردی دارد.

کوله‌پشتی: کاخ کاترین به خاطر کاترین اول، همسر پیتر بزرگ، که پس از مرگ شوهرش به مدت دو سال بر کشور روسیه حکومت کرده است، نام‌گذاری شده است. در ابتدا، کاخ کاترین یک ساختمان دو طبقه بود که در سال ۱۷۱۷ توسط پیتر کبیر برای همسرش و دخترش الیزابت و به‌عنوان محل اقامتگاه تابستانی ساخته شد.

کاخ کاترین که از عظمت بسیار بزرگی برخوردار است، مجدداً در سال ۱۷۴۳ توسط چهار معمار معروف بازسازی شد. لازم به ذکر است که به‌مرورزمان معماری کشور روسیه تحت تأثیر اساتید مختلفی تغییر یافت و به تبع آن معماری کاخ کاترین نیز تغییر یافت و چندین بار طراحی آن عوض شد.

طراحی و ساخت کاخ کاترین در سال ۱۷۵۶ تکمیل شد و در آن از نما‌های مختلف با رنگ‌های متنوع استفاده شده است. وجود رنگ آبی و زرد طلایی در طراحی آن از ویژگی‌های این کاخ عظیم است. در طراحی خارجی این کاخ از مجسمه‌های طلایی‌رنگ استفاده شده است که توسط یک مجسمه‌ساز آلمانی به نام یوهان فرانتس دانکر ساخته شده‌اند.

در داخل کاخ کاترین چندین سالن بزرگ و کوچک تعبیه شده است که بزرگ‌ترین آن‌ها Hall of Light است که بیش از ۱۰۰۰ مترمربع مساحت دارد. این سالن بزرگ عرض کامل کاخ را به خود اختصاص داده است و افراد حاضر در سالن می‌توانند کلیه محوطه کاخ را تحت نظر داشته باشند. البته در فضای داخلی اتاق‌های کوچک‌تری در نظر گرفته شده است که هر کدام به فعالیت خاصی اختصاص داده شده است.

در سال ۱۹۸۲ با دستور مقامات دولتی شرایطی فراهم گردید که کاخ کاترین دارای اماکن تفریحی نیز باشد و در حدود ۱۲ میلیون دلار برای آن هزینه شد. همچنین چندین مجسمه از ولادیمیر پوتین و چند پادشاه قبلی در سال ۲۰۰۳ در این کاخ قرار داده شد. این قسمت به‌صورت مرمرین ساخته شده است و یک بنای یادگار و منحصربه‌فرد به شمار می‌آید.


<!– –>