اخبار گردشگری

دیدنی‌ترین معابد در جزیره بالی

باید اعتراف کرد که هیچ گردشی در جزیره بالی وجود ندارد که در آن حداقل از یکی از معابد بازدید صورت نگیرد. در این جزیره شگفت انگیز بیش از ۲۰۰۰۰ معبد دیده می‌شود که نشانگر فرهنگ عجیب و غریب و وسیع این منطقه است. لازم نیست که برای دیدن همه این معابد تلاش کنید اماحداقل تعداد محدودی از این معابر در حد بسیار بالای شگفت انگیز هستند که با دیدن آن‌ها می‌توانید برنامه گردشی خود را کامل کنید.

دیدنی‌ترین معابد در جزیره بالی

برخی از این معابد را می‌توان به صورت همزمان مشاهده کرد و معمولاً در یک منطقه قرار دارند؛ به عنوان مثال، دو معبد Tirta Empul و Pura Gunung Kawi هر دو در نزدیکی Tampaksiring قراردارند، این در حالی است که برای دیدن برخی دیگر نیاز دارید که برنامه ریزی دقیقی داشته باشید و برای هر کدام از آن‌ها یک زمان مشخص اختصاص دهید. در ادامه این مطلب به معرفی ۱۰ معبد بزرگ در منطقه بازی خواهیم پرداخت که می‌توانند گزینه خوبی برای بازدید باشند. پس با ما همراه باشید!


دیدنی‌ترین معابد در جزیره بالی

۱. معبد پرا بیساکی (Pura Besakih) معبد مادر

این معبد یکی از مقدس‌ترین معابد در بالی است که با عنوان معبد مادر یا معبد پرا بیساکی شناخته می‌شود و در حدود ۲۰۰ پایی بالاتر از شرق جزیره بالی واقع شده است. این مجموعه بسیار پیچیده شامل ۲۳ معبد بزرگ و جداگانه می‌شود که برخی از آن‌ها در قرن بیستم احداث شده است. محور اصلی معبد با قله کوه Gunung Agung هماهنگ شده است که به عنوان بلندترین کوه و پرچم جزیره مالی شناخته می‌شود.

معبد پرا بیساکی به طور انحصاری و به شکل خاصی از جریان تخریب‌های سال ۱۹۶۳ فرار کرد، زیرا جریان گدازه‌ای که از آتشفشان کوه گونونگ آگنگ سرازیر شد از مسیر‌های دیگری عبور کرد. امروزه این معبد یک جاذبه اصلی برای گردشگران و یک زوج برای معبد مقدس Balinese شمار می‌روند.

موقعیت مکانی: جزیره بالی؛ قابل دسترسی از طریق Ubud، Denpasar یا Candidasa.


دیدنی‌ترین معابد در جزیره بالی
۲. معبد پورا گانوگ کاوی Pura Gunung Kawi عبادتگاهی مهم

این معبد در فاصله حدود یک مایلی در جنوب منطقه Tampaksiring واقع شده است که به عنوان دره پادشاهان شناخته می‌شود. این منطقه در جزیره بالی در بین زمین‌ها و شالیزار‌های برنج واقع شده است. رودخانه Pakerisan از این دره عبور می‌کنند و صخره‌های موجود در کنار این رودخانه محل مناسبی برای یک ایجاد یک زیارتگاه به وجود آوردند و بر روی آن‌ها حکاکی‌های بسیاری مربوط به دوره پادشاهان و ملکه قرن یازدهم صورت گرفته است. بالئین ها، یا مومنان بزرگ در تقدس آب، بر این باورند که رودخانه باعث تقدیس معبد Pura Gunung Kawi شده است.

این مکان یک معبد معمولی و یا یک مقبره واقعی نیست و تنها با توجه به افسانه‌ها و اعتقادات مذهبی و محلی به عنوان یک عبادتگاه مهم شناخته شده است.

موقعیت مکانی: نزدیک به منطقه Tampaksiring؛ قابل دسترسی از طریق Ubud. این معبد در نزدیکی معبد Tirta Empul واقع شده است می‌توان آن‌ها را به طور همزمان بازدید کرد.


دیدنی‌ترین معابد در جزیره بالی
۳. معبد تیترا امپول (Tirta Empul) استخری برای نیایش

این معبد به صورت یک استخر مقدس ساخته شده است که در فصول بهار آب مورد نظر آن تأمین می‌شود و کشیشان می‌توانند در این آب استحمام کنند. مومنان این منطقه معتقدند که استحمام در این آب در شب باعث می‌شود که ثروت و سلامتی را به ارمغان بیاورند. قبل از اینکه بتوانید وارد استخر اصلی شوید، باید در مرحله اول به حمام کردن و بررسی عقاید بپردازید و سپس به سراغ صفحه اصلی بروید.

افسانه اصلی این معبد این است که خدای اینرا معبد Tampaksiring، که در نزدیکی این معبد قرار دارد، به عنوان یک پادزهر برای شیوع سمی که توسط یک شاه شیطانی ساخته شده بود ایجاد کرده است.

به احتمال زیاد معبد Tirta Empul در سال ۹۲۶ میلادی و در زمان سلسله Warmadewa ساخته شده است. این معابد به صورت یک مجتمع ویلایی است که در نزدیکی مجتمع‌های دولتی قرار دارد که در ابتدا برای جمهور قدیمی سوکارنو در دهه ۱۹۵۰ ساخته شد.

موقعیت مکانی: نزدیکی Tampaksiring، قابل دسترسی از طریق Ubud. این معبد می‌تواند همراه با Pura Gunung Kawi در نزدیکی آن مورد بازدید قرار گیرد.


دیدنی‌ترین معابد در جزیره بالی
۴. معبد پورا لاهورر لمپویانگ Pura Luhur Lempuyang یکی از معابد شش گانه جهان

معبد Pura Luhur Lempuyang یکی از مهم‌ترین مکان‌های مذهبی بالی است: یکی از شش قصیده کیهانگان (“معابد جهان”) که به سانگ هیانگ ودی واسا (خدای متعال) اختصاص داده شده است و همچنین یکی از نه معبد جزیره است که وظیفه “محافظت” از بومیان بومی در برابر ارواح شیطانی را برعهده دارد.

رسیدن به این معبد یک چالش بزرگ برای بازدیدکنندگان و گردشگران محسوب می‌شود، زیرا تا رسیدن به آن ۱۷۰۰ پله وجود دارد که از مسیر‌های کوهستانی و جنگلی عبور می‌کنند. افراد بومی بالیایی ترجیح می‌دهند که این مسیر را به کمک پله و با زحمت فراوان انجام دهند، زیرا معتقدند که این کار باعث رسیدن رحمت الهی به آن‌ها می‌شود.

این معبد در دامنه کوه Gunung Agung قرار دارد و ورودی آن به شکل یک دروازه طراحی شده است. سعی کنید پنج شنبه از گالونگان دیدن کنید تا Lempuyang را در طول عدلان ببینید.

موقعیت مکانی: شرق بالی، در دسترس از طریق Candidasa.


دیدنی‌ترین معابد در جزیره بالی
۵. معبد گوا گاجاح (Goa Gajah) معبدی با ورودی ترسناک

معبد گوا گاجاح با عنوان غار فیل نیز شناخته می‌شود که انتخاب این اسم برای آن کمی عجیب به نظر می‌رسد به خصوص زمانی که متوجه شوید در کنار آن هیچ فیلی دیده نمی‌شود. در واقع اسم این معبد یا غار از یک رودخانه با نام فیل برگرفته شده است.
جاذبه اصلی معبد گوا گاجاح ورودی وحشتناک آن است که سنگ‌های اطراف آن به صورت یک چهره و با دهانه شکافته شده طراحی شده است.

در داخل این معبد مجسمه‌هایی از خدایان هندو‌ها و یک منطقه عبادتی وجود دارد که به شیوا خداوندگار هندو‌ها اختصاص داده شده است. معبد گوا گاجاح به احتمال زیاد مربوط به قرن یازدهم میلادی است و در بعضی از منابع قدمت آن به ۱۳۰۰ سال پیش برمی گردد.

موقعیت مکانی: مرکز بالی؛ در فاصله حدود ۱۰ دقیقه از جنوب شرقی Ubud


دیدنی‌ترین معابد در جزیره بالی
۶. معبد پورا تاناه موت Pura Tanah Lot معبدی بر روی صخره

معبد Pura Tanah Lot بر روی یک جزیره سنگی در فاصله نزدیک از ساحل جزیره و در ارتفاع بالاتری نسبت به دریا ایجاد شده است. دسترسی به این معبد محدود به رویداد‌های طبیعی مانند جزر و مد است و در برخی موارد شاهد هستیم که این معبد زیبا به طور کامل خالی است.

ساخت و ساز این معبد ظاهراً توسط کشیش نیرارتا در قرن ۱۵ آغاز شده است؛ پس از گذراندن شب در معبد سنگی که محل کنونی این معبد است، او به ماهیگیران محلی دستور داد تا یک معبد را در این مکان ایجاد کنند. امروز Tanah Lot به عنوان یکی از مهمترین معابد هدایت بالی محسوب می‌شود. تلاش‌های ترمیم چند میلیون دلاری در دهه ۱۹۹۰ موجب جلوگیری از سقوط Tanah Lot به دریا شد.

معبد Tanah Lot به عنوان یکی از محبوب‌ترین معابد Bali شناخته می‌شود و توسط جمعیت و فروشندگان احاطه شده است. اگر به شلوغی و جمعیت بالا عادت ندارید و دوست دارید در آرامش از این معبد بازدید کنید توصیه ما این است که در نزدیک غروب آفتاب و بعد از طلوع آفتاب به دیدن آن بروید.

موقعیت مکانی: قابل دسترسی از طریق Ubud یا Denpasar. این معبد را می‌توان همراه با Pura Taman Ayun در نزدیکی آن بازدید کرد


دیدنی‌ترین معابد در جزیره بالی

۷. معبد پورا تاما ایان Pura Taman Ayun معبد باغ ریبا

این معبد در سال ۱۶۰۰ توسط پادشاه Mengwi ساخته شده است، و امروزه به عنوان یک نمونه زیبا از معبد عمومی سلطنتی شناخته می‌شود. فرزندان خاندان سلطنتی Mengwi همچنان از معبد حمایت می‌کنند که در حال حاضربه عنوان معبد قبیله‌ای شناخته می‌شود (این معبد به پرستش اجداد محترم حاکمان قبلی خانواده سلطنتی Mengwi اختصاص داده شده است).

“Taman Ayun” به معنی “باغ زیبا” است؛ یک حلقه معبد را احاطه کرده است که پیچیدگی ظاهری شناور را بر روی آب نشان می‌دهد. یک حیاط زیبا در قسمت جلوی، منظره‌ای که از طریق یک دروازه زینتی وارد می‌شود (دروازه جلویی تقسیم شده) به زیبایی معبد افزوده می‌شود. حیاط داخلی دارای تعدادی از هرم‌ها (pagodas) است.

موقعیت مکانی: حدود ۱۱ مایلی شمال غربی دنپاسار؛ ۵ مایل جنوب غربی Ubud. این معبد را می‌توان همراه با Pura Tanah Lot در نزدیکی بازدید کرد.


دیدنی‌ترین معابد در جزیره بالی
۸. معبد پورا الون بانو باراتن Pura Ulun Danu Bratan مهمترین معبد جزیره

این معبد در سواحل دریاچه براتان واقع شده و بعد از معبد Pura Besakih در درجه دوم اهمیت قرار دارد، اما برای کشاورزان برنج در بالی، این معبد مهمترین عبادتگاه در جزیره است. Pura Ulun Danu Bratan معبد اصلی در بسیاری از معابد و زیارتگاه‌ها است. این معبد به عبادت الهه دریاچه‌ها و رودخانه‌ها، Dewi Batari Ulun Danu اختصاص یافته است.

بخشی از معبد در روی زمین واقع شده است، در حالی که بخش قابل توجهی به نظر می‌رسد “شناور” در دریاچه، قرار دارد که این جزیره صرفا برای معابد و عبادتگاه‌ها در نظر گرفته شده است.. یک سوله ۱۱ قوسی (pagoda) در بخشی از جزیره نشسته است، که به صورت یک سازه زیبا در جزیره قرار دارد.

محل سکونت: دریاچه براتان، یک ساعت و نیم از دنپاسار


دیدنی‌ترین معابد در جزیره بالی
۹. معبد پورا ماهور الوانتا Pura Luhur Uluwatu معبدی با مناظر خیره کننده

این معبد دومین معبد مهم در جزیره بالی به شمار می‌رود که توسط معبد اعظم بالیائی مورد احترام قرار گرفته است و محل اجرای برنامه‌های شبانه و همچنین رامیان است که در آن مردان نیمه برهنه به کمک ماسک و آتش سوزی‌های دراماتیک به اجرای برنامه‌های مذهبی می‌پردازند.

معبد Pura Luhur Uluwatu اولین بار توسط گورو هندو جاوایی در قرن دهم ساخته شد. کل معبد بر روی صخره‌ای که ۲۰۰ فوت بالاتر از نقطه نخستین گشت و گذار در بالی غربی در قسمت جنوبی غربی بالی ایستاده است – نام معبد به موقعیت آن “در سر سنگ” اشاره دارد و بازدید کنندگان امواج دریاچه‌ای را به چشم می‌بینند که در برابر صخره‌های زیرین شکسته می‌شوند. این منظره به ویژه در حین غروب خیره کننده است.

محل: یازده کیلومتری جنوب کوتا


دیدنی‌ترین معابد در جزیره بالی
۱۰. معبد پورا گوا لاواه Pura Goa Lawah محبوبترین معبد گردشگران

معبد Pura Goa Lawah در شرق بالی در اطراف یک غار واقع در ساحل هزاران خفاش محاصره شده است. یک ساحل شن و ماسه شنی در نزدیکی معبد مکانی را به وجود آورده است که محبوبیت بسیاری بین گردشگران و افراد بومی دارد.

نیرارتا کشیش یوهان مشهور است که از قرن ۱۵ میلادی در این غار اقامت داشته است. افسانه این معبد این است که داخل غار بیش از ۱۹ مایل در زیر زمین حرکت کرده و در پرا بساکی (Pura Besakih) ظاهر می‌شود.

موقعیت مکانی: ۶ مایلی غرب Candidasa


منبع: www.tripsavvy.com