اخبار گردشگری

افرادی که پول را صرف سفر می‌کنند؛ شادترند!

پول خود را صرف چه چیزی می کنید؟ آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که با کنار گذاشتن خریدهای غیر ضروری می توانید به چه جاهایی سفر کنید و یا چه تجارب جدیدی بدست آورید؟باید یدانید که برای شاد بودن نیاز به پول زیاد ندارید.

افرادی که پول صرف کسب تجربه می کنند، شادترند

زمانی که حساب بانکی شما مقداری پول به خود می بیند، احتمالا آن روز دیگر وقت خود را در اینستاگرام یا فیس بوک نخواهید گذراند، بلکه کل روز مشغول کشیدن کارت در فروشگاه ها خواهید شد.گاهی اوقات رضایت آنی که از دیدن برچسب قیمت های گزاف بر روی لباس های جدید، کتونی های به روز و جواهرات گرانبها بدست می آید، نوعی اعتیاد در ما ایجاد می کند.با این حال باید بدانید که سرمایه گذاری بر روی تجربه های زندگی، بسیار مهم تر از ولخرجی کردن است.این جمله کملا درست است که: پول شادی و خوشبختی نمی آورد.
در واقع افراد شاد در این دنیا راهی برای از بین بردن اعتیاد به خرید و هزینه های غیر ضروری پیدا کرده اند.آنها یاد گرفته اند که پول خود را صرف کارهای ارزشمند، مانند: سفر رفتن، کسب تجربه و ساختن خاطرات بکنند.اگر همه ی ما یاد بگیریم تا پولمان را به جای خرید کتونی بر روی آینده سرمایه گذاری کنیم، زندگیمان بسیار زیباتر از آن چیزی می شود که بتوان با پول خرید.

 

افرادی که پول صرف کسب تجربه می کنند، شادترند

زندگی در مورد خاطرات است، نه جواهرات
یک لحظه به این موضوع فکر کنید:در پایان زندگی خود، کدام عمل را به خاطر خواهید آورد، خریدن آیفون ۶ پلاس زمانی که همه آیفون ۵ در دست داشته اند و یا خاطرات طلایی که با دیگران به آن شکل داده اید و از شما انسانی ساخته است که امروز می بینید.
طبق گزارش Huffington post، نتایج مطالعات در نشریه Positive Psychology نشان می دهد افرادی که پول خود را به جای خلق تجربیات جدید، صرف خرید وسایل گران قیمت می کنند،به محض خرید، وسیله از دید آنها ارزش خود را از دست می دهد.
محققان دانشگاه سانفرانسیسکو دریافته اند که مردم به خوبی می دانند، زندگی خاطراتی است که توسط آنها ساخته می شود اما به حدی درگیر مد و صرف هزینه شده اند که ناگزیر خریدهایی انجام می دهند که بعد پشیمان می شوند.حتی قبل از خرید هم اعتراف می کردند که کسب تجربه های جدید در زندگی خیلی سودمند تر از خرید های مد روز است.اما به محض خرید آن چیزی که قلبا آرزوی آن را داشته اند، متوجه می شوند که اگر این پول را صرف کسب یک تجربه ی تازه در زندگی می کردند، شادی و رضایت ماندگارتری حاصل می شد.

 

افرادی که پول صرف کسب تجربه می کنند، شادترند

بر روی آنچه که شما را شاد می کند تمرکز کنید، نه آنچه که شما را مشهور می کند
تحقیقات دانشگاه کورنل بر روی هزاره ی اخیر نشان می دهد که مردم بسیاری از خریدهای خود را تحت تاثیر باورهای جامعه انجام می دهند.موضوعی که باعث شده ساعت هایی از الماس و زنجیرهای طلا نه تنها بسیار گران باشند،بلکه جذاب و مرسوم هم باشند.
ما محصول جامعه ای هستیم که هر روز در آن محصولات گران و پر زرق و برق رد و بدل می شود.آنچه ما را از نیاکانمان متمایز می کند این است که از وسیله ای که خریده ایم سریع عکس می اندازیم و در شبکه های اجتماعی که ما را احاطه کرده اند، به اشتراک می گذاریم.
دکتر توماس گیلویچ،پروفسور روانشناس در دانشگاه کورنل تحقیقاتی در مورد ارتباط میان پول و شادی انجام داده است.او می گوید: ما خرید می کنیم تا خوشحال شویم و موفق هم می شویم.اما برای مدت زمان کوتاهی.وسایل جدید در نگاه اول به چشم ما جذاب می آیند اما خیلی زود به آنها عادت می کنیم.
گیلویچ به نکته مهمی اشاره می کند:من نمی گویم که بعد از هفته ها سخت کار کردن، لباسی جدید نخرید اما سرمایه گذاری بزرگ ما باید بر روی کسب تجارب جدید باشد که خاطراتی ماندگار برایمان خلق می کند.
گیلویچ به Fact Company می گوید: تجربیاتی که بدست می آوریم نسبت به محصولاتی که می خریم، بخش بزرگتری از ما را تشکیل می دهند.شما واقعا می توانید به محصولاتی که می خرید علاقه مند باشید.حتی می توانید فکر کنید بخشی از هویت شما به این محصول وابسته است اما باید بدانید که آن خارج از شماست، اما تجربیات قسمتی از خود شماست.

 

افرادی که پول صرف کسب تجربه می کنند، شادترند

برچسب قیمت ها را رها کنید و دنیای پیرامون را کشف کنید
طبق گزارش Next Web، در آمریکا ۷۹ میلیون از نسل هزاره زندگی می کنند که در حال حاضر مسئول مشاغل، صنایع مختلف و برنامه های دولتی هستند.اما صنایع اگر بخواهند ای نسل را مورد هدف قرار دهند باید بررسی و تحلیل ها را دوباره انجام دهند.بسیاری از ما دیگر ارزش پولی که بدست می آوریم را متوجه شده ایم و ترجیح می دهیم آن را صرف مسافرت، تحصیلات و کارهای خلاقانه بکنیم.
محققان می گویند: اگر کمپانی ها می خواهند در این بازار رقابتی باقی بمانند باید خود را با این نسل همگام کنند.با سرمایه گذاری پول در کارهایی که زندگی ما را تغییر می دهد، سرشار از خاطرات طلایی و ماجراجویی های فراموش نشدنی می شوید.با این کار نه تنها صنایع پیرامون را تغییر می دهیم بلکه عناصر مثبتی را نیز به جهان وارد می کنیم.هر روز متقاعد می شویم چیزهایی بخریم که به آنها نیازی نداریم، محصولات غیر ضروری و بی اهمیت که ارزش خود را طی چند هفته از دست می دهند.
چرا پول خود را صرف خرید آخرین موبایل موجود در بازار کنیم در حالی که با پول آن می توانیم به جایی سفر کنیم که تا به حال ندیده ایم!مردمی که به طور مداوم در فکر خود با اهداف آینده، سرمایه گذاری و خوشبختی زندگی می کنند، از افرادی که دائما در حال خرید محصولات جدید هستند، شادترند.

حال زمان آن رسیده از کارت کشیدن های مداوم دست بردارید و به ساختن خاطراتی که با کمی پس انداز می توانید بسازید، فکر کنید.