اخبار گردشگری

۲۲ هزار گردشگر نوروزی از ۳ سد آذربایجان غربی بازدید کردند

کیومرث دانشجو روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق برنامه ریزی سال های گذشته، امسال نیز سه سد شهرچای ارومیه، آغ چای قره ضیاء الدین چایپاره و حسنلو نقده برای بازدید نوروزی شهروندان و مسافران نوروزی آماده سازی شد و این طرح از اول فروردین ماه امسال کلید خورد.
وی اضافه کرد: با وجود هوای سرد و بروز پدیده تندباد در برخی از روزها که بازدید از سدهای آذربایجان غربی را با مشکل مواجه کرد، از ابتدای اجرای طرح نوروزی تا روز گذشته ۱۵ هزار نفر از سد شهرچای ارومیه، چهار هزار نفر از سد حسنلو و سه هزار نفر از سد آغ چای بازدید کرده اند.
وی اظهار کرد: طرح بازدید نوروزی از زیبایی سدهای آذربایجان غربی تا روز دوازدهم فروردین ماه جاری ادامه دارد.
مدیرعامل سازمان آب منطقه ای آذربایجان غربی ادامه داد: افراد و خانواده های علاقه مند می توانند هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ از این سه سد بازدید کنند.
دانشجو تاکید کرد: رعایت نکات ایمنی در بازدید از زیبایی سدها بسیار مهم است و از بازدیدکنندگان می خواهیم که این نکات را رعایت کنند تا شاهد حادثه ناگواری نباشیم.
وی گفت: در حال حاضر به علت بارش های مناسب و هوای مطبوع، وضعیت سدهای استان مطلوب بوده و آب پشت سدهای استان جلوه های زیبایی را ایجاد کرده است.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی ۱۳ سد دارد که در چند سال اخیر، در روزهای ابتدایی سال ۲ یا ۳ سد برای بازدید گردشگران انتخاب می شود.
کل گردشگران نوروزی سدها در نوروز سال گذشته ۳۲ هزار نفر بود که امسال پیش بینی می شود این رقم بیش از ۵۰ درصد افزایش یابد.
۸۱۳۷/۲۰۹۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


بازدید از سد


آذربایجان غربی