اخبار گردشگری

اولین خانه بوم گردی منطقه آزاد ارس در نوردوز افتتاح شد

احمد حسن نژاد روز دوشنبه در گفتگو با ایرنا اعلام کرد: با توجه به آب و هوای مناسب شاهد رشد چشم گیر گردشگران ورودی به منطقه بودیم و در موج اول سفرهای نوروزی بیش از ۲۰۰۰ نفر روز در نوردوز اسکان یافتند.
وی گفت: به دلیل وجود ۲ امامزاده در این منطقه، زائران بسیاری نیز در نوروز از نوردوز بازدید می کنند و همین عامل سبب شده است که تعداد بازدیدکننده ها در روزهای اخیر نیز با افت چشم گیری مواجه نشود.
وی با اشاره به اینکه زیارت از امامزاده های منطقه به خصوص امامزاده سید محمد آقا نوجه مهر از ۲۸ اسفند ۹۶ آغاز شده است، گفت: روزانه بیش از ۱۲۰۰ نفر زائر در این امامزاده اسکان داده می شوند.
مدیر مرکز نوردوز سازمان منطقه آزاد ارس، افزود: در برخی از روزها اسکان اضطراری و چادری نیز در این منطقه برپا شده است و گردشگران نباید نگرانی از بابت اسکان در نوردوز داشته باشند.
حسن نژاد با اشاره به ویژه برنامه های نوروزی این مرکز، گفت: آیین تکم گردانی در ۵ روستا، بازی های بومی محلی در روستاهای مختلف و اجرای زنده موسیقی عاشیقی در مجموعه تاریخی حمام کردشت، همه روزه در نوردوز برگزار می شود.
وی ادامه داد: در روزهای آتی نیز برنامه های ویژه ای در این مرکز اجرا می شود که از آن جمله می توان به جشن بزرگ عیدانه در ۸ فروردین، همایش بزرگ پیاده روی و نورافشانی به میمنت روز جمهوری اسلامی اشاره کرد.
حسن نژاد با اشاره به اینکه در مرکز نوردوز تلاش می شود تا لحظات خوش و به یادماندنی برای گردشگران نوروزی ثبت شود، خاطرنشان کرد: کوه ها و دره های این منطقه در ایران بی نظیر بوده و پوشش گیاهی، تنوع جانوری و گیاهان دارویی نوردوز می تواند برای گردشگران با سلیقه های مختلف جذاب باشد.
به گزارش ایرنا، بوم گردی یکی از انواع گردشگری و اقامتگاه بوم گردی نوعی از محل های اسکان برای گردشگران طبیعت است.
این اقامتگاه ها بر خلاف هتل ها که ویژگی یکسانی دارند، دارای ویژگی خاص محیطی خود بوده و به نوعی اقامتگاهی بومی و محلی است.
در این اقامتگاه ها که به طور معمول بصورت خانوادگی خدمات ارائه می شود سعی بر این است تا میهمانان با شیوه سنتی زندگی در آن محل خاص آشنا شده و از غذاهای محلی آنجا استفاده کرده و در محیطی طبیعی سفر خود را به انجام برسانند.
نوردوز به عنوان یکی از محدوده های منفصل منطقه آزاد ارس در کنار رودخانه ارس در مرز ارمنستان واقع شده‌است و دارای یک بازارچه پایانه مرزی بزرگ و مجهز به مساحت ۸ هکتار است.
۳۰۷۱

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


مناطق آزاد


ارس