اخبار گردشگری

یکهزار و ۷۰۰ پروژه گردشگری کشور در حال اجرا است

علی اصغر مونسان روز دوشنبه در حاشیه یادمان شلمچه در خرمشهر، در گفت و گو با خبرنگاران اظهارکرد: پیش بینی می شود امسال از این تعداد ۵۰۰ تا ۶۰۰ پروژه بهره برداری شود.
وی با بیان اینکه به اندازه کافی فضای اقامتی متناسب با داشته های کشور مهیا شده است، گفت: گردشگران ما بیشتر گردشگران حلال و فرهنگی هستند و دنبال هتل های آن چنانی نمی گردند اگرچه هتل های پنج ستاره نیز باید داشته باشیم.
معاون رییس‌جمهوری همچنین گفت: بوم گردی در کشور مورد استقبال گردشگران قرار گرفته و توانسته سفرهای ارزان برای گردشگران خارجی و داخلی ایجاد کند.

** ۲ میلیون اقامت نفر در کشور
مونسان اظهارکرد: از ابتدای تعطیلات نوروزی تا چهارم فروردین حدود ۲ میلیون نفر اقامت شب در کشور اتفاق افتاده است و این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۱ درصد رشد داشته و این نشان دهنده ارایه برنامه ریزی و خدمات مطلوب از سوی دستگاه ها و رضایت مندی مردم است.
وی با بیان اینکه سند جامع گردشگری کشور در انتهای سال ۹۶ مهیا و تقدیم هیات دولت شد، گفت:از بخش های مهم این سند گردشگری دفاع مقدس است که قرار است با همکاری بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس کارهای ارزنده ای در این بخش انجام شود.
وی افزود: بخش گردشگری دفاع مقدس علاوه بر انتقال فرهنگ شهادت و ایثار به نسل های جوان می تواند ایجاد رونق و شغل کند.
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یکی از بخش های مهم شاخص امسال را حمایت از تولیدات صنایع دستی ایرانی عنوان کرد و گفت: حمایت از کالای ایرانی در دستور کار میراث فرهنگی کشور قرار گرفته و از مردم ایران اسلامی درخواست می کنم که در این بخش حمایت ویژه ای از صنایع دستی کشور داشته باشند.
مونسان با بیان اینکه در بخش صنایع دستی ایران جزو ۱۰ کشور نخست دنیا است، افزود: با توجه به اینکه تلفیقی از هنر ، صنعت و پیشینه تاریخی را با هم داریم بنابراین یک ظرفیت داخلی بی نظیر در بخش صنایع دستی وجود دارد.
وی صادرات بخش صنایع دستی درسال ۹۵ را ۲۳۷ میلیون دلار عنوان کرد و گفت: در سال ۹۵ حدود ۲۵۰ میلیون دلار به صورت صادرات چمدانی نیز توسط گردشگران انجام شد و در ۱۰ ماه سال ۹۶ نیز صادرات صنایع دستی نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن بیش از ۶۴ درصد رشد داشته است.
مونسان افزود: پیش بینی می شود در چشم انداز ۱۴۰۴ تا ۲ میلیارد دلار در حوزه صنایع دستی صادرات داشته باشیم.
وی اظهارکرد: به منظور رشد صادرات صنایع دستی کشور یک طرح تجاری سازی مهیا شده که در آن
بازارهای بیشتری برای صادرات در حوزه صنایع دستی خارج از کشور در نظر گرفته شده است.
به گزارش ایرنا، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صبح دوشنبه از طریق فرودگاه اهواز وارد خوزستان شد و سپس با بالگرد به خرمشهر سفر کرد.
مونسان ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس در یادمان شهدای شلمچه ، هتل آپارتمان سه ستاره بارمانی خرمشهر را افتتاح کرد.
وی همچنین در جریان این سفر از موزه آبادان و نیز مسجد رنگونی های آبادان دیدن کرد.
۷۱۰۰/ ۶۰۳۷

انتهای پیام /*


فرهنگی


علی اصغر مونسان


میراث فرهنگی


شلمچه