اخبار گردشگری

تورهای رایگان نیم روزه گردشگری دهه شصتی ها در پایتخت آغاز شد

دلاور بزرگ نیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با برگزاری تورهای رایگان گردشگری در ایام نوروز، جاذبه تاریخی و فرهنگ و تمدن تهران قدیم برای این قشر جامعه معرفی می شود.
وی با بیان اینکه جوانان دهه شصت که به علت همزمانی با دوران جنگ و بعد از آن کمتر فرصت بازی و زندگی داشتند خاطر نشان کرد: در قالب تورهای نیم و یک روزه نیز جاذبه های تاریخی و بازی های سنتی دوران کودکی آنها تداعی خواهد شد.
دبیر ستاد خدمات سفر نوروزی استان تهران ادامه داد: در روز نخست ۲ اتوبوس از دهه شصتی ها با جاذبه تفریحی و گردشگری شهر ری آشنا شدند.
وی همچنین به سامانه ۰۹۶۲۹ شکایت از خدمات دفاتر مسافرتی در ایام نوروز اشاره کرد و افزود: مسافران درصورت کاستی خدمات دفاتر و آژانس های گردشگری با ارسال نظرات خود به شماره ، روزانه به شکایت آنان رسیدگی می شود و از ابتدای آغاز سال جدید ۵۸ مورد شکایت از دفاتر در این سامانه ثبت شده است.

*بیش از ۵۰ هزار نفر در اماکن اقامتی استان اسکان یافتند
بزرگ نیا ادامه داد: در طرح خدمات سفر در پنجم فروردین ماه (هشتمین روز خدمات سفر) بیش از ۵۰ هزار و ۷۲۰ نفر در هتل ها, مهمانپذیرها, خانه معلم و مدارس آموزش و پرورش و کمپ های موقت بوستانها اسکان یافتند.
مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران ادامه داد: همچنین در این روز (۵ فروردین ماه) نیز ۲۶۹ هزار و ۶۴۵ نفر از اماکن تاریخی, تفریحی, فرهنگی, طبیعی و دست ساز دیدن کردند.
وی ادامه داد: طرح خدمات سفر که از ۲۸ اسفند ۹۶ آغاز و تا ۱۷ فروردین ۹۷ ادامه دارد، تاکنون ۷۰۰ هزار نفر از جاذبه ها تاریخی و فرهنگی استان تهران دیدن کردند.
به گفته بزرگ نیا همچنین بیش از ۲۱۰ هزار نفر نیز در هتل ها، مهمانپذیرها و بوستانها استان اسکان یافتند.
تهرام/۷۲۴۷//۱۳۴۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


تورهای گردشگری


دهه شصتی ها


تهرانگردی