اخبار گردشگری

جاذبه های استان مرکزی در موج اول سفرنوروزی میزبان ۲۷۰ هزارگردشگر بود

سید حسن حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیش از ۲ هزار اثر تاریخی و فرهنگی شناخته شده در استان مرکزی وجود دارد که از دی ماه پارسال با برنامه هدفمند تلاش شده این استان به عنوان یکی از مقاصد گردشگری و کانون های جذب توریست معرفی شود.
وی ادامه داد: در موج اول سفرهای نوروزی که از ۲۷ اسفند ماه سال گذشته آغاز شده، پذیرش گردشگر در اماکن تاریخی و طبیعی این استان نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۱۰ درصد رشد داشته است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی اضافه کرد: سه هزار و ۲۱۷ نفر از گردشگران در این مدت از موزه ها و یادمان های فرهنگی بازدید کردند و بقیه نیز در جاذبه های تاریخی، طبیعی و بازارچه های صنایع دستی استان مرکزی حضور یافتند.
وی گفت: در جریان تعطیلات نوروزی امسال تاکنون بیش از ۲۶۸ هزار گردشگر در نقاط مختلف استان مرکزی اقامت داشتند و تلاش ستاد خدمات سفر برای ماندگاری مسافران در استان بوده است.
حسینی بیان کرد: در این مدت ۱۷۰ مورد بازرسی از اماکن و جاذبه های تاریخی و طبیعی، هتل ها و میهمانسراها استان مرکزی در قالب طرح نوروزی انجام شده که تخلفی در کیفیت ارائه خدمات مشاهده نشده است.
وی بیان کرد: ظرفیت اسکان ۳۰ هزار مسافر نوروزی در تاسیسات اقامتی استان شامل ۱۴هتل، پنج مهمانپذیر، ۱۴ اقامتگاه بوم گردی، ۷۱ واحد استیجاری و ۶۲ مدرسه در نقاط مختلف این استان وجود دارد.
مجموعه بازار تاریخی اراک، حمام و موزه چهارفصل، مسجد جامع و مسجد سرخ ساوه، آتشکده آتشکوه محلات، بافت تاریخی شهر نراق، غاز نخجیر، مسجد شش ناو تفرش، سراب عباس آباد شازند،بیت تاریخی امام خمینی( ره )، قلعه سالار محتشم خمین، موزه مردم شناسی آشتیان و سنگ نگاره های تیمره خمین از جمله جاذبه های دیدنی استان مرکزی است.
استان مرکزی با ۱۲ شهرستان و یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفر جمعیت در قلب ایران واقع شده است.
بیش از ۲ هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که ۸۵۰ اثر تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
ستاد خدمات سفر استان مرکزی با ۱۰ کمیته تخصصی به شهروندان و مسافران نورزی خدمات رسانی می کند.
۳۰۱۷/۶۰۱۳/

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


جذب گردشگر


استان مرکزی