اخبار گردشگری

اقامت مسافر در استان گلستان ۳۸ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابراهیم کریمی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: در سال گذشته تعداد هشت هزار و ۷۴۳ نفر در مراکز اقامتی استان، اقامت داشته اند که این آمار در سال جاری تاکنون به ۱۲ هزار و ۴۷ نفر رسیده است.
وی افزود: از مجموع افراد اقامت کرده در استان در روز ۲۸ اسفند، ۷۷۴ نفر معادل ۶٫۴۲ درصد در هتل، ۲۰۹ نفر معادل ۱٫۷۳ درصد در مهمانپذیرها، ۵۵ نفر معادل ۰٫۴۶ درصد در هتل آپارتمان ها، ۱۶۴۶ نفر معادل ۱۳٫۶۶ درصد در طرح خانه مسافر، ۷۹۹۳ نفر معادل ۶۶٫۳۵ درصد در اقامتگاه ها موقت، ۸۳۴ نفر معادل ۶٫۹۲ درصد در کمپ های موقت، ۶۳۱ نفر در آموزش و پرورش و ۷۳۹ نفر معادل ۶٫۱۳ درصد در سایر مراکز اقامت داشته اند.
وی ادامه داد: در پایان ۲۸ اسفند در مجموع تردد ۳۹ هزار و ۱۵۹ خودرو از چهار محور مواصلاتی استان ثبت شده و کل تردد ثبت شده در ۳۸ محور استان بالغ بر ۵۳۳ هزار و ۳۵۹ مورد بوده است.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان خاطرنشان کرد: در این روز ۹ هزار و ۶۵۱ مسافر با ناوگان حمل و نقل جاده ای، ۴۲۱ مسافر با ناوگان حمل و نقل ریلی و ۳۳۱ مسافر با ناوگان حمل و نقل هوایی جابجا شده‌ اند.
کریمی تصریح کرد: ۲۶۹ مسافر از مرز اینچه برون جابجا شدند و بیشترین تردد ثبت شده ۵۲ هزار و ۲۲۸ تردد و پیش فروش بلیط نیز یک‌ هزار و ۹۱۸ عدد بوده است.
وی با اشاره به این که بازدید از مراکز فرهنگی، تاریخی و جاذبه های گردشگری گلستان نسبت به سال گذشته در همین روز ۶۶ درصد افزایش داشته، گفت: در ۲۸ اسفند سال گذشته تعداد ۷۲ هزار و ۱۱۰ بازدید و امسال در همین روز ۱۱۹ هزار و ۸۲۸ بازدید ثبت شده است.
۳۰۱۴/۱۸۶۰

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


اقامت مسافر


گلستان