اخبار گردشگری

مسئولان گلستان از اولین مسافرین نوروزی استقبال کردند

رحمان فرمانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این استقبال در مبادی ورودی استان از قسمت غرب و شرق و همچنین از قسمت جنوب استان با حضور برخی مقامات استانی و شهرستانی انجام شد.
وی ادامه داد: فرمانداران، بخشداران و اعضای شورای اسلامی شهرهای مبادی ورودی استان به استقبال مسافرین رفتند و با اهدای صنایع دستی و سوغات مناطق مختلف استان، حضور مسافران را در این استان گرامی داشتند.
وی با اشاره به آغاز کار ستاد اجرایی خدمات سفر استان از ۲۸ اسفند ماه و تداوم فعالت آن تا ۱۵ فروردین، گفت: در استان گلستان برای ایام نوروز ظرفیت برای اسکان ۸۷۳۱۷ نفر ایجاد شده و به منظور خدمات‌ رسانی مناسب، ۲۰ هتل با ظرفیت ۱۷۹۰ نفر، ۱۲ مهمانپذیر با ظرفیت ۴۸۴ نفر، چهار هتل آپارتمان با ظرفیت ۲۰۸ نفر، منازل استیجاری با ظرفیت ۷۰۰ نفر، کمپ ها با ظرفیت ۳۲۰۰ نفر و مدارس استان با ظرفیت ۸۱۳۵ نفر آماده شده اند و دیگر مراکز اقامتی نیز ظرفیت پذیرش ۷۲۸۰۰ از مسافران نوروزی را دارند.
فرمانی به برگزاری ۱۴ نوروزگاه در استان اشاره کرد و افزود: جشن نوروزگاه امسال در سطح ۱۴ شهرستان برنامه‌ ریزی شده و مراسم افتتاح نمادین آن در دهکده گردشگری در ورودی گرگان برگزار شد.
معاون میراث فرهنگی گلستان به راه ‌اندازی اپلیکیشن گردشگری استان اشاره کرد و گفت: این اپلیکیشن با هدف سهولت سفر و راهنمایی گردشگرانی که به استان گلستان سفر می ‌کنند، راه اندازی شده است تا گردشگران و مسافران بتوانند نیازهای خود را در حین سفر رفع کنند.
۳۰۱۴/۱۸۶۰

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


استقبال از مسافر


گلستان