اخبار گردشگری

مسئولان از نوروز برای تبلیغ همدان ۲۰۱۸ استفاده کنند

محمودرضا عراقی روز سه شنبه در دهمین نشست اعضای شورای هماهنگی ترافیک استان همدان بیان کرد: سال ۲۰۱۸ همدان میزبان دو رویداد شامل نشست سازمان گردشگری جهانی و پایتخت گردشگری آسیا است.
وی اضافه کرد: باید در تعطیلات نوروز ۹۷ علاوه بر فراهم کردن بستری امن و تسهیلات سفر برای مسافران، به رویداد مهم ۲۰۱۸ نیز توجه شود.
وی تاکید کرد: عناوینی که برای استان و شهرهای همدان انتخاب شده نظیر پایتخت گردشگری آسیا، ملایر پایتخت مبل و منبت و لالجین شهر جهانی سفال به آسانی به دست نیامده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان اضافه کرد: این عناوین به علت وجود ظرفیت های فراوان در این استان و گفتمان و پیگیری مجدانه و مستمر مسئولان کسب شده است.
عراقی اضافه کرد: باید این عنوان های اررشمند در تابلوها و بنرها نصب شود تا مسافران بدانند قدم در چه شهر و استانی می گذارند.
وی ادامه داد: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نشستی که هفته جاری در تهران برگزار شد از حاضران در این نشست خواست در گفت وگو و گفتمان های گردشگری از ظرفیت همدان ۲۰۱۸ استفاده کنند.

** نهضت پیاده رو سازی در همدان راه افتاده است
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان با بیان اینکه نهضت پیاده رو سازی در همدان راه افتاده است بیان کرد: مسافران و شهروندان می توانند براحتی و بدون دغدغه از آرامگاه حکیم هزاره ها به سمت هگمتانه پایتخت تاریخ و تمدن پیاده روی کنند.
عراقی تاکید کرد: نصب دوربین های ثبت تخلف و کارایی دوربین ها بسیار با اهمیت است و باید دوربین های خریداری شده به زودی در سطح راه ها نصب شوند.
وی آشکار سازی نقاط حادثه خیز، رفع نقاط خطرآفرین و مکانیزه کردن پل ها را از مولفه های حقوق شهروندی برای تسهیل در آمد و شد شهروندان دانست.
معاون استاندار همدان اظهارکرد: مسئولان امور شهری همدان در زیباسازی شهر و کاهش ترافیک کارهای خوب و ارزشمندی انجام دادند.
وی گفت: هر گونه توسعه در شهرها با مطابق با مطالعات ترافیکی باشد تا در آینده شاهد بروز مشکلات و موانع ترافیکی نباشیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان اضافه کرد: یک تصمیم ترافیکی خوب می تواند صدها میلیارد به نفع استان باشد بنابراین باید از این علم برای بهبود عبور و مرور بهره گرفت.
استان همدان که در دامان کوه الوند پهنه گسترانیده با تمدن سه هزار ساله از کهن‌ ترین شهرهای جهان است و به واسطه دارا بودن بیش از یکهزار و ۸۰۰ اثر تاریخی و گردشگری، در سال ۸۵ با مصوبه مجلس شورای اسلامی به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران معرفی شد و در سال ۲۰۱۸ نیز به عنوان پایتخت گردشگری آسیا انتخاب شده است که در این راستا میزبان وزرای گردشگری ۳۴ کشور آسیایی و بیش از ۵۰۰ عضو وابسته به سازمان جهانی گردشگری خواهد بود.
این استان با دارا بودن آثار تاریخی و باستانی ارزشمندی همچون تپه هگمتانه، کتیبه های گنجنامه، آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، گنبد علویان و جاذبه های طبیعی همچون غار علیصدر هم‌ اکنون به عنوان پنجمین شهر گردشگری کشور شناخته می‌ شود.
۷۵۲۶/۲۰۹۰

انتهای پیام /*


اجتماعی


همدان۲۰۱۸


نوروز۹۷


شورای ترافیک همدان