اخبار گردشگری

۱۰ جاذبه طبیعی که قبل از بین رفتن باید دید

همیشه انتخاب‌هایی وجود دارد که شما می‌توانید به کمک آنها به نقاط مختلف دنیا سفر کنید. اما در برخی مواد جاذبه‌های طبیعی و گردشگری وجود دارد که شما خود ملزم به بازدید از آنها می‌کنید و فکر می‌کنید که باید قبل از مرگ خود و یا از بین رفتن این جاذبه‌ها، آن‌ها را ببینید. در این مطلب ما ۱۰ جاذبه طبیعی برای شما لیست کرده‌ایم که قبل از شنیدن خبر نابودی آنها، باید خود را برای رفتن به آنجا آماده کنید. پس با کوله پشتی همراه باشید!

پارک ملی گلاسیر؛ مونتانا

۱٫ پارک ملی گلاسیر؛ مونتانا
پارک ملی گلاسیر در مونتانا می‌تواند انعکاس کاملی از وضعیت زمین باشد و متأسفانه تعداد یخچال‌های طبیعی باقی‌مانده در آن وضعیت گرم شدن زمین را به‌خوبی نشان می‌دهند. درحالی‌که در سال ۱۸۵۰ بیش از ۱۵۰ یخچال طبیعی در این پارک وجود داشت، در حال حاضر تعداد این یخچال‌ها به ۲۶ عدد رسیده است. اگرچه کم شدن تعداد یخچال‌ها در پارک ملی گلاسیر باعث شده است که آب رودخانه‌ها و چشمه‌های طبیعی کم شود، اما هنوز هم یکی از بهترین جاذبه‌های کره زمین محسوب می‌شود و می‌توانید یخچال‌های طبیعی را ملاحظه کنید.


جنگل‌های بارانی؛ آمریکای جنوبی

۲٫ جنگل‌های بارانی؛ آمریکای جنوبی
جنگل‌های بارانی حدود ۹ کشور از کشورهای آمریکای جنوبی را پوشش می‌دهد و نیمی از جنگل‌های گرمسیری دنیا را شامل می‌شود. جالب است بدانید که اگر ۴۸ ایالت از آمریکا را به هم متصل کنید، جنگل‌های بارانی بیش از ۷۰ درصد مساحت آنها را پوشش می‌دهد. اما متأسفانه در ۵۰ سال اخیر بیش از ۱۷ درصد از این جنگ‌ها از بین رفته‌اند و صرف کارهایی مانند دامپروری شده‌اند. جنگل‌های بارانی یک از مهمترین ذخایر زمین به شمار می‌روند که سهم بزرگی در تصفیه هوا و تأمین اکسیژن زمین دارند. اگر به این جنگل‌ها سفر کنید و به عمق جنگل بروید مطمئناً دیدن درختان ۱۴۴ فوتی شما را گیج خواهد کرد.


بیوسفر پروانه سلطنتی؛ مکزیک

۳٫ بیوسفر پروانه سلطنتی؛ مکزیک
بعد از ۵/۲ ساعت رانندگی از شهر مکزیکوسیتی به سمت غرب، به یک منطقه خواهید رسید که مطمئناً شما را متعجب خواهد کرد. در این منطقه می‌توانید میلیون‌ها پروانه سلطنتی مهاجر را ببینید که در نوع خود منحصربه‌فرد هستند و در هیچ جای دنیا دیده نمی‌شوند. این جاذبه طبیعی نیز متأسفانه به دلایل مختلفی از جمله تخریب جنگل در مکزیک در حال انقراض است و ممکن است به زودی شامل از بین رفتن آنها باشیم. اگر به این منطقه سفر می‌کنید توصیه می‌کنیم که یک همراه محلی را با خود ببرید و از یک اسب یا دوچرخه برای تردد استفاده کنید. ژانویه و فوریه بهترین زمان برای دیدن پروانه‌های سلطنتی است.


تپه‌های مرجانی؛ مکزیک، بلیز و هندوراس

۴٫ تپه‌های مرجانی؛ مکزیک، بلیز و هندوراس
ممکم است در مورد تپه‌های مرجانی نشنیده باشید یا در مورد آنها چیزی ندانید، اما اگر به هندوراس یا مکزیک سفر کنید و از این تپه‌ها دیدن کنید مطمئناً از دیدن آنها تعجب خواهید کرد. تپه‌های مرجانی حدود ۶۰۰ مایل از حد فاصل مکزیک، بلیز و هندوراس را شامل می‌شود و دومین جزیره و تپه مرجانی دنیا به شمار می‌رود. متأسفانه این تپه‌های مرجانی نیز به دلیل شرایط محیطی در حال نابود شدن هستند و اگر به آنجا سفر کنید می‌توانید از غواصی در مناطق محافظت شده لذت ببرید.


صخره‌های سفید؛ بریتانیا

۵٫ صخره‌های سفید؛ بریتانیا
صخره‌های ساحلی سفید در انگلستان یکی از جاذبه‌های طبیعی و نادر در دنیا هستند که در معرض فرسایش هوا و آب فضایی خارق‌العاده خلق کرده‌اند. این صخره‌ها در کنار خط ساحلی فضایی را ایجاد کرده‌اند که هرکسی را به پیاده‌روی ساحلی تشویق می‌کنند. اگرچه این سخره‌ها در معرض فرسایش قرار دارند، اما هنوز هم طرفداران بسیاری دارند. از بالای این صخره‌ها می‌توانید کشتی‌هایی که بین انگلیس و فرانسه حرکت می‌کنند را ببینید.


جزایر مرجانی؛ استرالیا

۶٫ جزایر مرجانی؛ استرالیا
تنها موجود زنده زمین که از فضا قابل مشاهده است، جزایر مرجانی استرالیا هستند که به طول ۱۲۴۰ مایل در امتداد ساحل شمال شرقی استرالیا کشیده شده‌اند. در این جزایر ۴۰۰ نوع مرجان منحصربه‌فرد و بیش از ۱۵۰۰ گونه ماهی وجود دارد. اما متأسفانه تغییرات اکوسیستم شرایطی را رقم زده‌اند که حیات این جزایر مرجانی را مورد تهدید قرار داده‌اند. طبق گزارش یونسکو در سال ۲۰۱۶، اگر این وضعیت ادامه داشته باشد، ظرف ۱۰۰ سال آینده این مرجان-ها از بین خواهند رفت. اگر می‌خواهید به این منطقه سفر کنید می‌توانید تخم‌گذاری لاک‌پشت‌ها را ببینید و یا در حد فاصل ژوئن تا اکتبر شاهد مهاجرت نهنگ‌ها باشید.


دریای مرگ؛ اردن

۷٫ دریای مرگ؛ اردن
از زمان‌های قدیم تاکنون دریای مرگ به عنوان محل استراحت و رلکسیشن شناخته شده است و از همان زمان مردم به شنا در این آب با توجه به جنبه درمانی آن پرداخته‌اند. این دریا ۸ برابر از آب اقیانوس شورتر است و این شوری هر ساله بیشتر می‌شود. با توجه به پایین آمدن نرخ ورودی آب به این دریاچه، هر ساله سطح آب کمی افت می‌کند و نگرانی جامعه جهانی را برانگیخته است. بااین‌وجود دریاچه مرگ هنوز هم یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری طبیعی محسوب می‌شود. اگر به این منطقه سفر کنید، می‌توانید خود را در یک محفظه نمکی با غلظت بالا ببینید که هر چه تلاش کنید غرق نخواهید شد.


جزایر مالدیو

۸٫ جزایر مالدیو
در خارج از سواحل جنوبی کشور هند، یک کشور گرمسیری با جزایر مرجانی زیبا و سفید رنگ به اسم مالدیو دیده می‌شود که صخره‌های مرجانی و فضای لوکس آن برای همه شناخته شده است. باوجوداینکه این جزایر کم عمق با بالا آمدن آب کمکم بلعیده می‌شوند، اما هنوز هم یکی از بهترین نقاط جهان است که می‌توانید زیبایی را به معنی واقعی در آن ببینید. اگر به مالدیو سفر می‌کنید، توصیه می‌کنیم که یک قایق ماهیگیری در برنامه خود بگنجانید و به گرفتن ماهی در یکی از سالم‌ترین آبهای جهان بپردازید.


جنگل‌های انبه ساندربان؛ هند و بنگلادش

۹٫ جنگل‌های انبه ساندربان؛ هند و بنگلادش
جایی که رودخانه گنگ در کشور هند به بنگال ریخته می‌شود، یک باتلاق دلتا تشکیل شده است که در کنار آن دخمه‌هایی پرپیچ و خم با جنگل‌های متراکم به وجود آمده است که به عنوان یکی از میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است. این دلتا یک اکوسیستم غنی از گونه‌های مختلف جانوری در حال انقراض تشکیل داده است که نمونه‌های مشابه آن در هیچ نقطه‌ای از دنیا دیده نمی‌شود. ببر سلطنتی بنگال و دلفین‌های رودخانه گنگ تنها دو نمونه از جانورهای در حال انقراض این جنگل‌ها هستند. اگر به این منطقه سفر کردید سفر با قایق در طول رودخانه و گشتن دنبال ببر را فراموش نکنید اگرچه ممکن است فقط گراز وحشی و میمون ببینید.


پناهگاه حیات وحش ملی منطقۀ قطبی، آلاسکا

۱۰٫ پناهگاه حیات وحش ملی منطقۀ قطبی، آلاسکا
خرس‌های قطبی و آب دریای مدیترانه وابستگی بسیاری به یخ قطب شمال دارند، و بقیه کره زمین نیز به این آب وهوا و یخ‌های منجمد در اعماق زمین وابسته هستند. این در حالی است که در منطقه آلاسکا، یکی از نزدیک‌ترین پناهگاه‌های حیات وحش نزدیک به قطب شمال دیده می‌شود که بدون رفتن به قطب شمال می‌توان آب‌وهوای آن را تجربه کرد. در این پناهگاه باشگاه‌های مختلفی تدارک دیده شده است که گردشگران از ماندن در آنجا لذت ببرند.

منبع: www.smartertravel.com