اخبار گردشگری

بهره برداری از ۱۲مرکز اقامتی و گردشگری در فارس

به گزارش ایرنا مصیب امیری، روز دوشنبه درحاشیه آیین افتتاح هتل آپارتمان تائب که با حضور استاندار فارس در شیراز برگزار شد در جمع خبرنگاران بیان داشت: این اقامتگاه های گردشگری شامل، ۲ تفرجگاه، ۲ اقامتگاه سنتی، ۲ هتل آپارتمان ،یک زائر سرا، ۲ هتل، یک مهمان پذیر، یک مجتمع گردشگری، یک سفره خانه سنتی است.
وی افزود: از مجموع این اقامتگاه های گردشگری، ۹ اقامتگاه در شیراز و سه اقامتگاه متعلق به شهرستان سپیدان است و با بهره برداری از آنها برای ۱۴۲ نفر ایجاد اشتغال شده است.
امیری ادامه داد: با افتتاح این اقامتگاه ها بیش از ۳۵۰ تخت به ظرفیت اقامتی استان فارس افزوده شده و با احتساب آن هم اینک شمار تخت های اقامتی این استان به ۱۶ هزار و ۲۷۶ تخت افزایش یافته است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، بیان کرد: تا سال ۱۳۹۰ حدود ۶۰ واحد هتل آپارتمان در فارس دایر بود اما هم اکنون شمار آنها به ۸۶ هتل و هتل آپارتمان افزایش یافته و در مجموع ۴۳ درصد به ظرفیت اقامتی این استان افزوده شده است.
وی افزود: این اداره کل برای افزایش ظرفیت هتل های استان فارس می کوشد با هماهنگی اداره های ذی ربط آپارتمان هایی که قابلیت تبدیل به هتل دارند، به متقاضیان انجام این کار در کوتاه ترین زمان ممکن پروانه بهره برداری اعطا کند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، در مورد ویژگی های هتل آپارتمان تائب که امروز (دوشنبه) افتتاح شد اظهار کرد: این هتل که دارای ۱۶ واحد و ۳۵ تخت است در فضایی به وسعت ۲ هزار و ۸۰۰ مترمربع با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال احداث شده است.
امیری در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در ایام نوروز تمام ظرفیت های اقامتی استان اعم از هتل ها، هتل آپارتمان ها و اقامتگاه های بوم گردی به گردشگران و مسافران نوروزی اختصاص دارد و چنانچه نیاز باشد از امکانات آموزش و پرورش در این زمینه استفاده می شود و افزون بر این در حد نیاز به برخی از آپارتمان ها به صورت موقت تحت عنوان خانه های مسافر مجوز داده می شود تا پذیرای میهمانان نوروزی باشند.
وی همچنین اظهار کرد: در ۱۰ ماه امسال ۳۹۷ هزار گردشگر خارجی از جاذبه های تاریخی، فرهنگی، مذهبی و طبیعی استان فارس بازدید کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۵ که ۳۴۸ هزار گردشگر بود بیانگر حدود ۱۴ درصد افزایش است.
امیری افزود: حدود چهار میلیون و ۱۵۰ هزار گردشگر داخلی نیز در ۱۰ ماه امسال از اماکن تاریخی فارس دیدن کردند که این رقم نیز در مقایسه با سال ۹۵ که حدود سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بود، نشان دهنده ۱۱ درصد افزایش است.
۹۸۷۳ /۶۱۱۸
خبرنگار:محمدامین افشارپور ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


اقامتگاه گردشگری


افتتاح