اخبار گردشگری

نقش حنای هرمزگان بردست بازدیدکنندگان از نمایشگاه گردشگری تهران زده می شود

فائقه اتابک روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کسانی که وارد غرفه هرمزگان می شوند می توانند بدون هزینه ای نقش حنای استان را بر دست داشته باشند.
وی اشاره کرد: زدن نقش حنا بر دست عروس و دامادها یکی از سنت های عروسی های هرمزگان است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان با بیان اینکه به طور معمول عروسی در هرمزگان ۲ روز است، ادامه داد: به حنا بندان روز اول عروسی «حنیر دُزی» یا «حَنای دزدی» گفته می شود که تنها با حضور خانواده عروس بر کف پای وی می مالیده می شود.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان اضافه کرد: در شب دوم آیین حنای فاش با حضور دوستان عروس و خانواده های عروس و داماد و اقوام انجام می شود.
اتابک یادآور شد: دیگر آیین های سنتی هرمزگان همچون موسیقی سنتی هم توسط هنرمندان استان در نمایشگاه گردشگری تهران برگزار می شود که بازدید کنندگان می توانند از آنها بهره ببرند.
وی بیان داشت: بخشی از فعالیت غرفه هرمزگان در این نمایشگاه به معرفی و عرضه غذاها و شیرینی های هرمزگان اختصاص می یابد که به نظر می رسد جذابیت فراوانی برای بازدید کنندگان خواهد داشت.
معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان بیان داشت: معرفی شیرینی ها و غذاهای هرمزگان می تواند موجب جذب گردشگران برای تهیه و استفاده از آنان شده و اشتغال خوبی برای زنان استان فراهم کند.
اتابک گفت: حتی روش تهیه کلوچه های محلی و سنتی هرمزگان در تنور و یا با سایر روش ها هم جاذبه گردشگری است که می تواند موجب ایجاد گردش مالی در روستاها شود.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به کاربردی بودن صنایع دستی استان به خصوص صنایع دستی حصیری و همچنین کابرد این صنایع برای نزدیک کردن فضای محیط زندگی و محل کار به طبیعت سعی شده به خوبی معرفی شوند.
معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان یادآور شد: به عبارت دیگر می توان صنایع دستی استان را علاوه بر کاربرد در زندگی روزمره برای تزیین منازل و محیط های کاری استفاده کرد.
اتابک بیان داشت: فعالان بخش گردشگری هرمزگان با توجه به اهمیت این نمایشگاه تلاش دارند معرفی جامع و کاملی از این استان برای بازدید کنندگان داشته باشند تا آنان بهتر جاذبه های طبیعی، تاریخی، فرهنگی منطقه آشنا شده و اشتیاق سفر به این منطقه در آنان ایجاد شود.
وی با بیان اینکه جاذبه های گردشگری ثروت محسوب می شوند، خاطر نشان کرد: تلاش ها بر ایجاد اشتیاق بین بازدید کنندگان و گردشگران برای سفر به هرمزگان متمرکز شده تا آنان خود با ثروت های فرهنگی، تاریخی و طبیعی مشتاق حضور در استان و به خصوص روستاها و مناطق بکر کمتر شناخته شده استان شوند.
معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان خاطر نشان کرد: بسته های سفر ارزان قیمت با همین رویکرد آماده شده که در یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران عرضه می شود.
وی اشاره کرد: حضور گردشگران نباید در سفرهای مردم کشور به بازاهای کیش، قشم و بندرعباس خلاصه شود و باید حس سیر و سفر آنان را به سایر نقاط هرمزگان و مشاهده شگفتی های استان مانند سواحل مکران، کوه های بشاگرد و معادن نمک و قلعه ها و سایر مکان ها برانگیخت.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت این موضوع انیمیشن جاذبه های گردشگری هرمزگان، اقلام تبلیغاتی مانند لوح فشرده، کلیپ، برشور و کتابچه جاذبه گردشگری استان در اختیار بازدید کنندگان از غرفه های استان در نمایشگاه یاد شده قرار می گیرد.
به گفته اتابک، امسال دارای ۲ یکی با ۸۰ متر فضای فیزیکی در بخش سالن اداره های کل میراث فرهنگی استان ها و دیگری با ۲۰ متر فضای فیزیکی در سالن غذا آماده شده است تا فعالان بخش گردشگری هرمزگان نسبت به معرفی جاذبه های گردشگری استان اقدام کنند.
وی اضافه کرد: یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران سوم تا ششم بهمن در محل نمایشگاه بین ‌المللی تهران برگزار می شود.
۳۲۱۹ /۶۰۴۸
خبرنگار: عزت الله معمارباشی ** انتشار دهنده: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com

انتهای پیام /*


اقتصاد


نمایشگاه گردشگری تهران


جاذبه های گردشگری هرمزگان


هرمزگان