اخبار گردشگری

آیین شب یلدا در فارس با در نظر گرفتن شان عزای عمومی بر پا شود

سید موید محسن نژاد، پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با تسلیت ارتحال این عالم ربانی بیان کرد: ممکن است برخی اماکن گردشگری و بوم گردی استان فارس، آیین و برنامه هایی را از قبل برای شب یلدا تدارک دیده باشند اما ضروری است تمام اماکن زیر نظارت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس در برپایی هر گونه مراسمی در این شب، حرمت عزای عمومی را رعایت کنند.
وی ادامه داد: بی شک این معاونت، نظارت و کنترل خود را بر اماکن گردشگری و بوم گردی با دقت اعمال خواهد کرد.
استاندار فارس درپی درگذشت آیت الله محمد صادق (محیی الدین) حائری شیرازی نماینده سابق ولی فقیه در فارس و امام جمعه پیشین شیراز که ظهر چهارشنبه بیست و نهم آذرماه جاری در سن ۸۱ سالگی در قم دار فانی را وداع گفت، پنجشنبه (سی ام آذرماه) را در فارس عزای عمومی اعلام کرد.
محمدصادق (محیی‌الدین) حائری شیرازی در دوازدهم بهمن سال ۱۳۱۵ خورشیدی در شیراز متولد شد.
او در سال ۱۳۳۵ دیپلم خود را در رشته ریاضی در شیراز گرفت.
وی تحصیلات حوزه ای را در شیراز و قم پی گرفت و از سال ۴۲ به مدت ۱۰ سال در مسجد شمشیرگرهای شیراز برای جوانان و دانشجویان نشست هایی مختلف برگزار کرد و پس از تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه فعالیت های سیاسی رسمی خود را آغاز کرد.
به سبب فعالیت های سیاسی ومبارزاتی به ویژه در ارتباط با مسجد شمشیرگرها چندین بار بازداشت، زندانی و تبعید شد و در فعالیت های انقلابی در شیراز نقش موثری داشت.
آیت الله حائری شیرازی پس از پیروزی انقلاب مدتی به تدریس در دانشکده الهیات پرداخت و در اولین دورهٔ مجلس شورای اسلامی با رای مردم شیراز به این مجلس راه یافت.
پس از شهادت آیت الله سید عبدالحسین دستغیب به دست منافقین ‌در آذرماه ۱۳۶۰ ، حضرت امام خمینی(ره) آیت آیت الله محیی الدین حائری شیرازی را به جای این شهید به عنوان نماینده خود و امام جمعه شیراز منصوب کردند.
وی در سال ۱۳۸۷ استعفا داد که از اواخر بهمن ۱۳۸۷ با حکم آیت الله خامنه ‌ای، آیت الله اسدالله ایمانی به عنوان نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز منصوب شد.
بیش از ۲۰ کتاب به قلم آیت الله حائری شیرازی نگاشته و منتشر شده‌ است که مثل ها و پندها (در ۸ جلد)، پول رایج جهانی و احیای پول اسلام، در اسلام پول نباید کار بکند، در سایه سار وحی، انسان الهی، سیری در آفاق نور، انسان‌ شناسی،تفسیر سوره حمد، درس سحر(شرح ابیات حافظ)، راه رشد و تبلیغ در جبهه از جمله این کتاب هاست.
۹۸۷۳ /۶۱۱۸
مصاحبه: محمدامین افشارپور ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


گردشگری


رعایت شئون