اخبار گردشگری

فراخوان روستائیان به تشکیل سمن های میراث فرهنگی در تالش

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا چنگیز شکوری در همایش نقش سمن ها در صیانت میراث فرهنگی در سالن معراج اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تالش گفت: اراده دولت در حمایت از اشتغال روستایی جدی و نقش روستاییان در ایجاد اشتغال و درآمد پایدار مهم است و استاندار گیلان نیز بر حمایت از بوم گردی و ارائه طرح های راهبردی در این حوزه تاکید دارد.
وی افزود: دولت اعتبارات خوبی برای اشتغال حوزه گردشگری اختصاص داده و باید برای استفاده از آن و ایجاد اشتغال، سازمان ها و انجمن های مردم نهاد میراث فرهنگی در روستاها ایجاد شود.
وی اظهار کرد: تالش از غنای آثار باستانی برخوردار است و ویژگی هایی نظیر ساحل، جلگه، جنگل و کوهستان نیز فرصت دوچندانی برای توسعه صنعت گردشگری و اشتغال در این شهرستان ایجاد کرده است.
شکوری ادامه داد: تمدن تالش به اقتضای جغرافیایش از معماری خاص دارای مصالح بومی و منازل لته پوش برخوردار بوده است و آثار مکشوفه از جمله قیچی و دستبند مفرغی با خط میخی و جام زرین در ییلاقات، حکایت از صنایع نساجی و دستی، زرگری و خیاطی تالش در حدود سه هزار سال قبل دارد.
او از دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی بخش مرکزی خواست با همکاری ادارات متولی، زمینه تشکیل سمن ها و انجمن های میراث فرهنگی در روستاها را فراهم آورند.
شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.
دریافت خبر: عیسی پاشاپور**انتشاردهنده:کبیری
۷۱۰۶ / ۷۱۲۴/۲۰۰۷

انتهای پیام /*


فرهنگی


گیلان


سمن های میراث فرهنگی


تالش