اخبار گردشگری

جشن دانش آموزی یلدا در پایتخت روسیه برگزار شد

به گزارش روز پنجشنببه ایرنا، در این مراسم که امروز در مجتمع آموزشی وابسته به سفارت جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، حدود ۱۰۰ دانش آموز شرکت داشتند.
در این مراسم که پس از تلاوت آیاتی چندازکلام الله مجیدو سرود ملی برگزار شد، دانش آموزان ایرانی، تاجیکستانی، افغانستانی و جمهوری آذربایجان در مقاطع مختلف با توضیح کارشناسان فرهنگی و آئینی ایران با ویژگی های شب یلدا و فلسفه اجتماعی آن آشنا شدند.
پوشش رنگارنگ دانش آموزان خردسال، صرف خوراکی های ویژه یلدا، شعر خوانی و همچنین اجرای برنامه های شاد و نمایش و سرود و کلیپ و مسابقه و مقاله خوانی از جمله ویژگی های مراسم یلدا در مجتمع آموزشی پیام امام (ره) بود.
همچنین علیرضا موحدنیا مدیر مجتمع آموزشی پیام امام خمینی (ره) با اشاره به پیوستگی فرهنگی و تمدنی کشورهای منطقه با زبان فارسی و ترکیب فرهنگ ها با یکدیگر، گفت: یلدا نشانه و نمادی از دوستی همه مردم است که از هزارها سال پیش تاکنون گرامی داشته می شود.
وی افزود: مراسم یلدا در مجتمه آموزشی درراستای معرفی فرهنگ غنی ایرانی و تبادل فرهنگها و شناخت دانش آموزان از آداب قدیم ایران و معرفی فرهنگ یکسان ما با مردم تاجیکستان افغانستان و آذربایجان برگزار شد.
موحدنیا ادامه داد: اکنون نیز شب یلدا پس از قرن ها همچنان مورد احترام است و در این شب اعضای خانواده ها کنار هم جمع شده و بزرگان را تکریم می کنند.
۵۰ درصد از ۱۴۰ دانش آموز این مجتمع افزون بر ایران از کشورهای مختلف اسلامی به ویژه جمهوری آذربایجان، تاجیکستان و افغانستان هستند که مدرک تحصیلی آن به شرط تسلط به زبان روسی در نظام آموزشی روسیه رسمیت دارد.
مجتمع آموزشی مسکو وابسته به سفارت جمهوری اسلامی ایران زیر نظر آموزش و پرورش، برگرفته از پیام تاریخی دی ماه ۱۳۶۷ امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به «میخاییل گورباچف» آخرین صدر هیات رئیسه اتحاد جماهیر شوروی پیش از فروپاشی است که یکی از بزرگترین مدارس جمهوری اسلامی در خارج از کشور محسوب می شود.
شبد**اروپام*۳۹۱ **۱۰۱۰
انتشار:حسن معظمی

انتهای پیام /*


فرهنگی


روسیه


مجتمع آموزشی


جشن دانش آموزی یلدا