اخبار گردشگری, گردشگری و توریسم

معاون مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان: انار نادری ظرفیتی برای رونق گردشگری بادرود

به گزارش خبرنگار ایرنا، ‘محسن یارمحمدیان’ پنجشنبه در یازدهمین جشنواره انار نادری بادرود با تاکید بر اهمیت توسعه گردشگری بیان کرد: انار نادری بادرود یکی از پنج رقم معروف انار در کشور است و باید از ظرفیت تولید چنین محصولی در زمینه گردشگری نیز بهره برداری شود تا با ایجاد شغل از مهاجرت جوانان منطقه نیز جلوگیری کند.
وی با تاکید بر تقویت زیرساخت های گردشگری افزود: اراده جمعی لازمه رونق صنعت گردشگری در استان است و از هرگونه سرمایه گذاری در این بخش حمایت می شود و دولت تدبیر و امید اهتمام ویژه ای برای کمک به سرمایه گذاران در بخش گردشگری دارد.
معاون مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان بیان کرد: مسئولان نیز باید مانع از تخریب و تغییر بافت های قدیمی و خانه های خشت و گلی منطقه شوند چرا که راه اندازی قطار گردشگری تهران- بادرود فرصتی مناسب از جمله برای معرفی اثرها و بناهای تاریخی، صنایع دستی و راه اندازی بازارچه های محلی برای گردشگران داخلی وخارجی است.
به گفته او، تا پایان سال ۱۳۹۱ آمار سفر گردشگران خارجی به استان اصفهان ۶۰ هزار نفر بود که این تعداد هم کنون به ۳۵۰ هزار نفر رسیده است.
یازدهمین جشنواره انار نادری بادرود در حالی برگزار شده که یک هزار و ۵۰۰ هکتار از باغ های بادرود زیرکشت انار قرار داشت اما سرمای زودرس پائیزه بیش از یک هزار و ۳۰۰ هکتار از باغ ها را تحت تاثیر قرار داد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نطنز پیش تر از سرمازدگی نزدیک به ۹۰ درصد درختان انار باغ های بادرود و خسارت ۳۰۰ میلیارد ریالی به کشاورزان منطقه خبر داده بود، به طوری که تا پنج سال آینده کشاورزان و باغداران از داشتن محصول انار محروم خواهند بود.
بادرود با بیش از یک میلیون اصله درخت انار سالانه ۳۰ هزار تن محصول تولید می کرد و از این نظر جایگاه دوم استان اصفهان را داشت.
۹ هزار و ۵۰۰ هکتار از مجموع ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ ها و زمین های کشاورزی شهرستان نطنز در بادرود است.
شهر بادرود با ۲۷ هزار نفر جمعیت در فاصله نزدیک به ۳۰ کیلومتری نطنز و ۱۵۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع می باشد.
خبرنگار: رحمت الله کاملی بادی ** انتشار دهنده: محمد ملا حمزه زاده
۷۴۳۰/۸۱۲۳

انتهای پیام /*


اجتماعی


انار


نطنز