اخبار گردشگری

قطار گردشگری تهران – بادرود راه اندازی می شود

به گزارش ایرنا، روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه به نقل از علی کاظمی منش اضافه کرد: پس از راه اندازی موفق قطارهای گردشگری در چند مسیر، اولین قطار گردشگری تهران – بادرود ۱۶ آذر امسال حرکت خود را از ایستگاه راه آهن تهران به سمت کویر مرکزی ایران طبق زمان بندی انجام می دهد.
وی تصریح کرد: این تور ریلی گردشگری از روستاهای تاریخی ابیانه، سرخ، آتشکده ‘ هارپارک’، مسجد حاجتگاه، کاروانسرای ابوزید آباد و رمل های شنی سیازگه بازدید خواهد کرد.
مدیر کل برنامه ریزی و نظارت بر خدمات مسافری شرکت راه آهن با بیان اینکه در این قطار گردشگری برای مسافران در طول سفر صبحانه، نهار، شام و پذیرایی میان وعده پیش بینی شده است، زمان بازگشت قطار گردشگری از ایستگاه راه آهن گل سرخ به تهران را ساعت۲۰ و ۵۰ دقیقه اعلام کرد.
کاظمی منش خاطر نشان کرد : این قطار پنجشنبه هر هفته بصورت برنامه ای تردد می کند و علاقه مندان می توانند بلیت این قطار گردشگری را از طریق آژانس های گردشگری و سایت فروش بلیت شرکت رجا خریداری کنند.
بخش بادرود با جمعیت حدود ۲۵ هزار نفر در فاصله ۳۰ کیلومتری نطنز و ۱۵۰کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.
شهرستان نطنز پس از اصفهان و کاشان رتبه سوم را به لحاظ شمار اثرهای تاریخی، طبیعی و فرهنگی به خود اختصاص داده است.
این شهرستان دارای ۱۸۰۰ بنای تاریخی می باشد که حدود ۱۲۰ اثر آن به ثبت فهرست آثار ملی کشور رسیده است.
استان اصفهان با برخورداری از آب و هوای چهار فصل و جاذبه های طبیعی و بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
این استان در سال ۱۳۴۷ به شبکه سراسری راه آهن کشور پیوست و دارای ۶۸۱ کیلومتر و ۶۷۷ متر خط اصلی، ۱۸۸ کیلومتر خط مانوری و ۶۶ کیلومتر خط صنعتی و تجاری ریلی است.
۲۰۹۳ ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


قطارگردشگری تهران


بادرود


شرکت راه آهن