اخبار گردشگری

۴ گام راه اندازی یک کسب و کار آنلاین برای آسودگی در سفر

اگر اهل سفر و گردشگری با خانواده بوده و از آن دسته افرادی هستید که ماشینشان آماده به حرکت برای رفتن به جاده است و یا دائما سایت های رزرو هتل را رصد کرده و تا کنون اقامت در نیمی از هتل های یزد و شیراز و شهرهای بهشتی گیلان را  تجربه کرده اید. اگر کارنامه شما پر است از تجربه سفرهای کوتاه و بلند و هیجان انگیز و بهترین نرخ برای بلیط های هواپیما در اکثر مقاصد گردشگری را می دانید، قطعا با مساله و دغدغه مرخصی کاری گرفتن و هماهنگی زمان مناسب برای سفر بسیار رو به رو بوده اید.

این مقاله روایتی است از نکات و تجربیات بسیار جالب “برایان رویال” برای راه اندازی یک کسب و کار مجازی و آنلاین تا به طور کل دغدغه مرخصی و هماهنگی زمان برای شما برطرف شود و با خیال آسوده سفر کنید. همچنین این مطلب حاوی نکات ارزشمندیست تا اگر ایده کسب و کار آنلاین را در سر می پرورانید اما تا به حال اقدامی در خصوص آن نکرده اید، هدفمند تر راه را آغاز کنید.

گام اول : انتخاب موضوع تجارت
قطعا زمینه های مختلفی برای تجارت آنلاین وجود دارد مثل کارهای فریلنسری مانند ترجمه یا داشتن یک وبلاگ بسیار خوب در حوزه سفر که بتوانید تجربیات خود را به نحوی جذاب برای دنبال کنندگان تان در آن ثبت کنید. حتی کارهای آنلاین دیگری نیز مانند طراحی سایت، کارهای گرافیکی و …. نیز زمینه هایی است که به صورت دورکاری می توانید در سفر نیز به آن بپردازید.
نکته مهم در خصوص انتخاب حوزه تجارت، در نظر گرفتن سبک زندگی مورد علاقه تان است.
اگر شما در سفرهای جاده ای زمانبری هستید که به مدت طولانی دسترسی به اینترنت ندارید نباید کسب و کاری را انتخاب کنید که دائما نیاز به بررسی و به روزرسانی به صورت آنلاین دارد و یا اگر تمایلی به کمک به مردم و در ارتباط با آنها را ندارید، تجارت هایی که خدمات ارائه می دهند مناسب شما نیست. برای انتخاب موضوع لازم است تا از خود سوالاتی اینچنین بپرسید. اما نکته با اهمیت در انتخاب زمینه تجارت این است :

گام دوم : شروع تجارت
یکی از بزرگترین اشتباهاتی که مردم در این راه دچار می شوند، برنداشتن گام بعدیست. اگر زمان زیادی را برای انتخاب موضوع صرف کرده اید و هنوز وارد گام بعدی نشدید پیشنهاد من این است که یک مشتری را در اطرافتان پیدا کرده و شروع کنید. مثلا یک دوست و یا یکی از اعضای فامیل خود را بیابید که به دنبال یک خدمت یا برطرف ساختن نیاز خاصی است. از او درباره راه برطرف ساختن نیازش بپرسید و نظرش را بدانید و حتی اگر موافق بود یک ماه به صورت رایگان برایش کار کنید.و یا اگر به طور مثال موضوع انتخابی شما راه اندازی یک وبلاگ سفریست باید در ابتدای راه زمان زیادی را بر پربار ساختن آن صرف کنید. مثلا زمانی که به اصفهان سفر می کنید، در خصوص بهترین رستوران ها، جاذبه های کمتر دیده شده، هتل های اصفهان و هر آنچه در مدت سفر کشف کرده اید و برای دیگران جذاب است را با قلمی زیبا ثبت کنید تا مخاطبان بیشتری را با خود همراه کنید.  اگرچه می توانید در اول راه مبالغ زیادی راصرف هزینه تبلیغات و طراحی برند و … کنید، اما این کار به هیچ وجه توصیه نمی شود. بهترین راه بهبود تدریجی یک کسب و کار است. ضمن اینکه با خدمت رایگان برای مدتی، شما پروژه خود را تست و خطا یابی خواهید کرد. بنابراین به تدریج و با هزینه کمتر پروژه را گسترش می دهید.

گام سوم : یافتن مشتری