اخبار گردشگری

میراث فرهنگی اردبیل از راه اندازی موزه های خصوصی حمایت می کند

فردین عینی روز چهارشنبه افزود: در این طرح فرد مجموعه دار با مراجعه اداره کل میراث فرهنگی مجموعه خود را معرفی کرده و با تامین هزینه ها و مکان ایجاد موزه، نسبت به راه اندازی اقدام می کند.
وی با اشاره به مراجعه حدود ۱۰ علاقمند در این زمینه اظهار کرد: برخی مراجعان مجموعه قابل نمایش نداشته و برخی نیز تامین زمین و مکان موزه را درخواست می کردند که برابر با مقررات امکان پذیر نیست.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی میراث فرهنگی اردبیل ، وی گفت: در صورتی که فردی نسبت به ایجاد موزه اقدام کند، در تامین برخی تجهیزات مورد حمایت اداره کل میراث فرهنگی استان قرار خواهد گرفت .
او با بیان اینکه فرهنگ علاقمندی به موزه و نگهداری اشیای تاریخی و باستانی نیازمند تقویت است، اظهار کرد: این طرح می تواند اثرات مطلوبی در راستای فرهنگ سازی مقوله حفاظت و صیانت از آثار تاریخی به دنبال داشته باشد.
وی تعداد موزه های استان را ۱۳ مورد و تعداد موزه های زیرپوشش سازمان میراث فرهنگی را هشت مورد برشمرد و گفت: از این هشت مورد ، موزه شهر خلخال بدلیل تعمیرات و تامین تجهیزات فعلا تعطیل است.
اردبیل به دلیل پیشنیه تاریخی دارای آثار فرهنگی و تاریخی فراوانی است.
موزه مفاخر دینی ، موزه تخصصی باستان شناسی ، موزه چینی خانه مجموعه شیخ صفی ، موزه مردم شناسی ، موزه صنایع دستی و موزه تاریخ طبیعی اردبیل گوشه هایی از تاریخ و تمدن این دیار را به نمایش گذاشته است.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده:عارف شیرزاد
۶۰۱۸/ ۱۲۵۷

انتهای پیام /*


فرهنگی


موزه


اردبیل


عینی