اخبار گردشگری

رونق صنعت گردشگری یکی از اولویت های اصلی استان است

به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد تسهیل که در سرسرای تدبیر استانداری کرمانشاه برگزار شد، هدف اصلی ستاد تسهیل را بر طرف کردن موانع تولید برشمرد و افزود: شناسایی موانع تولید استان خود به خود منجر به اشتغال خواهد شد.
وی گفت: امروزه بحث گردشگری مانند پوشاک و سلامت در سبد خانوار قرار دارد، بنابراین با وجود گردشگران فروانی که در کشور وجود دارند باید زیرساخت های گردشگری و فضای کسب و کار گردشگری استان را فراهم کنیم.
وی اظهار کرد: از زمانی که در استان حضور پیدا کردم شاهد تلاشها و پیگیریهای مدیرکل میراث فرهنگی استان بوده ام و عملکرد آقای بالایی قابل تحسین است، اما تا وضعیت مطلوب فاصله داریم.
استاندار کرمانشاه تاکید کرد: در حوزه گردشگری نیاز به برندسازی و تجاری سازی داریم تا گردشگری نقش خود را در ایجاد اشتغال در استان بخوبی ایفا کنند.
بازوند در ادامه گفت: قبل از جذب سرمایه‌گذار به استان باید فضای کسب و کار استان را رو به راه کنیم تا خود به خود سرمایه‌گذاران تمایل پیدا کنند به استان بیایند.
استاندار کرمانشاه، نقش اعضا ستاد تسهیل برای رفع مشکلات تولید و رونق کسب و کار را بسیار حیاتی دانست و تاکید کرد: جلسه های ستاد تسهیل استان باید هفته ای چهار بار تشکیل شود.
وی گفت: اگر موفق شویم موانع سر راه تولید را بر داریم، سرمایه گذاران خودشان مشتاق به سرمایه گذاری در استان می شوند و ‌نیازی به پهن کردن فرش قرمز نیست.
در ادامه این جلسه مشکلات پروژه های گردشگری هتل های پارسیان و راه کربلا، مجتمع گردشگری اقامتی قلعه سینا و رستوران زاگرس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای چهار هزار اثر تاریخی شناسایی شده است که تاکنون بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ اثر آن ثبت ملی شده است.
مجموعه آثار تاریخی بیستون نیز در فهرست آثار جهانی قرار گرفته است.
۸۰۶۶ خبرنگار:عباداله آذرگون ** انتشاردهنده:علی مولوی

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


ستاد سهیل


استاندار کرمانشاه