اخبار گردشگری

۲۸ دستگاه در زمینه ایجاد زیرساخت های گردشگری وظیفه دارند

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ جلیل بالایی روز پنجشنبه در جمع فعالان حوزه گردشگری شهرستان پاوه در فرمانداری این شهرستان افزود: تازمانی که این ۲۸دستگاه در کنار هم و همراه با میراث فرهنگی حرکت و اقدام نکنند توسعه گردشگری اتفاق نخواهد افتاد.
او با اشاره به ظرفیت های بالای گردشگری در شهرستان پاوه وجود نیروی انسانی توانمند و خلاق و مردمان خونگرم و میهمان پذیر را در کنار این ظرفیت ها از عناصر مهم گردشگری این شهرستان عنوان کرد.
وی به اهمیت زیرساخت های گردشگری اشاره کرد و گفت: در این حوزه ما نیازمند احداث و تقویت واحدهای اقامتی و پذیرایی به اندازه جمعیت گردشگرانی که به این منطقه می آیند، هستیم.
وی افزود: برای انجام این کار تسهیلات مناسب در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهیم و تعهد می کنیم در صدور مجوزها و فرآیند صدور مجوزها تسهیل لازم و کافی را ایجاد کنیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه افزود: در حوزه میراث فرهنگی خوشبختانه پایگاه جهانی اورامان که در این شهرستان تشکیل شده است، پرونده اش با دقت و سرعت در حال پیشرفت است.
وی اظهار امیدواری کرد در آینده این منظر به عنوان یک منظر جهانی به ثبت برسد و جهانیان این منطقه را ببینند و بشناسند.
بالایی افزود: در حوزه ایجاد محرک های گردشگری هم، ایجاد دفاتر خدمات مسافرتی، تور لیدرها، راهنمایان گردشگری و سایر عناصری که در شناسایی، معرفی و مدیریت خدمات سفر مؤثر هستند اعلام آمادگی کرده ایم
وی افزود این کار نیازمند حضور مردم وسرمایه گذاران در پای کار است و ما هم در صدور مجوزهای لازم، قیمت گذاری ها و هم در نظارت و هم در تسهیل فرآیندها در کنار مردم و سرمایه گذاران هستیم.
در این نشست فرماندار شهرستان پاوه نیز با اشاره به ظرفیت و توانمندی های شهرستان پاوه در بخش گردشگری گفت: همکاری بانک ها و ادارات مرتبط در فرآیند پرداخت تسهیلات و صدور مجوزهای لازم برای سرمایه گذاران مهمترین عامل در توسعه گردشگری است.
پرویز ایده پور افزود: متأسفانه این همراهی از سوی دستگاه های مرتبط و بانک ها به خوبی صورت نگرفته است و همین موضوع موجب نتیجه نگرفتن طرح ها شده است.
وی افزود: ما در این راستا شاهد تشکیل جلسات و نشست های متعدد با فعالان اقتصادی و گردشگری، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها به عنوان یکی از نمادهای تلاش شهرستانی در حوزه گردشگری بوده ایم.
ایده پور افزود: ما کار و فعالیت خودمان را از روستاها به عنوان زیربنا و اساس تولید و اشتغال آغاز کرده ایم و به همین خاطر هم اکنون بیشتر مردم روستاهای شهرستان پاوه آگاهی و اطلاعات کافی در زمینه فرآیند صدور مجوزهای لازم برای اجرای طرح ها و تسهیلات را دارند که این یک نکته مثبت است.
فرماندار پاوه در ادامه افزود: برنامه توسعه گردشگری شهرستان در قالب سند چشم انداز مشخص شده است و با توجه به ظرفیت و پتانسیل های موجود در این حوزه برای ایجاد اشتغال از اهمیت خاصی برخوردار است.
ایده پور بابیان اینکه در حوزه گردشگری اقدامات خوبی در دوسال گذشته انجام گرفته، گفت: این اقدامات موجب افزایش تعداد گردشگران شهرستان شده است
وی افزود امسال هم مصمم هستیم برنامه های مدونی را در حوزه گردشگری اجرا کنیم که در این راه نیازمند توجه و حمایت همه اعم از مسئولان استانی و کشوری به ویژه بانک ها برای تسهیل در پرداخت تسهیلات و همراهی مردم و سرمایه گذاران هستیم.
فرماندار پاوه تصریح کرد: با توجه به عدم وجود زمین های کشاورزی و صنعت در شهرستان تنها راه توسعه پاوه و ایجاد اشتغال مردم توجه به گردشگری است و در این راه همراهی و ارائه راهکار توسط فعالان این عرصه بسیار مهم و حائز اهمیت است.
شهرستان پاوه با بیش از ۶۱ هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان کرمانشاه قرار دارد.
۷۴۴۸/۳۰۳۳ خبرنگار: محمد هادی زامیاد** انتشار دهنده:فرزاد نویدی

انتهای پیام /*


کلیات


نشست فعالان گردشگری


مدیرکل میراث فرهنگی


فرماندارپاوه


پاوه