اخبار گردشگری

طرح ملی نصب پلاک ماندگار مفاخر خراسان شمالی آغاز شد

به گزارش ایرنا، در آیین نصب نخسین پلاک ماندگار مفاخر استان خراسان شمالی با حضور معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی و مسئولان شهرستانی و فرهنگ دوستان شهرستان اسفراین بر سر در منزل استاد ‘احمد شاهد’ شاعر و نویسنده اسفراینی و از مفاخر استان انجام شد .
استاد احمد شاهد شاعر پیشکسوت اسفراینی متولد سال ١٣١٠ فارغ التحصیل رشته تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، حدود ۶٠ سال است که در عرصه نویسندگی و شاعری فعالیت دارد و تاکنون تالیفاتی ازرشمندی در حوزه های شعر و ادب و تاریخ داشته است. کتاب تاریخ آستوئن و دیوان شاهد از مهم ترین آثار به چاپ رسیده وی به شمار می رود.
به گزارش ایرنا طرح ملی پلاک ماندگار از سوی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور برای حفظ میراث فرهنگی ناملموس و معنوی ایران، وظیفه شناسایی و معرفی محل سکونت هنرمندان، اهالی فرهنگ، علم و دین چهره های ماندگار، شاخص و تاثیر گذار در یک رسته فرهنگی و هنری بر سر در منازل این مفاخر نصب می شود.
اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی برنامه نصب ۵کاشی پلاک ماندگار برای ارج نهادن مفاخر این استان را دارد که نخسین پلاک ماندگار مفاخر در شهرستان اسفراین نصب شد .
شهرستان ۱۲۰هزار نفری اسفراین در ۶۰کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد به داشتن مفاخرعلمی فرهنگی و ادبی از سده های گذشته تاکنون مفتخر بوده است.
۷۱۸۹ / ۶۰۴۲ خبرنگار: بتول صارمی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

انتهای پیام /*


فرهنگی


پلاک ماندگار


مفاخر ادبی


خراسان شمالی