اخبار گردشگری

حیوان خانگی خود را در خانه تنها بگذارید و مطمئن سفر کنید

حیوان خانگی را آماده کنید
۱٫ حیوان خانگی را آماده کنید
نیازهای حیوان خانگی خود را ارزیابی کنید. حیوانات خانگی با یکدیگر متفاوت هستند و شخصیت های منحصر به فرد خود را دارند. زمانی برخی حیوانات خانگی را برای مدت طولانی تنها می گذارید مشکلی روی نمی دهد اما برای برخی دیگر این طور نیست. حیوانات خانگی که اجتماعی تر هستند نیازها و شرایط پزشکی دارند و یا حیواناتی که به تعامل زیاد با دیگران خو گرفته اند، نمی توانند برای مدت طولانی تنها باشند.

• جدول زمانی غذا دادن به حیوان خود را در نظر داشته باشید و یا اینکه اگر نباشید حیوان شما مایل به خراب کاری و شیطنت است یا خیر.

• حیوانات جوان نسبت به حیوانات مسن تر،  از توانایی کمتری برای مدیریت خود در تنهایی برخوردارند.

• اگر حیوان شما اظطراب و تشویش تنهایی دارد، از پرستاران حیوانات خانگی  یا پانسوین ها استفاده کنید. 

برنامه و جدول زمانی حیوان خانگی خود را تنظیم کنید
دو هفته قبل از اغاز سفر خود، حیوان خود را برای مدت بیشتری در خانه تنها بگذارید. اگر معمولا وقتی سر کار هستید حیوان خود را تنها می گذارید، هر روز برای چند ساعت بعد از کار نیز  خانه خود را ترک کنید. اگر معمولا حیوان خود را در طول روز می بینید، زمانی که سر کار هستید حیوان خود را در خانه تنها بگذارید. این امر حیوان شما را اماده می کند تا زمان بیشتری را در خانه تنها باشد.

دستورالعمل های مفصل بنویسید 
اگر فرد دیگری را مسئول مراقبت از حیوان خانگی خود قرار داده اید، بسیار مهم است تا اطلاعات کاملی برای مراقبت از حیوان خود به او بدهید. شماره تماس خود و شماره تماس دامپزشک حیوان را برای مواقع ضروری به فرد مورد نظر بدهید. اگر حیوان شما رژیم غذایی خاص و یا اسباب بازی و جایزه های خاصی را دوست دارد، این اطلاعات را یادداشت کنید. اطلاعات مورد نظر در مورد روزمرگی ، عادت های حمام کردن، برنامه غذایی و برنامه درمانی  حیوان را حتما در یادداشت خود بگنجانید. وقتی کسی پشت در است حیوان شما هیجان زده می شود، ایا حیوان شما مکان مورد علاقه ی خاصی برای پنهان شدن دارد.

• زمانی که دستورالعمل های نگهداری از حیوان خود را یادداشت می کنید تا حد امکان مشروح و مفصل بنویسید. بهتر از اطلاعات اضافی به فرد بدهید تا اینکه اطلاعات ناکافی داشته باشد و با موارد پیش بینی نشده روبه رو شود. 

با دامپزشک خود صحبت کنید
با دامپزشک خود صحبت کنید
 بسیار مهم است که قبل اغاز سفر  حیوان شما به روز واکسیناسیون شود و از سلامتی ان اطمینان حاصل کنید. این بهترین زمان برای پرسیدن در مورد گزینه های موجود برای تنها گذاشتن حیوانتان است. ممکن است دامپزشک شما اطلاعات و توصیه های کاملی در مورد مراقبان و پانسیون ها نگهداری حیوانات باشد. گزاشتن حیوان در محلی قابل اعتماد و مطمئن شما را از نگرانی در حین سفر دور نگه می دارد.


مراقبت از سگ

۲٫ مراقبت از سگ 

مراقبان حیوانات حیوانات خانگی را امتحان کنید. امدن فردی به خانه، حیوان شما را در محیط زندگی معمول خود راحت  و ارام تر می کند. تصمیم بگیرید که این مراقب چند بار باید به خانه شما سر بزند. ایا یک بار یا چند بار در یک روز باید به حیوان شما سر بزند. بهترین گزینه این است تا از یک مراقب حرفه ای استفاده کنید. مراقبان حرفه ای را می توانید در مرکز ملی مراقبان حیوانات خانگی حرفه ای  (NAPPS) پیدا کنید.

• مراقبان برای گربه ها  بسیار ایده ال و مطلوب هستند که ترجیح می دهند در محیط خانه بمانند و دوری از خانه برای انها استرس زا است.

• یک مراقب اضافی برای موقعیت های ظروری یا اورژانسی در نظر بگیرید.

از دوستان یا همسایه خود بخواهید تا به حیوان شما سر بزنند

از دوستان یا همسایه خود بخواهید تا به حیوان شما سر بزنند

حیوان خود را در خانه تنها بگذارید و از دوستان یا همسایه مورد اعتماد خود بخواهید تا هر از گاهی به او سر بزنند. حیوان خود را به دوست یا همسایه خود معرفی کنید تا حیوانتان احساس ارامش کند. یک پیاده روی با حیوان خانگی و دوستتان و یا اینکه دعوت وی برای صرف یک وعده غذایی را برای اشنایی بیشتر امتحان کنید.

• دریابید که دوست یا همسایه شما تجربه ای از بودن با حیوانات دارد یا خیر.

• می توانید حیوان خود را در خانه دوست یا همسایه خود بگذارید

• اگر قصد دارید حیوان خود را به خانه شخص دیگری ببرید، اشیایی را با خود به خانه فرد مورد نظر ببرید تا حیوان شما احساس ارامش کند.

حیوان خود را به پامسیون ها بسپارید
حیوان خود را به پامسیون ها بسپارید
می توانید حیوان خود را به پانسیون های مجهز نگهداری حیوانات بسپارید. مطمئن شوید که مرکز مورد نظر تایدیه قانونی از از مرکز خدمات حیوانات خانگی ملی (IBPSA) را داشته باشد. سوالات دیگری نیز هست که باید از پانسیون نگهداری بچرسید، سوالاتی همچون: وسایل تمیز و مطمئن، هوای کنترل شده مکان نگهداری، زمان تکرار ورزش برای حیوانات، وضعیت بهداشتی و نهوه تمیزکردن حیوانات، حیوان شما کجا اقامت خواهد داشت و چه مقدار با دیگر حیوانات تعامل خواهد داشت.

• از انجا  که  سگ ها حیوانات اجتماعی هستند، رفتار بهتری را  در پانسیون های نگهداری  از خود نشان می دهند .

• بهتر است قبل از هماهنگی، پانسیون مورد نظر را  بازدید کنید.

• شماره تماس خود و دامپزشک حیوانتان را به  افراد داخل پانسیون بدهید.

نگهداری در خانه دیگر افراد را امتحان کنید
نگهداری در خانه دیگر افراد را امتحان کنید
برخی افراد پیشنهاد نگهداری از چند حیوان را در منزل خود می دهند. این مورد برای حیواناتی که می خواهند با دیگر حیوانات باشند بسیار مناسب است. این محیط بسیار دوستانه تر  از پانسیون های قدیمی است. از دامپزشک خود در مورد چنین گزینه های سوال کنید. به همان روشی که پانسیون ها را ارزیابی می کنید، خانه ها را نیز بررسی و ارزیابی کنید.

• با جست و جو در دنیای مجازی می توانید خانهه ای را برای حیوان خود پیدا کنید.

• حتما قبل از برنامه ریزی برای بردن حیوان خود به این خانه ها، از مکان مورد نظر و تجهیزان ان بازدید کنید.


مراقبت از دیگر حیوانات
۳- مراقبت از دیگر حیوانات
جای  حیوان در قفس را عوض کنید. حیوانات در قفس همچون همستر، جوندگان، خوکچه هندی، خزندگان و دوزیستان را می توان به خانه دوستان و اشنایان و به خان های نگهداری برد. برنامه ای از نیازهای اب و غذایی، زمان تمیز کردن و دمای مورد نظر برای نگهداری تهیه کنید. چیزهایی همچون تزیینات، پتو و ملافه گرم کردن حیوان یا تخت کوچک ان را با خود ببرید تا محیط جدید را همچون خانه خودتان جلوه دهد.

• اگر نمی توانید تخت حیوان را جابه جا کنید، یک نفر روزانه باید به حیوان شما سر بزند.

محیطی را انتخاب کنید که شبیه خانه خود شما است
محیطی را انتخاب کنید که شبیه خانه خود شما است.

 تغییر مکان حیوان  به محلی که کودکان در ان حضور دارند می تواند خطرناک و استرس زا باشد. اگر حیوان شما به بودن در مکان ارام همراه با بزرگسالان عادت دارد، مکانی را پیدا کنید تا چنین جایی را برای او تدایی کند.

• محیط  محل جابه جایی از اهمیت زیادی برخوردار است. ممکن است حیوان شما گیج و سردرگم شده و یا احتمالا به علت تغییر سبک زندگی بیمار شود.

برای گربه ها و پرندگان خود، مراقب داخل خانه استخدام کنید

برای گربه ها و پرندگان خود، مراقب داخل خانه استخدام کنید

گربه ها و پرندگان از بودن در محیط ثابت و همیشگی و اشنا لذت می برند. ممکن است پرندگان در محیط های نا اشنا بی قرار شده و یا پرهای خود را بکنند. به همین صورت گربه ها نیز در محیط های نا اشنا نا رام و بی قرار می شوند. بهترین راه ان است تا مراقبی را پیدا کنید تا در خانه شما بماند و یا اینکه هر روز به خانه شما سر بزند.

• اگر پرنده دارید، مطمئن شوید که پرستار شما در مورد انها اطلاعات لازم و کافی را دارد و با پرندگان راحت است.

• نباید گربه ها را در خانه ی دیگران تنها گذاشت. احتمال دارد تا فرار کرده، سعی کنند تا به خانه خودتان برگردند  و یا اینکه در خیابان پرسه بزنند.

حیوان خود را به یک پانسیون بسپارید

حیوان خود را به یک پانسیون بسپارید

برای این نوع از حیوانات، پانسیون اخرین گزینه است. مطمئن شوید که پانسیون مورد نظر نیازهای حیوان شما را براورده می کند. اگر قرار است  حیوان شما در پانسیونی بماند که سگ ها و گربه ها نیز در ان اقامت دارند، بهتر ان است تا در محیطی جدا نگهداری شود. همیشه  قبل از سپردن حیوان خود به پانسیون، مکان مورد نظر را بررسی کنید.

• از دامپزشک خود در مورد گزینه های نگهداری از این نوع حیوانات سوال کنید. برخی دامپزشکان خدمات مراقتی را نیز در اختیار افراد قرار می دهند.


حیوان خود را در خانه تنها بگذارید
۴- حیوان خود را در خانه تنها بگذارید
محیط خانه خود را راحت و ارام کنید. اگر قرار است حیوان شما به تنهایی در خانه بماند، ترموستات را روی یک درجه مناسب برای حیوان خود قرار دهید. دمای خانه را همان  طور تنظیم کنید که در خانه هستید. درهای اتاق هایی را که نمی خواهید حیوان به انها برود را ببندی. مطمئن شوید حیوان جای خواب راحتی دارد و به راحتی می تواند به سرویس بهداشتی خود دسترسی داشته باشد.

• غذا و اب را در مکان مشخص و اشنایی قرار دهید

راه های ورود و خروج سقفی را ببندید

راه های ورود و خروج سقفی را ببندید

اگر حیوانی دارید که ازادانه در همه جای خانه پرسه می زند، باید محیط خانه را برای او امن کنید. دستشویی ها، هواکش و منفذ های گرما و سرما را بپوشانید. هر گیاهی که ممکن است سمی باشد، مواد شوینده بهداشتی خانگی، داروها و مواد شیمیایی را دور از دسترس حیوان در قفسه های بالا قرارا دهید. لباس ها و کفش های خود، کتاب ها، مجلات، اثار هنری، صنایع دستی، غذا و …. را دور از دسترس حیوان قرار دهید. 

از دستگاه های تغذیه اتوماتیک استفاده کنید
از دستگاه های تغذیه اتوماتیک استفاده کنید
اگر ناچارید حیوان را برای چند روز تنها بگذارید، از دستگاه تغذیه اتوماتیک استفاده کنید. این دستگاه ها غذای مورد نیاز حیوان را برای هر چند روز که بخواهید در دسترس حیوان قرار می دهد. این امر مانع از پرخوری حیوان شما می شود. برخی حیوانات همچون گربه ها دوست دارند تا غذای تازه بخورند و خیلی مشتاق یک کاسه غذای پر رها شده نیستند. دستگاه های اتوماتیک هم برای غذا و هم برای اب موجود هستند.

به استفاده از دوربین در خانه فکر کنید

به استفاده از دوربین در خانه فکر کنید
اگر کسی را ندارید تا در هنگام غیبت به خانه شما سر بزند، دوربین های نظارتی به شما کمک می کنند تا مراقب حیوانتان باشید. برخی از مدل های  این دوربین ها به شما این امکان را می دهند تا با حیوان خود صحبت کنید. اگر نمی توانید  این دوربین ها  را خریداری کنید، برنامه ها و دستگاه های  نظارتی  ارزانتری نیز در دسترس هستند.

مترجم محمد رجبعلی
منبع: www.wikihow.com