اخبار گردشگری

بیش از ۲ هزار گردشگر خارجی به شهرستان سرعین سفر کردند

به گزارش ایرنا ، عاطف ناصری روز سه شنبه در نشستی با خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار افزود: در سال گذشته نیز در مجموع بیش از سه هزار گردشگر خارجی به سرعین سفر کردند.
وی با بیان اینکه حضور گردشگران هر سال در این شهرستان افزایش می یابد ، گفت: امسال مجموع مسافران ورودی به این شهرستان چهار میلیون نفر برآورد شده است.
ناصری با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای مجهز کردن آبدرمانی های سرعین بیان کرد: آبگرم های مدرن و سنتی سرعین از پنج مورد در سال ۹۳ به ۱۱ مورد در حال حاضر افزایش یافته است.
فرماندار سرعین توزیع آبگرم ها در سرعین را برای ارائه خدمات با کیفیت به مسافران با اهمیت دانست و افزود: این موضوع همچنین تمرکز مسافران در محدوده های خاص در سرعین را نیز کاهش داده است.
وی با اشاره به اینکه ظرفیت گردشگری سرعین در سطح کشور بی نظیر است گفت: سرعین به عنوان مرکز گردشگری طبیعی و سلامت توانسته در جذب گردشگران به استان نقش بزرگی داشته باشد.
فرماندار سرعین بیان کرد: با وجود اینکه سالانه میلیون ها گردشگر به سرعین رفت و آمد می کنند ، ولی همچنان چهره سنتی و مذهبی مردمان این شهرستان تغییری نکرده است.
وی گفت: اهالی شهرستان سرعین نیز نگاه ویژه ای به جذب گردشگر دارند و با اقدامات و همکاری های خود با مسوولان در استقبال از مسافران نقش مهمی ایفا می کنند.
ناصری در زمینه اجرای برنامه های مختلف در شهرستان سرعین افزود: در فصل گردشگری تابستان هر روز در چهار نقطه از سرعین کنسرت برگزار می شود.
وی گفت: در این شهرستان تنها برای ۱۵ هزار نفر تخت اقامتی وجود دارد و یک هزار نفر نیز می توانند در مدارس این شهرستان اسکان داده شوند.
وی علت اسکان مسافران در فضاهای سبز را اشباع هتل ها و مکان های اقامتی ذکر کرد و افزود: در سه روز تعطیلات عید فطر ۶۹ هزار دستگاه خودرو به سرعین وارد شده که به دلیل اشباع فضاهای اقامتی این خودروها به حاشیه شهر کشانده شد.
ناصری همچنین در ادامه با اشاره به روز خبرنگار ، خبرنگاری را چرخ دنده دموکراسی عنوان کرد و گفت: خبرنگاران به عنوان اطلاع رسان ممکن است دشمنانی نیز داشته باشند که از اطلاع رسانی شفاف آنها دلخوشی نداشته باشند.
وی افزود: در عرصه اطلاع رسانی باید عدالت و انصاف رعایت شود تا خبرنگاران نیز بتوانند به راحتی انتقادات خود را بیان کنند.
وی ادامه داد : در عرصه اطلاع رسانی و خبرنگاری نباید تعریف و تمجید مد نظر قرار گیرد و باید با اعتدال و میانه روی مشکلات و موانع کار نیز از سوی خبرنگاران بیان شود.
در این نشست از تعدادی از خبرنگاران فعال استان تجلیل شد.
شهرستان سرعین با دهها دهنه آبگرم معدنی و پیست اسکی آلوارس از مناطق گردشگر پذیر کشور در ۲۷ کیلومتری غرب اردبیل قرار دارد.
آلوارس به لحاظ داشتن ذخایر برف در طول دست کم شش ماه از سال رتبه نخست کشور را دارد و این منطقه به همراه امکانات تفریحی و ورزشی که در آن ایجاد شده نقش بسزایی در توسعه ورزش های زمستانی، جذب گردشگران خارجی ، ایجاد اشتغال و پرکردن اوقات فراغت جوانان و تکمیل موقعیت ویژه گردشگری در شهر سرعین دارد.
خبرنگار: مینا میرقاسمی ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
۳۰۰۶/۶۰۱۸

انتهای پیام /*

‘;

$.ajax({
type: “Post”,
url: “/NetServices/Ajax.aspx/SendToFriend”,
data: “{data:'” + data + “‘, enterd: ‘” + enterd + “‘ , captcha:'” + captcha + “‘ }”,
contentType: “application/json; charset=utf-8”,
dataType: “json”,
success: function (msg) {

if (msg.d == “”) {
//alert(‘با موفقیت ارسال شد’);
ResultText.innerHTML = “”+ divbody;
} else {
alert(msg.d);
ResultText.innerHTML = oldhtml;

}
ctl00_ctl00_ContentPlaceHolder_ContentPlaceHolder_NewsContent4_Ajaxsendfriend_uc1_Captcha_US1_chanagesecurecode();

},
error: function () {
ResultText.innerHTML = “error”;
}
});

}

function ShowPopup(layer, obj) {

$(“.popup”).colorbox({ width: “350px”, inline: true, href: “#ResultText” });
//var objLayer = document.getElementById(layer);
//doPopup(objLayer,obj)
}

ارسال به دوستان

نام:

ایمیل گیرنده:

برای ارسال به چندین ایمیل از علامت , استفاده کنید

Captcha: