اخبار گردشگری

مرمت بافت قدیمی قصبه نطنز با یک میلیارد ریال اعتبار آغاز شد

به گزارش ایرنا، حسین یزدانمهر روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: یکی از محورهای تاریخی شهر نطنز که روزانه مورد بازدید تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی قرار می‌گیرد بافت تاریخی قصبه است.
وی افزود: قرارگیری آثار تاریخی هم چون مجموعه تاریخی مسجد جامع و آرامگاه شیخ نورالدین عبدالصمد نطنزی، آتشکده ساسانی، حمام ‌ها وآب ‌انبارهای تاریخی، مسجد های تاریخی محلات، بازار قدیمی شهر، حسینیه ‌ها و تکیه های قدیمی و وجود کارگاه‌ های صنایع‌ دستی اهمیت و ارزش این بافت و محله را دوچندان کرده است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری شهرستان نطنز تصریح کرد: در این راستا مدتی قبل با هماهنگی با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان اصفهان تصمیم بر مرمت و بازسازی بافت این محله گرفته شد و با پیگیری ‌های مستمر مبلغ یک میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی جهت این امر در نظر گرفته شد.
وی ادامه داد: با انجام مراحل اداری و قانونی پیمانکار مربوطه مشخص و پس از عقد قرارداد، عملیات مرمتی به طور رسمی آغاز شد.
یزدانمهر برداشتن آسفالت کف معبر، زیرسازی، کف فرش با سنگ این محور، بدنه سازی با سیم‌ گل و شمشه ‌گیری با گچ را از جمله اقدام های مرمتی در این محدوده نام برد که در حال انجام است.
وی گفت: در حال حاضر و در مرحله اول و با توجه به میزان تخصیص اعتبار کوچه شیخ عبدالصمد حدفاصل خیابان مالک اشتر تا میدان جنب آب‌انبار کهنو مورد مرمت و بازسازی قرار می ‌گیرد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان نطنز در راستای کمک به شروع این پروژه از همکاری و مساعدت نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار ، مدیرکل و معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان و شهردار نطنز قدردانی کرد.
مجموعه تاریخی مسجد جامع و آرامگاه شیخ نورالدین عبدالصمد نطنزی یکی از بناهای شاخص کشور محسوب می‌شود که در برنامه بازدید اکثر تورهای خارجی قرار دارد و نامزد ثبت در فهرست آثار جهانی (یونسکو) است.
شهرستان نطنز با ۱۸۰۰ اثر تاریخی در ۱۲۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.
۷۴۰۸/۷۴۳۰ * خبرنگار: رحمت الله کاملی بادی * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین